[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

توزیع سفره پارچه‌ای در نانوایی‌ها، روزنامه شیراز نوین

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز از ادامه توزیع سفره پارچه‌ای خرید نان در نانوایی‌ها در راستای طرح جاگزینی کیسه پلاستیکی با کیسه‌های پارچه‌ای خبر داد.
به گزارش امور ارتباطات و آموزش شهروندی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، روح‌الله خوشبخت ضمن اشاره به مضرات کیسه‌های پلاستیکی گفت: این کیسه‌ها علاوه بر اینکه برای سلامتی ما مضر هستند، موجب آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌شوند.
او با اشاره به اینکه پلاستیک‌ها رتبه اول پسماندهای خشک را در شهر شیراز در مقایسه با سایر پسماندهای خشک به خود اختصاص داده‌اند، اظهار کرد: نیاز است که آموزش و اطلاع‌رسانی برای آگاه‌سازی شهروندان و جایگزین کردن کیسه پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی ادامه یابد.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با بیان اینکه این سازمان در چند سال گذشته به طور مستمر در فضاهای مختلف شهری از جمله مدارس، ادارات و اصناف، آموزش در زمینه کاهش مصرف پلاستیک‌ها از جمله کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف را به همراه توزیع کیسه پارچه‌ای مدنظر قرار داده است، افزود: با توجه به تأکید استاندار فارس، با همراهی سازمان‌ها و ارگان‌های متولی از جمله اتحادیه نانوایان، ترویج فرهنگ استفاده از کیسه و سفره پارچه‌ای ادامه یافته و در تعدادی از نانوایی‌های سطح شهر سفره پارچه‌ای نان توزیع شد. 
خوشبخت همچنین خاطرنشان کرد: شهروندان شیرازی پس از توزیع این کیسه‌های پارچه‌ای به صورت نمادین پیمان‌نامه عدم استفاده از کیسه پلاستیکی را برای حفظ سلامت خانواده امضا کردند.
او اظهار امیدواری کرد: شهروندان استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای را به یک تغییر سبک زندگی تبدیل کنند و برای خریدهای روزانه خود از کیسه‌های بادوام استفاده کنند تا از طریق کاهش استفاده از انواع پلاستیک‌های یک بار مصرف به حفظ سلامت جامعه و خانواده خود کمک کرده و نقش خود را در ترویج و آگاه‌سازی سایر شهروندان جامعه ایفا کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی