[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

میزبانی تخت‌جمشید از جلوه‌های تمدنی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و دبیر ستاد خدمات سفر استان گفت: ساعت بازدید اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به استقبال گردشگران افزایش می‌یابد و یکسان‌سازی هم می‌شود.
محمد ثابت اقلیدی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد خدمات سفر در ماه‌های اخیر به ریاست استاندار فارس از هماهنگی بین دستگاه‌های نظارتی و اجرایی استان برای ارائه خدمات مناسب و مطلوب به مسافران نوروزی خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های انجام شده در ستاد اجرایی خدمات سفر، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان بیش از 970 مدرسه در قالب هشت‌هزار و ۲۸۰ کلاس برای اسکان نزدیک به ۴۲هزار نفر از جامعه فرهنگیان آماده شده است.
وی در ادامه سخنانش به سامانه‌های اطلاع‌رسانی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: مسافران نوروزی و مردم فارس می‌توانند برای دریافت اطلاعات سفر با سامانه 09629 و برای طرح مسائل مربوط به خدمات مراکز درمانی با شماره 1819 تماس بگیرند. ثابت اقلیدی همچنین به میزبانی تمامی مساجد و بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان از مسافران نوروزی با حضور مبلغان مذهبی و فرهنگی برای انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به مسافران نوروزی ورودی به استان اشاره کرد و افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، امسال با همکاری شهرداری در جلو مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ غرفه‌های صنایع دستی و سوغات دایر است؛ همچنین در کنار مجموعه جهانی تخت‌جمشید نیز سی غرفه عرضه محصولات دست‌ساز هنرمندان صنایع دستی استان در نظر گرفته شده است.
او در خصوص ساعت بازدید اماکنی چون حافظیه و تخت‌جمشید گفت: برای نمونه ساعت بازدید حافظیه و سعدیه در ایام نوروز به صورت یک‌سره از ۸ صبح تا ۲۳ و مجموعه جهانی تخت‌جمشید از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ و اجرای برنامه نور و صدا در این مجموعه جهانی از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ می‌باشد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین از اجرای مراسم تحویل سال نو در سومین حرم اهل بیت حضرت شاهچراغ(ع)، تخت‌جمشید و حافظیه با محوریت برنامه‌های قرآنی و فرهنگی از ساعت ۵:۳۰ صبح خبر داد و گفت: سفره هفت‌سین در تمام بقاع متبرکه، اماکن تاریخی و فرهنگی، تأسیسات گردشگری و پایانه‌های حمل و نقل و با استفاده از تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی استان پهن می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی