[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

واکنش اصغر همت به ورود بلاگرها به عرصه تئاتر، روزنامه شیراز نوین

بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون از حضور بلاگرها در عرصه تئاتر انتقاد کرد و گفت: «تئاتر ما چه چیزی دارد که بلاگر داشته باشد؟»
به گزارش ایرنا، حضور یک بلاگر در اجرای نمایشنامه‌خوانی، با واکنش‌های انتقادی در فضای مجازی و سطح جامعه مواجه شده است. حتی هنرمندان، پیشکسوتان و اهالی فرهنگ، به‌ویژه سینماگران و بازیگران تئاتر نسبت به این موضوع انتقاد کردند و در شبکه های اجتماعی با یادداشت‌هایی، نسبت به این موضوع انتقاد کردند.
اصغر همت، بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر ضمن انتقاد از حضور یک بلاگر در اجرای نمایشنامه‌خوانی گفت: «تئاتر ما چه چیزی دارد که بلاگر داشته باشد؟» او سری به نشانه تأسف تکان داد و تنها به بیان این جمله بسنده کرد.
شبنم مقدمی بازیگر تئاتر و سینما هم در صفحه مجازی خود نوشت: «صحنه، حتماً ارث ِ پدر ِ هیچکس نیست! اما پرواضح است جای هرکس و ناکسی روی صحنه نیست! و نام هر لاطائلاتی که بر سکویی اجرا می‌شود نمایش نیست! تئاتر قداست نه، اما حرمت دارد! آبرو دارد، اصالت دارد. چطور توی چشم ِ این‌همه جوان ِبا استعداد و قابل، که به‌خون ِ دل و هزار هزینه درس خوانده‌اند، دوره و کلاس گذرانده‌اند، هزار امید در دل پرورانده‌اند نگاه می‌کنید، در را به ‌رویشان می‌بندید، به ری‌شان می‌خندید و بعد این کارها را با این آدم‌ها روی صحنه می‌فرستید؟ توضیح‌تان چیست؟ مسئولش کیست؟ یک نفر این افتضاح را گردن بگیرد.»
نیوشا ضیغمی هم روز پیش نسبت به این اتفاق در عرصه فرهنگ و هنر گفته بود: «با هنر و فرهنگ این کشور چه می‌کنید؟ صحنه تئاتر و خاک تئاتر حرمت دارد و جای هر کسی نیست»
محمدرضا ایمانیان هم در شبکه اجتماعی نوشت: «روزگاری تصور می‌شد صحنه تئاتر به مانند طناب بندبازان باعث می‌شود بی‌هنران را راهی به ساحت ارزشمند تئاتر نباشد، اما هزار افسوس که این هیولای پتیاره پول، چه وحشیانه تمام ارزش‌ها و شرافت تئاتر را برای خود می‌بلعد. روزگاری تئاتر اعتبار و شرف داشت. حال بوی تعفن مشام‌ها را آن‌قدر پر کرده که دیگر از بازار عطرفروشان نمی‌توان گذر کرد. باید منتظر ماند و دید آیا مقامات به این امر واکنشی خواهند داشت و ایا اجرای این نمایش متوقف می‌شود؟»
رزا بیات؛ بازیگر سریال «نیسان آبی» هم طی روز اخیر منتشر شد نیز گفت: «ذائقه مخاطبان سینما و تئاتر نسبت به گذشته تغییر کرده و بلاگرها در حال سواستفاده از این تغییر به نفع خود هستند که آینده و حیثیت تئاتر را به خطر می‌اندازد.»
پیش‌تر هم آتش تقی‌پور پیشکسوت عرصه تئاتر و تصویر درباره ورود اینفلوئنسرها به عرصه تئاتر ابراز نگرانی کرده بود و با ابراز تاسف از این نوع اتفاق‌ها گفته بود: «مخرب‌ترین تئاترهایی که اجرا می‌شود تئاترهای اینفلوئنسرها(شخصیت‌های فضای مجاز پرطرفدار) است، یعنی فرهنگ را به طور کل تخریب می‌کند.»
به اعتقاد او، اینفلوئنسرها تنها هدفشان پول است و به همین دلیل با ذوق عامه مردم بازی می‌کنند و در نهایت هم سطح این ذوق پایین می‌آید، این‌ها زحمتی نمی‌کشند و روی کاری که می‌کنند فکر ندارند.
داریوش ارجمند هم در ارتباط با حضور فعالان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به این شکل گفت: اینها تئاتر را به تنزل می‌کشانند. اینکه بروم چهار کشور خارجی را ببینم، سه تئاتر در آنجا ببینم و به اینجا برگردم عین آن را در اینجا پیاده و مردم را سرکیسه کنیم، نمی‌شود.
آنچه در هفته گذشته روی صحنه تئاتر کشور رخ داده است، منجر به واکنش گروه‌های مختلف هنری از سینما و تئاتر شده است و نشان می‌دهد هنرمندان این عرصه نسبت به حرمت صحنه تئاتر و نمایش و شان هنر و هنرمند حساسیت ویژه‌ای دارند و اگر چارچوب‌ها و اصول حرفه‌ای و صنفی مورد نظر آنها رعایت نشود، بی‌درنگ نسبت به آن اعلام موضع می‌کنند و خواستار اصلاح این رویکردها و رفتارهایی از این‌دست می‌شوند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی