[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نکوداشت کارفرمایان در آینه تأمین اجتماعی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
آیین تجلیل از کارفرمایان نمونه تأمین اجتماعی استان فارس در سال ۱۴۰۲ برگزار شد. این مراسم صبح شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس، معاون اقتصادی استاندار، رئیس شورای اسلامی کار استان فارس، رئیس اتاق بازرگانی استان فارس و جمعی دیگر از مقامات مسئول با همراهی اصحاب رسانه در شعبه یک شیراز تأمین اجتماعی شیراز برگزار شد.
 عمل به سیاست‌های رهبری در عرصه حمایت از تولید
مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس در این مراسم گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه‌های حمایت از تولید و تعاون مورد توجه سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است.
ایرج نادری با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، از تقارن بهار قرآن و طبیعت به عنوان فرصتی برای تزکیه نفس یاد کرد و افزود: بیش از 51 درصد از جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند و این رسالت ما را در خدمتگزاری به طیف گسترده‌ای از جامعه سنگین می‌کند.
وی حضور در جمع شماری از کارفرمایان استان پهناور فارس را مغتنم برشمرد و اظهار داشت: در عرصه ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی نیازمند الگوسازی هستیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس در ادامه با ارائه آمار و ارقامی بیان داشت: شش درصد از جمعیت کشور در استان پهناور فارس ساکن هستند که نقش ارزنده‌ای در تصمیم‌سازی در حوزه‌های ملی و منطقه‌ای ایفا می‌کنند.
 فعالیت گسترده کارگاه‌ها در پهنه فارس
نادری در همین زمینه خاطرنشان کرد: در استان فارس بیش از 75هزار کارگاه فعال ثبت شده و بالغ بر 3700میلیارد تومان بدهی قطعی و برآوردی کارفرمایان سازمان تأمین اجتماعی فارس به ثبت رسیده است.
او میزان بدهی‌های برآوردی را معادل دوهزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: میزان بدهی‌های قطعی معادل 1700میلیارد تومان قطعی است.
وی با اشاره به هزینه‌های سنگین تأمین اجتماعی افزود: در استان فارس بیش از 240هزار نفر مستمری‌بگیر وجود دارد که ماهیانه مبلغی بالغ بر 1750میلیارد تومان به حساب بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان واریز می‌شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس میزان تعهدات کوتاه‌مدت را در حدود 80میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سازمان تأمین اجتماعی در استان فارس ماهیانه مبلغی در حدود 1900میلیارد تومان هزینه می‌کند.
 تلاش برای جبران کسری بودجه
نادری میزان وصولی از منابع حق بیمه را در حدود 1780میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با این حساب مبلغی معادل 120میلیارد تومان ماهیانه کسری بودجه وجود دارد.
او با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی بنا بر رسالتی که بر دوش دارد، مبابغ هنگفتی را به حوزه درمان اختصاص می‌دهد، افزود: به دنبال حمایت از بیمه‌شدگان در عرصه‌های مختلف هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش از خوش‌حسابی کارفرمایان استان فارس قدردانی کرد و افزود: مسئولان استان فارس و در صدر آنها استاندار مردمی به دنبال حمایت از کارگران و کارفرمایان هستند و می‌کوشند تا آنها را در عرصه تولید یاری کنند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه شرایط سخت و دشواری که کارفرمایان با آن روبه‌رو هستند را درک می‌کنیم، اظهار داشت: امروز به دلیل محدودیتی که با آن روبه‌رو بودیم، به صورت نمادین میزبان 
تعداد کمی از کارفرمایان خوش‌حساب بودیم و از این تریبون فعالیت آنها را در عرصه تولید پاس داشته و قدردان همکاری آنها با تأمین اجتماعی می‌باشیم.
 چتر حمایتی برای فعالان عرصه کار و تولید
نادری با انتقاد نسبت به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ملت بزرگ ایران اعمال می‌شود، اظهار داشت: کارآفرینان و کارفرمایان متحمل مخاطرات زیادی می‌شوند تا چرخ‌های تولیدی کشور به حرکت درآید.
او از اتخاذ سیاست‌هایی به منظور افزایش تعامل با کارفرمایان در آینده خبر داد: رسالت سازمان تأمین اجتماعی بر مبنای حل مشکلات اهالی تولید استوار است.
این مقام ارشد بیمه تأمین اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروزه مؤلفه‌های سه‌جانبه‌گرایی در روابط بین‌المللی کار و مجمع جهانی کسب و کار نهادینه شده است.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس اظهار امیدواری کرد بودجه سال 1403 به زودی به نتیجه برسد و اظهار داشت: با مشخص شدن بودجه تمامی ابهامات برطرف خواهد شد و تا حصول نتیجه از طریق تنخواه به مدیریت امور می‌پردازیم. نادری در ادامه به حاکمیت سه‌جانبه‌گرایی در عرصه روابط کار اشاره کرد و افزود: پیشبرد این راهبرد به صورت متوازن می‌تواند بسیاری از چالش‌ها را برطرف سازد.
او با تأکید بر این موضوع که قوانین سازمان تأمین اجتماعی در برخی حوزه‌ها نیاز به بازبینی بر اساس شرایط روز جامعه دارد، عنوان کرد: در همین راستا دبیرخانه‌ای با هدف شفاف‌سازی و کاهش مشکلات کارگران و کارفرمایان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است.
 تمرکز مدیریت ارشد استان بر حل مشکلات فعالان عرصه تولید
در ادامه این مراسم، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از تمرکز مدیریت ارشد استان بر حل مشکلات فعالان عرصه تولید خبر داد.
مرتضی شریفی با گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مدیریت تأمین اجتماعی فارس در حوزه کارفرمایی تحول‌آفرین است و اقدامات ارزنده‌ای در حوزه چالش‌زدایی از مشکلات عرصه تولید انجام می‌دهد. او خواستار افزایش تعامل تأمین اجتماعی با فعالان عرصه تولید شد و اظهار داشت: با مدیریت خوب تأمین اجتماعی تعاملات با گروه‌های اقتصادی در خصوص رفع مشکلات کارفرمایان و حمایت از کارگران در مسیر خوبی به پیش می‌رود که شایسته تقدیر است.
شریفی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیش از چندهزار واحد تولیدی و خدماتی در سطح استان پهناور فارس فعالیت دارند، عنوان کرد: واحدهای تولیدی به رشد اقتصادی استان کمک‌های شایان توجهی می‌کنند.
به گفته مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، حرکت چرخه‌های اقتصادی استان و ارائه خدمات به مردم توسط واحدهای تولید در شرایط جنگ اقتصادی شایان تقدیر است.
 گره‌گشایی از توسعه و اشتغال‌ز‌ایی
شریفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشکیل جلسات در استانداری فارس به صورت سه روز در هفته برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی و کارفرمایان اشاره کرد و گفت: تلاش مجموعه مدیریت استان گره‌گشایی از مشکلات کارگاه‌های تولیدی و خدماتی در سطح استان است.
او همچنین از کارفرمایان درخواست کرد با تلاش مضاعف در مسیر توسعه و اشتغال گام بردارند و گفت: دولت حمایت از فعالان عرصه تولید را از مهم‌ترین رسالت‌های خود برمی‌شمارد و در این راستا اقدامات شایان توجهی انجام شده است.
وی با تقدیر از تلاش‌های کارفرمایان و کارگران در عرصه تولید افزود: در جلسات کارگروه رفع موانع مشکلات واحدهای تولیدی استان کارفرمایان برتر معرفی شوند و بدین وسیله به دنبال الگوسازی مؤثر هستیم.
شریفی همچنین از کارفرمایانی که در مجموعه نیروهای بیمه شده خود از بانوان و افراد با نیازمندی‌های ویژه در مسیر توسعه استفاده می‌کنند، به نیکی یاد کرد و گفت: کارفرمایان در خط مقدم رشد اقتصادی استان قرار دارند و دولت از تمامی توان خود برای کاهش مشکلات آنها بهره 
می‌برد.
 پاسداشت سه رکن اساسی تأمین اجتماعی
یکی دیگر از سخنرانان این مراسم رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس بود.
محمدصادق حمیدیان جهرمی با بیان اینکه سه‌جانبه‌گرایی باید به عنوان یک اصل در تأمین منابع مالی صندوق تأمین اجتماعی وجود داشته باشد، عنوان کرد: در مجموعه پرداختی‌ها که باعث می‌شود سرمایه سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شود، مؤلفه‌های سه‌گانه دولت، کارفرما و کارگر سهیم هستند.
او با تأکید بر این موضوع که جامعه کارگری و کارفرمایی از یکدیگر جدا نیستند، اظهار داشت: اقشار قابل‌ملاحظه‌ای از کارفرمایان امروز را کارگران تشکیل می‌دهند.
حمیدیان از جمعیت کارگری و تأمین اجتماعی به عنوان یک خانواده یاد کرد و خواستار حمایت بیشتر دولت و تأمین اجتماعی از این اقشار شد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی