[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

۲هزار و ۲۰۰ تن کود شیمیایی توزیع شد، روزنامه شیراز نوین

مدیر جهاد کشاورزی استهبان خبر داد: 
۲هزار و ۲۰۰ تن کود شیمیایی توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: به دلیل اهمیت تغذیه و نقش آن در بهبود کمی و کیفی محصولات تولیدی، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا اسفندماه حدود ۲هزار و ۲۰۰ تن کود شیمیایی سهمیه کشت زمستانه و تابستانه در این شهرستان توزیع شده است.
مهدی اعیان‌منش یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: کودهای توزیع شده شامل یک‌هزار و ۶۰۰ تن کود اوره، ۴۰۰ تن کود فسفاته و ۲۰۰ تن کود پتاسه بود که به محصولات گندم، جو، ذرت، پنبه، سبزی و صیفی اختصاص یافت.
اعیان‌منش با بیان اینکه در شهرستان استهبان خرید و توزیع کود توسط ۶ کارگزاری انجام می‌شود، افزود: برخی از این کودها به دلیل معدنی بودن بلافاصله تجزیه می‌شوند و در اختیار گیاه قرار می‌گیرند و موجب افزایش سرعت رشد و عملکرد کمی و کیفی گیاه در زمان کمتر می‌شوند. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های جهاد کشاورزی فارس تأمین و توزیع کود شیمیایی برای رشد گیاهان است و این مهم در شهرستان استهبان نیز به دلیل جایگاه ویژه‌ای که این شهرستان در بخش کشاورزی دارد، با جدیت پیگیری می‌شود.
به گفته او، در سال زراعی جاری توزیع کود شیمیایی از طریق حواله الکترونیکی صورت گرفته که کشاورزان برای دریافت سهمیه کود به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و با ثبت سطح زیر کشت در سامانه پهنه‌بندی از طریق سامانه پایش کود بر اساس میزان سهمیه ابلاغی نسبت به دریافت سهمیه تخصیصی اقدام کردند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان گفت: بر اساس توصیه آزمایشگاه، بهره‌برداران باید قبل از استفاده از کودهای شیمیایی، با انجام آزمون خاک، نسبت به تغذیه کودی در مزارع خود اقدام کنند. استهبان در فاصله ۱۷۴ کیلومتری شیراز قرار دارد. مهم‌ترین محصولات این شهرستان انجیر، انار و گندم است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی