[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

شکست ذوب آهن کمتر از قهرمانی نبود، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
نماینده شیراز در لیگ برتر بسکتبال، یک صعود بسیار دراماتیک به دور حذفی مسابقات داشت. این تیم که در تمامی هفته‌های لیگ در بین 4 تیم انتهای جدول قرار داشت، در روز پایانی یک پیروزی شگفت‌انگیز را برابر تیم مدعی اصفهانی و در شهر اصفهان تجربه کرد تا با صعود به پله هشتم، جواز حضور در مرحله پلی‌آف را به دست بیاورد.
سرمربی این تیم در خصوص مسابقه با شاگردان مهران حاتمی اظهار کرد: اینکه در یک بازی دو تیم حدود 90 امتیاز کسب کنند نشان از جذابیت آن دارد. ما می‌دانستیم که در خانه ذوب‌آهن مقابل آنها بازی سختی خواهیم داشت، اما فقط با هدف پیروزی به اصفهان آمده بودیم.
محمدرضا اسلامی افزود: به هیچ‌چیز کمتر از برد راضی نبودیم و حتی بازی زیبایی که انتهای آن پیروزی نباشد را نمی‌خواستیم. حریف ما از بازیکنان و کادر فنی بسیار خوب و باتجربه تشکیل شده بود که سابقه چندین قهرمانی هم در کارنامه آنها وجود داشت. اما در بازی کاملاً سرتر از حریف بودیم و با انگیزه زیاد و نیروی جوانی پیروز شدیم.
اسلامی با اشاره به اینکه گارد رأس تیمش 19 سال بیشتر نداشته و اولین تجربه حضور او به‌عنوان یکی از نفرات اصلی بوده است، گفت: طبیعی است که چنین بازیکنانی لحظاتی حساس و مسابقات نزدیک به مشکل بر بخورد، اما خوب به بازی برگشتیم و توانستیم با دیکته کردن برتری خودمان پیروز شویم.
سرمربی لیموندیس تأکید کرد: این بازی برای من کمتر از قهرمانی نبود، چون بازیکنانم آنچه در تمرین انجام دادیم را در زمین‌ پیاده کردند و توانستیم مقابل تیم خوب ذوب‌آهن پیروزی شیرینی کسب کنیم.
وی در خصوص عملکرد کلی تیمش در مسابقات امسال نیز گفت: با توجه به بودجه معقولی که داشتیم، برنامه باشگاه برای سال اول حفظ تیم در جدول بود. در فصل اول، ‌ بخش عمده نیاز ما به زیر ساخت‌ها در شیراز بود برای همین بیش از ۱۵ تا ۲۰ درصد از بودجه‌ای که برای جذب بازیکن و تیم‌داری داشتیم معطوف به هزینه زیرساخت‌ها در شیراز شد.
اسلامی ادامه داد: خوشبختانه در این مسیر دانشگاه آزاد کمک خوبی کرد و با همراهی اداره کل ورزش و جوانان و پشتیبانی معنوی استاندار فارس، اتفاق خوبی رقم خورد. در بحث زیرساخت مشکلی نداشتیم و سالن برای مسابقه و تمرین هم خوب بود.
این مربی کرمانی افزود: با وجود بودجه کمی که داشتیم، ۲۵ بازیکن جذب کردیم که بخشی از آن را بازیکنان بومی با کمترین قرار داد تشکیل می‌دادند. ۵۰ درصد کل تیم جوان بودند و برای نخستین‌بار لیگ برتر را تجربه می‌کردند. بازیکنانی با ۱۷ سال سن داشتیم و مسن‌ترین بازیکنان ما هم ۳۲ ساله بودند. هیچ‌کس از تیم با توجه به بودجه و نفراتی که داشتیم توقع زیادی نمی‌توانست، داشته باشد؛ ضمن اینکه یک بازیکن خارجی در نیم‌فصل از دست دادیم و در ادامه هم دیگر بازیکن خارجی ما مصدوم شد؛ چندین هفته او را در خدمت نداشتیم، اما با این تفاسیر نتایجی که به ویژه در برابر تیم‌های مطرح و بزرگ کسب کردیم خوب بود و تیم‌هایی را هم که حریف جدی نبودند به راحتی شکست دادیم.
سرمربی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز در پایان گفت: فکر می‌کنم در مرحله حذفی حریف سرسختی برای تیم‌ها خواهیم بود. صعود به این مرحله که از ۱۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ شروع می‌شود انگیزه بازیکنان ما را مضاعف کرده و امیدوار هستیم بازی‌های قابل قبولی را به نمایش بگذاریم. مدیران باشگاه هم باید به این فکر باشند که برای فصل بعد تکلیف تیم را مشخص کنند و فرقی هم نمی‌کند که چه شخصی سرمربی تیم باشد؛ همه تلاش ما این است تیم لیموندیس در ادامه مسابقات موفق باشد.
به گزارش شیرازنوین، مرحله حذفی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال کشور از 19 فروردین‌ماه آغاز خواهد شد. فرصت بسیار خوبی برای شیراز به وجود آمد تا علاقه‌مندان به این رشته که در بین آنها افراد کم‌سن و سال و مسن بودند با خانواده این مسابقات را از نزدیک تماشا کنند؛ چراکه بهترین بازیکنان خارجی و ملی‌پوش به شیراز آمدند و موجب رونق بسکتبال فارس شدند. برای همین هم انتظار داشتیم اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار صدرا و دیگر مسئولان استان فارس بیایند بازی‌های این تیم را تماشا کنند که این امر محقق نشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی