[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

فجر حریف گل گهر شد، روزنامه شیراز نوین

ظهر دیروز(یکشنبه) مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران در محل ساختمان سازمان لیگ برگزار شد.
به گزارش فوتبال 360، مسابقات جام حذفی فوتبال ایران در فصل 03-1402 به مرحله یک‌هشتم نهایی خود رسیده و 16 تیم برتر رقابت‌ها چشم‌انتظار برگزاری مراسم قرعه‌کشی بودند تا رقیب خود را در این مرحله بشناسند. براساس نتایج به‌ ثبت‌رسیده در مرحله یک‌شانزدهم نهایی، تیم‌های پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان، ملوان بندرانزلی، ذوب‌آهن اصفهان، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان، پیکان تهران و هوادار تهران 10 تیم لیگ برتری شرکت‌کننده در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی هستند و تیم‌های چادرملو اردکان، سایپا تهران، فجر شهید سپاسی شیراز، مس کرمان، مس سونگون ورزقان و استقلال ملاثانی هم 6 تیم شرکت‌کننده از لیگ دسته اول فوتبال ایران در مرحله به شمار می‌آیند.
مسئولان سازمان لیگ در نظر داشتند تا ظهر دیروز(یکشنبه) و از ساعت 11 مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی را در سالن روابط عمومی این سازمان برگزار کنند. مشکلات فنی در زمینه پخش زنده مراسم قرعه‌کشی باعث شد تا بیش از یک ساعت این مراسم به تعویق بیفتد، اما سرانجام، قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی انجام شد تا 16 تیم شرکت‌کننده در این مرحله از رقابت‌ها، متوجه قرعه خود شده و برای انجام مسابقه‌شان در جام حذفی آماده شوند.
*به یاد آخرین شکست پرسپولیس در جام حذفی!
پرسپولیس که در قامت مدافع عنوان قهرمانی در جام حذفی 03-1402 حضور دارد، در مرحله قبلی توانست مقابل نفت‌وگاز گچساران به پیروزی برسد و حالا براساس قرعه‌کشی انجام شده، سرخ‌پوشان پایتخت باید در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف آلومینیوم اراک بروند؛ آن‌هم در حالی‌که آخرین شکست پرسپولیس در جام حذفی مقابل این تیم رقم خورد و آنها از گردونه رقابت‌ها در فصل 01-1400 کنار رفتند. بعد از آن، در فصل گذشته پرسپولیسی‌ها توانستند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند و بدون باخت کار خود را پیش بردند.
اراکی‌ها در شرایطی باید در مرحله یک‌هشتم نهایی که هنوز زمان برگزاری رقابت‌ها مشخص نشده، از پرسپولیس میزبانی کنند که آنها موفق شده‌اند در آخرین رویارویی‌شان با سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ برتر هم بردی یک‌گله را به‌دست آورند و حالا امیدوار به تکرار این پیروزی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی هستند تا بار دیگر سد راه صعود سرخ‌پوشان پایتخت در رقابت‌های حذفی شوند. شاگردان مجتبی حسینی در مرحله قبلی موفق شدند نساجی را با یک گل در قائمشهر شکست بدهند و حالا باید برای جدال با پرسپولیس آماده شوند.
*از قرعه آسان سپاهان تا نبرد جذاب در تبریز
طلایی‌پوشان اصفهانی که در گام نخست شمس‌آذر قزوین را از پیش برداشتند، حالا براساس قرعه‌کشی انجام‌شده باید در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف استقلال ملاثانی بروند؛ تیمی که در مرحله قبل توانست در ضربات پنالتی صنعت‌نفت آبادان را از پیش بردارد و هدایت آن برعهده سیاوش اکبرپور، مهاجم سابق استقلال تهران است. نکته مهم اینکه این مسابقه به میزبانی آبی‌پوشان ملاثانی برگزار خواهد شد و سفری سخت به اهواز در انتظار شاگردان ژوزه مورایس است.
تراکتور تبریز که در مرحله نخست بدون انجام بازی مقابل چوکا تالش به پیروزی رسید، حالا باید در نبردی سخت در خانه به مصاف ذوب‌آهن اصفهان برود؛ آن‌هم در شرایطی‌که ذوبی‌ها قدم اول در این رقابت‌ها را با کسب پیروزی 3گله برابر آکادمی کیا تهران به پایان بردند. در سایر دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی، فجر شهید سپاسی شیراز میزبان گل‌گهر سیرجان خواهد بود، ملوان بندر انزلی باید در خانه به مصاف سایپا تهران برود، هوادار تهران میزبان مس سونگون ورزقان خواهد بود و پیکان تهران هم در خانه به مصاف مس رفسنجان می‌رود. تیم‌های چادرملو اردکان و مس کرمان هم برگزارکننده دیگر مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی هستند.
*کرمان، میزبان مسابقه فینال جام حذفی!
امیرحسین روشنک، مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی درباره زمان برگزاری رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی گفت: مسابقات این مرحله در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد؛ حدفاصل هفته‌های بیست‌وچهارم و بیست‌وپنجم لیگ برتر.
وی ادامه داد: مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی هم اواخر اردیبهشت برگزار می شود. 
روشنک اعلام کرد: مسابقات مرحله نیمه‌نهایی و فینال در اواخر خردادماه و بعد از پایان لیگ برتر برگزار خواهد شد؛ فینال جام حذفی هم در کرمان با تصمیم هیئت ‌رئیسه سازمان لیگ برگزار خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی