[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مقاومت، بینی صهیونیست‌ها را به خاک خواهد مالید، روزنامه شیراز نوین

در اولین روز از ماه مبارک رمضان «محفل انس با قرآن» بعدازظهر دیروز با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
به گزارش سایت مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب در این مراسم در سخنانی تلاوت قرآن را «هنر مقدس» خواندند و تأکید کردند: باید هدف اصلی از این کار بسیار باارزش، انتقال معنی و پیام قرآن به آحاد مردم و جامعه و زمینه‌سازی برای تدبر در قرآن باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اظهار خرسندی از تعداد بالای قاریان جوانِ «صحیح‌خوان» و «خوشخوان» در کشور، رشد فزاینده قاریان جوان را از نعمت‌های بزرگ انقلاب اسلامی برشمردند و افزودند: قرآن یک هنر الهی و خدایی است و مهم‌ترین وظیفه قاری قرآن، انتقال معانی و «تصویرسازی‌های قرآن» در موضوعات مختلف، به ذهن مستمعین است؛ بنابراین قاریان قرآن مصداق مُبلغین رسالت‌های الهی هستند و خود را نیز باید با شرایط یک مُبلِغ رسالت‌های الهی تطبیق دهند.
ایشان در ادامه ضمن بیان چند توصیه تخصصی به قاریان قرآن، بر لزوم گسترش و تکثیر «حَلَقات و جلسات قرآنی» در مساجد و منازل تأکید کردند و گفتند: در جلسات قرآنی باید به ترجمه و تفسیر قرآن نیز توجه ویژه شود تا زمینه ارتقای سطح معارف دینی جامعه به‌ وجود آید. رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به پخش تصاویری از غزه و تلاوت قرآن به‌وسیله نوجوانان در غزه، خاطرنشان کردند: قله استقامتی را که امروز در غزه شاهد هستیم، نتیجه فهم قرآن و عمل به آن است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شرایط غزه را از دو بُعد در «اوج» توصیف کردند و افزودند: امروز در غزه از یک طرف شاهد اوج جنایت و وحشیگری و ظلم هستیم و از طرف دیگر اوج ایستادگی و استقامت نیز مشاهده می‌شود.
ایشان جنایت‌های کم‌سابقه در غزه همچون کشتن کودکان و نوزادان از طریق گرسنگی و تشنگی را مفتضح‌کننده تمدن غرب خواندند و تأکید کردند: به‌رغم آنکه صهیونیست‌ها از انواع سلاح‌ها و کمک‌های آمریکا و غرب برخوردار هستند، اما با صبر بی‌نظیر مردم غزه و ایستادگی رزمندگان مقاومت، تاکنون دشمن هیچ غلطی نتوانسته بکند و حدود نود درصد امکانات و توانایی‌های مقاومت محفوظ است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: به لطف و فضل الهی مقاومت بینی صهیونیست‌ها را به خاک خواهد مالید. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کمک به مردم غزه را تکلیف دینی دنیای اسلام برشمردند و گفتند: هرگونه کمک به دشمن صهیونیستی حرام قطعی و جنایت واقعی است و متأسفانه برخی دولت‌ها و کشورهای اسلامی این کار را انجام می‌دهند، اما روزی پشیمان خواهند شد و ان‌شاءالله سزای این خیانت را خواهند دید.
در ابتدای این مراسم تعدادی از قاریان به قرائت قرآن و اجرای هم‌خوانی و «ابتهال» پرداختند.
در این دیدار همچنین تصاویری از مقاومت مردم غزه به‌خصوص کودکان و نوجوانان و تمسک آنان به قرآن، پخش شد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی