[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۱.۸میلیون نفر هیچ راهی برای کسب درآمد ندارند، روزنامه شیراز نوین

رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبری گفت: در حال حاضر یک میلیون و 800 هزار نفر در 2020 محله زندگی می‌کنند که برای کسب درآمد هیچ راه حلی ندارند و حتماً باید مورد حمایت قرار بگیرند چراکه به دلایلی از جمله معلولیت امکان اینکه درآمد مستقل را داشته باشند را ندارند.
علی آقامحمدی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تأمین مسکن محرومان اظهار داشت: طرح مسکن «در حد وسع» در 2020 محله کم برخوردار شروع شده و ثبت نام‌های آن در این محلات صورت گرفته و تعاونی‌‌سازی‌های آن در حال انجام است. توافقات با بنیاد مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن منعقد شده تا زمین‌های مورد نیاز تخصیص داده شود.   
وی تأکید کرد: باید توجه داشت که این واحدهای برای مخاطبان این پروژه‌، رایگان نیست بلکه آورده متقاضی در حد وسع پرداخت می‌شود و فرق آن با پروژه  نهضت ملی مسکن این است که رقم آورده را خودشان ابزار می‌کنند. ‌  
 رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبری ادامه داد: براساس آورده‌ای که متقاضیان مسکن در حد وسع خودشان اعلام کردند طراحی ساختمان شروع می‌شود تا بتوانند هزینه‌ها را بپردازند. توجه داشته باشیم که حق دریافت وام مسکن و زمین که برای همه مردم محفوظ است و حق این افراد هم محسوب می‌شود و درنهایت ممکن است که آورده این افراد کمتر باشد که در این صورت متراژ ساختمان آن‌ها هم کمتر خواهد شد.
آقامحمدی با اشاره به وضعیت معیشتی 20 میلیون ساکن محله‌های کم برخوردار گفت: سکونت 20 میلیون نفر در مناطق کم‌برخوردار به معنای این میزان جمعیت محروم و کم برخودار در کشور نیست و این گونه نیست که 20 میلیون نفر کم برخوردار در کشور داریم و در واقع محله‌ها کم بر خوردار هستند. وی افزود: در حال حاضر  یک میلیون و 800 هزار نفر در 2020 محله زندگی می‌کنند که برای کسب درآمد هیچ راه حلی ندارند و حتماً باید مورد حمایت قرار بگیرند چراکه به دلایلی از جمله معلولیت امکان اینکه درآمد مستقل را داشته باشند را ندارند. رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبری ادامه داد: علاوه بر این جمعیت 1.8 میلیون نفر، 5 میلیون نفر در این محلات سکونت دارند که برای کسب درآمد باید توانمند شوند، فرزندان برخی از این سرپرست‌های خانوار در حال تحصیل هستند اما برای شرکت فرزندان این افراد در کلاس‌های کنکور با کمک‌های صورت بگیرد و فرزندان برخی از این افراد بازمانده از تحصیل هستند و باید کمک شوند تا به فرزندان این خانواده‌ها به تحصیل برگردند.  آقامحمدی درباره تأمین سبد غذایی خانوار ساکن در محلات برخوردار تأکید کرد: تنها 6 درصد خانوار ساکن در 2020 محله کم‌برخوردار به سبد غذایی نیاز دارند و برای  کمک به آن‌ها هم بررسی‌های میدانی انجام شده است.  مابقی خانوار از محل هدفمندی یارانه‌ها حمایت و تأمین می‌شوند.
وی گفت: هیچ یک از این موضوعات و مشکلات خانوار ساکن در 2020 محله کم برخوردار به صورت کلی نیست و رسیدگی‌ها و حمایت‌ها براساس مشکل خاص همان خانواده است. بررسی‌ها محله به محله و مورد به مورد انجام می‌شود و اطلاعات خانوار در هر کوچه جمع‌آوری و مشکلات هر خانوار به طور جداگانه بررسی می‌شود و برای حل مسائل ساکنان این محلات نباید کلی گویی کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی