[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

استقلال به دنبال پاشنه آشیل سرخ‌ها، روزنامه شیراز نوین

صدوسومین شهرآورد تهران بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال امشب ساعت 20 برگزار می‌شود. به گزارش شیرازنوین، دیداری که همچون سال‌های گذشته علاوه بر حساسیت‌های کلاسیک رقابت دو تیم در جدول رقابت‌های لیگ هم بسیار نزدیک است. استقلالی‌ها در حال حاضر از ۱۹ بازی خود صاحب ۴۲ امتیاز هستند و صدرنشین لیگ به شمار می‌روند. پرسپولیسی‌ها هم با همین تعداد بازی و ۳ امتیاز کمتر در رده دوم قرار دارند. این امتیاز نزدیک باعث می‌شود پیروزی در مسابقه چهارشنبهشب بسیار حائز اهمیت شود و شکست پرسپولیس می‌تواند مسیر استقلال برای کسب قهرمانی در رقابت‌های امسال را بسیار هموار کند؛ در مقابل پیروزی سرخ‌پوشان می‌تواند رقابت برای قهرمانی را جذاب‌تر و پرهیجان‌تر نماید. 
این دیدار دومین مسابقه دو تیم در مقابل یکدیگر است که با کمک‌داور ویدئویی و سیستم VAR برگزار می‌شود. قرار است یک زن هم در کادر داوری این مسابقه حضور داشته باشد و مهسا قربانی که دوره‌های مربوط به حضور در اتاق کمک‌داور ویدئویی را دریافت کرده در این مسابقه حضور خواهد یافت. 
بازی قرار است با حضور ۴۵ هزار تماشاگر برگزار شود و نیمی از استادیوم سرخ‌پوش و نیمی دیگر آبی‌پوش خواهند بود؛ همچنین مطابق معمول یک جایگاه دورافتاده در استادیوم به زنان طرفدار دو تیم اختصاص یافته که اعتراض‌هایی را هم به همراه داشته است. 
اگر نگاهی به آمار داشته باشیم کفه ترازو به سود سرخ‌پوشان سنگینی می‌کند. پرسپولیس در سال‌های اخیر بردهای فراوانی را مقابل استقلال به ثمر رسانده که از آن جمله می‌توان به دو پیروزی در پایان فصل گذشته که یکی به قهرمانی پرسپولیس در لیگ و دیگری به قهرمانی این تیم در جام حذفی انجامید اشاره کرد. دیدار رفت دو تیم اما در حالی‌که تا آخرین ثانیه‌ها با پیروزی پرسپولیس دنبال می‌شد در نهایت با پنالتی که از سوی کمک‌‌داوران ویدئویی اعلام شد با نتیجه تساوی ۱-۱ به پایان رسید. 
پس از آن بازی انتقادات زیادی از کمک‌داوران ویدئویی اهل کشور عراق مطرح شد و مجموعه این اتفاقات باعث شد تا مسئولان فدراسیون فوتبال ایران، داور وسط بازی رفت یعنی موعود بنیادی فر را به‌عنوان سرداور اتاق وار معرفی کنند. 
از آخرین پیروزی استقلال در مقابل پرسپولیس در جریان بازی بیش از ۷ سال می‌گذرد. در دهم اسفند سال ۱۳۹۶ آبی‌پوشان با تک‌گل وریا غفوری موفق شدند پرسپولیس را شکست دهند و از آن زمان به بعد دیدارهای دو تیم در جریان بازی یا به تساوی انجامیده و یا سرخ‌پوشان در آن پیروز شده‌اند. البته استقلال در این مدت دو بار در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ توانسته‌ در جام حذفی و در ضربات پنالتی حریف خود را شکست دهد، اما آنها در ۹۰ دقیقه دیگر موفق به پیروزی در مقابل پرسپولیس نشده‌اند. استقلالی‌ها حالا امیدوارند که یک بار دیگر دربی اسفندماه برایشان خوش‌یمن باشد و بتوانند با شکست حریف دیرینه گام بزرگی در مسیر قهرمانی لیگ بردارند. 
در مقابل پرسپولیس برای امیدوار شدن به قهرمانی در لیگ امسال نیاز دارد که در این مسابقه حساس پیروز شود. نمایش‌های هجومی و پیروزی‌های این تیم در هفته‌های اخیر طرفداران این تیم را به موفقیت در شهرآورد ۱۰۳ امیدوار کرده، اما در عین حال غیبت دو مدافع اصلی این تیم یعنی گولسیانی و کنعانی زادگان و همچنین عملکرد پراشتباه علیرضا بیرانوند در هفته‌های اخیر می‌تواند پاشنه آشیل شاگردان اوسمار ویرا باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی