[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

هرگونه محاسبه اشتباه عواقبی ویرانگر برای غیرنظامیان دارد، روزنامه شیراز نوین

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه را محکوم کرد و هشدار داد: هرگونه محاسبه اشتباه می‌تواند منجر به درگیری گسترده‌تر در منطقه‌ای بی‌ثبات، با عواقب ویرانگر برای غیرنظامیان شود. به گزارش ایرنا از مقر سازمان ملل در نیویورک، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل روز سه‌شنبه به وقت محلی گفت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق در روز اول آوریل و همچنین تلفات گزارش شده را محکوم می‌کند.
او تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد مجدداً تأکید می‌کند که اصل مصونیت اماکن و پرسنل دیپلماتیک و کنسولی باید در همه موارد مطابق با قوانین بین‌المللی رعایت شود.
دوجاریک ادامه داد: دبیرکل سازمان ملل همچنین به همه طرف‌ها یادآوری می‌کند که به تمام تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بشردوستانه بین‌المللی احترام بگذارند. او همچنین از همه افراد مرتبط درخواست می‌کند تا از حملاتی که می‌تواند به غیرنظامیان آسیب برساند و به زیرساخت‌های غیرنظامی آسیب برساند، خودداری کنند.
سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: دبیرکل همچنین از همه طرف‌های مربوطه می‌خواهد حداکثر خویشتن‌داری را از خود نشان دهند و از تشدید بیشتر تنش اجتناب کنند. 
به گفته دوجاریک، «دبیرکل سازمان ملل هشدار می‌دهد که هرگونه محاسبه اشتباه می‌تواند منجر به درگیری گسترده‌تر در منطقه‌ای بی‌ثبات، با عواقب ویرانگر برای غیرنظامیانی شود که در حال حاضر شاهد رنج بی‌سابقه‌ای در سوریه، لبنان، سرزمین‌های فلسطینی اشغالی و خاورمیانه هستند.»
در پی حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، جمهوری اسلامی ایران در نامه به شورای امنیت سازمان ملل از این شورا خواست این اقدام جنایتکارانه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم و نشستی فوری برای رسیدگی به نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل توسط رژیم اسرائیل برگزار کند.
به دنبال نامه ایران به شورای امنیت، روسیه درخواست جلسه اضطراری این شورا را کرد که قرار بود عصر روز سه‌شنبه به وقت محلی برگزار شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی