[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

لازانیای سوسیس و قارچ ، روزنامه شیراز نوین

لازانیای سوسیس و قارچ یکی از آن دستورهای آشپزی است که همه افراد خانواده را دور هم جمع می‌کند و لحظاتی خوش‌مزه و دلچسب را برایشان رقم می‌زند. ترکیب سوسیس خوش‌طعم و قارچ معطر با پنیر آب‌دار، علاوه بر ایجاد طعمی بی‌نظیر، بافتی متفاوت و دلپذیر به لازانیا می‌بخشد. این دستور پخت، با مراحل آسان و مواد لازم در دسترس، انتخابی عالی برای شامی خاص در شب‌های دورهمی است.
برای تهیه لازانیای سوسیس و قارچ به سبک خانگی، ابتدا فر را گرم کنید و سپس سیر را در روغن زیتون تفت دهید. گوجه فرنگی، آویشن، نمک، و فلفل را اضافه کرده و تا زمانی که سس غلیظ شود بپزید. سوسیس و قارچ را جداگانه تفت دهید و به سس اضافه کنید. پنیر موتزارلا، پنیر خامه‌ای، و تخم ‌مرغ را مخلوط کنید. یک لایه از این مخلوط را در ظرف پیرکس بریزید، ورقه‌های لازانیا و مخلوط سوسیس و قارچ را اضافه کنید و لایه‌بندی را تکرار کنید. در نهایت، لازانیا را با فویل بپوشانید و بپزید، سپس پنیر موتزارلا را روی آن ریخته و بدون فویل آن را تا زمان طلایی شدن دوباره بپزید.

 مواد لازم
پنیر خامه‌ای: 200 گرم
پودر آویشن:    ۱ قاشق چای‌خوری
سوسیس: ۴۵۰ گرم
نمک و فلفل:    به مقدار لازم
تخم مرغ: ۱ عدد
جعفری: ۲ قاشق غذاخوری
پنیر موتزارلا:    ۴۵۰ گرم
گوجه  فرنگی فیله‌شده: 800 گرم
سیر خردشده: ۲ حبه
روغن زیتون:    ۲ قاشق غذاخوری
لازانیا: به مقدار لازم
قارچ خردشده: ۲۵۰ گرم
 طرز تهیه
 مرحله 1: گرم کردن فر
ابتدا فر را در دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید؛ این کار باعث می‌شود تا زمانی که شما مواد لازانیا را آماده می‌کنید، فر به دمای مناسب برسد.
 مرحله 2: سرخ کردن سیر
در یک تابه ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را ریخته و روی حرارت ملایم گرم کنید. سپس سیرهای خردشده را به تابه اضافه کنید و حدود ۱ دقیقه آنها را تا زمانی که عطرشان بلند شود، سرخ کنید.
 مرحله 3: آماده‌سازی سس گوجه
گوجه‌های فیله‌شده را به تابه اضافه کنید. پودر آویشن، نمک و فلفل را نیز اضافه کرده و اجازه دهید تا مخلوط به جوش آید. سپس با استفاده از یک قاشق، گوجه‌ها را له کنید تا سس غلیظی به دست آید.
 مرحله 4: آماده‌سازی مخلوط سوسیس و قارچ
۱ قاشق باقی‌مانده از روغن زیتون را در تابه‌ای دیگر گرم کنید و قارچ‌ها را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه در آن تفت دهید. سپس سوسیس‌های حلقه‌حلقه شده را اضافه کنید و تا زمانی که خوب پخته شوند، سرخ نمایید. بعد از آن، سس گوجه‌ فرنگی را به این مخلوط اضافه کرده و هم بزنید.
 مرحله 5: آماده‌سازی مخلوط پنیر
یک‌چهارم از پنیر موتزارلا را کنار بگذارید. بقیه‌ پنیر موتزارلا را رنده کرده و با پنیر خامه‌ای و تخم‌ مرغ خوب مخلوط کنید تا یک دست شود.
 مرحله 6: لایه‌بندی لازانیا
دوسوم از ۲۰۰ گرم سس گوجه ‌فرنگی که نگه داشته‌اید را در کف یک ظرف پیرکس بریزید. سپس روی آن ورقه‌های لازانیا قرار دهید. یک‌سوم از مخلوط پنیر و تخم‌ مرغ و یک‌سوم از مخلوط سوسیس و قارچ را روی ورقه‌ها اضافه کنید و این لایه‌بندی را تکرار کنید.
 مرحله 7: پخت در فر
روی ظرف را با فویل بپوشانید و حدوداً به مدت ۴۵ دقیقه در فر بپزید. سپس فویل را بردارید، روی لازانیا را با موتزارلا کنار گذاشته‌شده بپوشانید و برای حدود ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که پنیر آب شود، دوباره در فر قرار دهید تا طلایی و خوش‌رنگ شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی