[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

پاستا با سس سبز ، روزنامه شیراز نوین

پاستا با سس سبز، یکی از غذاهای محبوب و آسان برای تهیه است که با طعم دلنشین و رنگ زیبای خود، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این دستور غذایی با استفاده از مخلوطی از گیاهان خوش‌بو و تازه سبز، یک سس خوش‌طعم و معطر را ارائه می‌دهد که همراه با پاستای ال‌دنته، لذت‌بخش و دلپذیر است. ترکیب پنیر پارمزان رنده‌شده و مغز گردو در این سس، علاوه بر افزودن بافتی دلچسب به غنای طعم آن می‌افزاید.
برای تهیه پاستا با سس سبز، ابتدا پاستا را مطابق دستور روی بسته‌اش بپزید؛ سپس، گیاهان خوش‌بو را با روغن زیتون در دستگاه مخلوط‌کن بریزید و پوره کنید. مغز گردو، سیر له‌شده، نمک، فلفل، و پنیر پارمزان رنده‌شده را به این مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا سس یکدستی حاصل شود. پاستای پخته را با سس مخلوط کنید و با پنیر پارمزان تزیین نمایید. این پاستای خوش‌مزه و آسان، همراه با طعمی دلپذیر از گیاهان خوش‌بو و پنیر، یک شام سبک و لذیذ را برای شما فراهم می‌آورد.

 مواد لازم
مخلوطی از گیاهان خوش‌بو سبز(جعفری، ریحان و گشنیز): به میزان لازم
پنیر رنده‌شده پارمزان:۵۰ گرم
سیر: ۲ حبه
نمک و فلفل:    به میزان لازم
مغز گردو: ۵۰ گرم
پاستا(از هر شکلی): 60۰ گرم

 طرز تهیه
 مرحله 1: آماده‌سازی پاستا
ابتدا پاستا را طبق دستورالعمل نوشته‌شده بر روی بسته‌اش، در آب جوش با کمی نمک بپزید؛ مراقب باشید پاستا بیش از حد نرم نشود.پس از پخت، آب‌کشی کنید و کنار بگذارید.
 مرحله 2: تهیه سس سبز
گیاهان خوش‌بو شامل جعفری، ریحان و گشنیز را به همراه کمی روغن زیتون در دستگاه مخلوط‌کن بریزید؛ این ترکیب سبزرنگ، عطر دلپذیری خواهد داشت که پایه اصلی سس ما خواهد بود.
 مرحله 3: افزودن مواد به سس
حالا مغز گردو، حبه‌های سیر(که بهتر است قبل از استفاده له شوند)، نمک و فلفل به میزان دل‌خواه و پنیر پارمزان رنده‌شده را به مخلوط اضافه کنید. دوباره همه مواد را با هم مخلوط کنید تا سسی یکدست و خوش‌طعم حاصل شود.
 مرحله 4: تست طعم سس
پس از آنکه مخلوط سس آماده شد، کمی از آن را مزه کنید تا از میزان نمک و ادویه‌ها مطمئن شوید. اگر نیاز به تعدیل طعم داشت، این کار را انجام دهید. سس خوب باید مزه‌ای متعادل از شوری، شیرینی و عطر گیاهان داشته باشد.
 مرحله 5: مخلوط کردن پاستا و سس
پاستای پخته‌شده را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید و سس سبز آماده‌شده را روی آن بریزید. با استفاده از دو قاشق بزرگ، پاستا و سس را به خوبی با هم مخلوط کنید تا همه قطعات پاستا به خوبی با سس پوشیده شوند.
 مرحله 6: تزیین و سرو
پس از مخلوط کردن پاستا و سس، آن را در ظروف سرو منتقل کنید. حالا با کمی پنیر پارمزان رنده‌شده و شاید چند برگ ریحان تازه، پاستای خود را تزیین کنید؛ این تزیین نه تنها ظاهر زیبایی به غذا می‌بخشد بلکه طعم آن را نیز ارتقا می‌دهد.
 مرحله 7: نوش جان
حالا پاستای شما آماده است! بهتر است این غذا را در حالی که هنوز گرم است سرو کنید تا از طعم و عطر کامل آن لذت ببرید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی