[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

مدیرکل ورزش و جوانان فارس وعده داد: ورزش در مسیر تحقق شعار سال، روزنامه شیراز نوین

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس پس از تبیین شعار سال 1403 توسط رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: تحقق این شعار در ورزش و جوانان در ابعاد همگانی، قهرمانی و سامان‌دهی امور جوانان مورد توجه ویژه قرار خواهد داشت.
به گزارش شیرازنوین به‌نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان، عبدالرحیم خداجو، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغازین دقایق حلول سال 1403 و در پیام نوروزی شان ضمن نامگذاری سال پیش رو با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» موارد اولویت‌داری را که می‌تواند منتج به نتایج مطلوب در استان و برای همه اقشار جامعه شده و نقشه‌راهی که باید توسط مردم و مسئولان طی شود را تبیین فرمودند؛ از این‌رو ضرورت دارد همگان اهتمام خود را در تمامی حوزه‌ها برای تحقق شعار سال به کار گیرند.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس ادامه داد: تأکید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به «جهش تولید با مشارکت مردم» و تأمل و عمل در راستای تحقق آن در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند در تقویت و اقتدار بنیه ملی اثرگذار باشد. بدیهی است در مجموعه موضوعات مرتبط با توسعه پایدار و متوازن کشور، نقش ورزش نیز به‌عنوان یکی از ارکان بی‌بدیل و تأثیرگذار در ارتقا سلامت منابع انسانی و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه بسیار مهم است. بر این اساس، نام‌گذاری سال 1403 توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی در دو حوزه کلان ورزش و جوانان نیز مورد توجه اداره کل ورزش و جوانان استان به‌عنوان نهاد متولی توسعه ورزش در ابعاد همگانی و قهرمانی و سامان‌دهی امور جوانان قرار خواهد داشت.
خداجو گفت: در این راستا تلاش این اداره کل حذف تمامی موانع در مسیر پیشرفت و تعالی ورزش با رویکرد توسعه مشارکت عموم مردم و اقشار مختلف در ورزش همگانی و حضور مقتدرانه و غرورآفرین قهرمانان ورزشی در رشته‌های مختلف در میادین بین‌المللی در جهت کسب سکوهای قهرمانی در میادین بین‌المللی و نگاه ویژه به مقوله استعدادیابی و پرورش نخبگان ورزشی به‌عنوان یکی از جنبه‌های صلابت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. در همین راستا توسعه زیرساخت‌های ورزشی در سطح استان با رویکرد آمایش سرزمین و به ویژه در مناطق کمتر برخوردار با هدف ایجاد زمینه برای ترغیب اقشار مختلف مردم به ورزش با نگرش ورزش همگانی سلامت‌محور بیش از پیش مورد توجه قرار داشته و این مهم با ساخت و تکمیل فضاها و اماکن ورزشی نیمه‌کاره به ویژه در مناطق محروم محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان لوازم و تجهیزات ورزشی با رویکرد تقویت صنایع داخلی و رفع موانع پیش روی آنان در توسعه صادرات‌ مسیری است که با قوت بیشتری نسبت به گذشته طی خواهد شد و عواید در سطح کلان به سایر بخش‌های استان نیز خواهد رسید. یکی دیگر از محورهای مهم و مورد توجه در ورزش نگاه برنامه‌محور بر روی رشته‌ها و تیم‌های ورزشی مدال‌آور و پرطرفدار با توجه به برنامه آمایش سرزمین برای تقویت و ارتقا عناوین ورزشی در سطوح جهانی، قاره‌ای و بین‌المللی بوده است که با توجه به تأکید وزارت ورزش شناسایی مستعدین رشته‌های مختلف در سطح استان باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد. در همین مقوله حمایت و پشتیبانی منطقی از رشته‌های ورزشی پرمخاطب و به طور خاص تیم‌های ورزشی پرطرفدار، بخش مهمی از اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در سال پیش رو خواهد بود.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس عنوان کرد: یکی از اقداماتی که با جدیت تمام پیگیری خواهد شد تلاش در جهت توسعه زیرساخت‌های ورزشی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خواهد بود که با عنایت به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» امید است تا پایان پایان سال جاری به سرانجام برسد. همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی‌شان عنوان کردند برخی از برنامه‌های مهم و کلان کشور در سال جهش تولید در سال جدید و در سایه وفاق و همدلی، رفع موانع قانونی و ساختاری و با تکیه بر قدرت مردم و به ویژه جوانان زمینه‌های تحقق آن را فراهم می‌کند و ان‌شاءالله مسیر توسعه را در کشور سرعت ببخشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی