[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

درمان فشارخون بالا با بادام، روزنامه شیراز نوین

همان‌طور که قلب شما فعالیت دارد، در هر لحظه حدود ۵ لیتر خون را از طریق شریان‌های شما عبور می‌دهد؛ این کار ادامه دارد و نه تنها قلب بلکه شریان‌های شما نیز فعال هستند.
به گزارش مجله سلامت صد آنلاین، فشارخون شما براساس میزان نیرویی تعیین می‌شود که شریان‌های شما تحمل می‌کنند، زیرا شریان‌ها خون غنی از اکسیژن را به سلول‌ها و بافت‌های بدن می‌رسانند. ممکن است متوجه نشوید که فشار خونتان بالا یا پایین است و فشارخون شما در طول روز در نوسان باشد. مشکلات زمانی رخ می‌دهند که فشارخون شما بالا بماند، زیرا فشار بیش از حد می‌تواند به مرور زمان به شریان‌های شما آسیب برساند و منجر به بیماری عروق کرونر قلب شود.
شما می‌توانید فشارخون خود را بدون دارو با تغییرات ساده در سبک زندگی مانند ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته، ترک سیگار، مدیریت استرس و حفظ وزن مناسب کاهش دهید.
رویکردهای غذایی برای توقف پرفشاری خون، رژیم غذایی مخصوص افراد دارای فشارخون و رژیم مدیترانه‌ای است که بهترین رژیم‌های غذایی برای افراد مبتلا به فشارخون بالا هستند، زیرا آنها بر غذاهای کاملی که سدیم و چربی کم و پتاسیم بالایی دارند تأکید می‌کنند.
لازم به‌ذکر است که یک اونس بادام ۲۰۸ میلی‌گرم پتاسیم را برای بدن شما فراهم می‌کند که ۴ درصد از مقدار توصیه‌شده ۴۷۰۰ میلی‌گرمی است. در حالی که این رقم ممکن است مقدار قابل‌توجهی از پتاسیم به نظر نرسد، اما مشخص شده است که بادام باعث کاهش فشارخون می‌شود.
اگرچه بادام پُر کالری است، اما می‌تواند فشارخون شما را در زمانی که وزن کم می‌کنید، کنترل کند. نتایج تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ در مجله تغذیه منتشر شد این واقعیت را بیان کرد. در این تحقیق ۸۶ نفر تحت رژیم‌های غذایی قرار گرفتند که باعث کاهش ۵۰۰ کالری شد. اگرچه رژیم‌های غذایی از نظر کالری برابر بودند، اما گروه بادام، هر روز به اندازه‌ای بادام مصرف می‌کردند که ۱۵ درصد از کالری روزانه‌شان را تشکیل می‌داد. رژیم‌های گروه مصرف بادام که رژیم غذایی خود را رعایت کردند، پس از ۱۲ هفته کاهش قابل‌توجهی در فشارخون سیستولیک و دیاستولیک خود مشاهده کردند. آنان همچنین چربی بیشتری را در اطراف تنه و کل چربی بدن خود از دست دادند.
اگرچه این تحقیقی منفرد با استفاده از افراد دارای اضافه وزن بود، اما متاآنالیزهایی که نتایج چندین مطالعه را در مورد تأثیر بادام بر فشارخون ترکیب می‌کنند، تفاوت‌هایی در نتایج پیدا کرده‌اند.
متاآنالیزی در سال ۲۰۲۰ در درمان‌های مکمل در پزشکی نتایج ۱۶ تحقیق را ترکیب کرد و نشان داد که مصرف بادام می‌تواند فشارخون دیاستولیک شما را کاهش دهد، اما فشارخون سیستولیک شما را کاهش نمی‌دهد. فشارخون دیاستولیک، نیروی وارد بر شریان‌های شما را بین ضربان‌های قلب اندازه‌گیری می‌کند.
متاآنالیز دیگری در سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۵ مطالعه را تجزیه و تحلیل کرد تا مشخص کند که افزودن بادام به رژیم غذایی شما فشارخون سیستولیک را کاهش می‌دهد، اما فشارخون دیاستولیک را کاهش نمی‌دهد. فشارخون سیستولیک عدد بالاتری در خوانش فشارخون شماست و نیروی وارد بر شریان‌ها را هنگام ضربان قلب اندازه‌گیری می‌کند.
حتی اگر فشارخون بالا ندارید، می‌توانید برای سایر فواید سلامتی به بادام روی بیاورید. براساس نتایج پژوهشی در سال ۲۰۱۸ که در نشریه مواد مغذی منتشر شد، بادام همچنین ممکن است با کاهش کلسترول، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. پتانسیل کاهش کلسترول بد(LDL) بادام به نسبت چربی‌های غیراشباع سالم نسبت به چربی‌های اشباع نسبت داده شده است. بادام همچنین می‌تواند کلسترول خوب(HDL) را افزایش داده و تری گلیسیرید را کاهش دهد.
نتایج تحقیقی در سال ۲۰۲۰ در نشریه مواد مغذی نشان داد که بادام همچنین ممکن است در تنظیم قند خون و بهبود پاسخ انسولین مفید باشد. از آنجایی که بادام سرشار از چربی، فیبر و پروتئین است، افزودن بادام به وعده‌های غذایی می‌تواند شاخص گلیسمی رژیم غذایی شما را متعادل کند.
چربی‌های تک غیراشباع، منیزیم، آرژنین و فیتوکمیکال‌های موجود در بادام، نشانگرهای التهابی و استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش می‌دهند. به علاوه پلی‌فنول‌های موجود در بادام که بیشتر در پوست آنها یافت می‌شود، می‌توانند ترکیب باکتری‌های روده شما را با ترویج باکتری‌های خوب و سرکوب باکتری‌های بیماری‌زا بهبود بخشند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی