[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

طرز تهیه پلو با لوبیا قرمز ، روزنامه شیراز نوین

پلو با لوبیا قرمز یکی از غذاهای پرطرفدار و خوش‌مزه در خاورمیانه است که در کشورهای مختلف با دستورهای متنوعی درست می شود. در تهیه این غذا می‌توان از گوشت استفاده کرد یا مانند این دستور بدون گوشت آن را درست کرد.
برای تهیه پلو با لوبیا قرمز، ابتدا سبزیجات نظیر سیر، پیاز، کرفس و فلفل سبز را در روغن زیتون تفت دهید. سپس لوبیا قرمز پخته به همراه پودر پیاز، نمک، و فلفل اضافه کنید و با افزودن آب، مواد را بپزید. در کنار این، برنج را با کره و عصاره مرغ به روش آب‌کش پخته و دم کنید. در نهایت، برنج را در بشقاب ریخته و مخلوط لوبیا قرمز را روی آن قرار دهید و با پیازچه خردشده تزیین و سرو کنید.

 مواد لازم
برنج: 2 پیمانه
لوبیا قرمز پخته: ۲ لیوان
پیاز: ۱ عدد متوسط
سیر: ۲ حبه
کرفس: ۱ ساقه
فلفل سبز: ۱ عدد
پودر پیاز: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل:    به میزان لازم
کره: ۱ قاشق غذاخوری
پیازچه: ۱ قاشق غذاخوری خردشده
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

 طرز تهیه
 مرحله 1: تفت دادن سبزیجات
ابتدا روغن زیتون را در یک ماهیتابه بزرگ بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا کمی گرم شود. سپس سیر، پیاز، کرفس، و فلفل سبز را به صورت ریز خرد کرده و به تابه اضافه کنید. این سبزیجات را با حرارت بالا به مدت 5 تا 7 دقیقه تفت دهید تا کمی نرم شوند.
 مرحله 2: افزودن لوبیا و ادویه
در این مرحله پس از اینکه سبزیجات کمی نرم شدند، لوبیا قرمز پخته، پودر پیاز، نمک، و فلفل سیاه را به ماهیتابه اضافه کنید. در ادامه تمام مواد را به خوبی مخلوط کرده تا با هم یکدست شوند.
 مرحله 3: پختن مواد
برای پخت بهتر مواد و ترکیب طعم‌ها، یک لیوان آب به ماهیتابه اضافه کنید. حرارت را کمی کم کنید و اجازه دهید مخلوط برای 20 دقیقه بپزد. حتماً در تابه را بگذارید که مواد در زمان کمتری بپزند.
 مرحله 4: پخت برنج
در همان زمان، برنج را آماده کنید. برنج را در یک قابلمه مناسب با کره و کمی عصاره مرغ به روش آب‌کش بپزید؛ مطمئن شوید که برنج به خوبی پخته و نرم شده است. 
 مرحله 5: دم کردن برنج
پس از آب‌کشی برنج، ته‌دیگ مورد نظرتان را کف قابلمه قرار دهید، برنج را با کفگیر درون قابلمه بریزید، در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید برنج به مدت 30 تا 40 دقیقه دم بکشد.
 مرحله 6: آماده‌سازی برای سرو
وقتی هم برنج و هم مخلوط لوبیا آماده شدند، برنج را در یک بشقاب بزرگ بریزید. حالا مخلوط لوبیا را به سلیقه خود روی برنج بریزید. در صورت تمایل می‌توانید مواد را درون قابلمه مخلوط کنید، سپس درون بشقاب بکشید.
 مرحله 7: تزیین و سرو
برای تزیین و افزودن زیبایی بیشتر به این غذا می توانید مقداری سبزیجات تازه خردشده روی آن بریزید. پیشنهاد ما پیازچه است که عطر بسیار خوبی دارد و بوی آن باعث افزایش اشتها می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی