[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عوارض و تأثیر چاقی روی مغز، روزنامه شیراز نوین

چاقی همیشه عوارض جدی برای بدن داشته است اما تأثیر خطرناک اضافه وزن بر مغز به قدری جدی است که قبل از ابتلا به آن افراد چاق باید برای لاغری اقدام کنند.
به گزارش نمناک، چاقی رابطه مستقیمی ‌با افزایش مشکلات مربوط به معده، روده و همچنین افزایش ترکیبات سمی ‌داخل مغز دارد. در واقع چاقی عملکرد طبیعی بدن را دچار مشکل می‌کند و روی سلامت ذهنی هم تأثیرگذار است، به همین دلیل در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک تصمیم گرفتیم که راجع به تأثیر چاقی روی مغز با شما صحبت کنیم.
چاقی روی مغز و کل بدن اثر گذار است
چاقی می‌تواند باعث کاهش عملکرد مغز و تسریع فرایند پیری بشود و مشکلات مختلفی از جمله التهابات را افزایش دهد. چاقی همچنین باعث افزایش خطر آلزایمر در افراد نیز هست. از طرفی اضافه وزن؛ وضعیت متابولیسم بدن را تا حدی مختل می‌کند و مشکلاتی مانند خستگی‌های مزمن را هم به وجود می‌آورد که نه تنها به عضله آسیب وارد می‌کند، بلکه می‌تواند عملکرد ذهنی را هم کاهش دهد؛ در نتیجه چاقی روی سیستم‌های اصلی بدن تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که به طور کل بدن نتواند عملکرد درستی داشته باشد، زیرا مغز درگیر شده است‌.
رابطه بین آلزایمر و چاقی
همان طور که گفته شد؛ چاقی می‌تواند باعث مشکلات ذهنی مختلف شود؛ همچنین خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد. در واقع ترکیبات بتا آمیلوئید با افزایش وزن در بدن بالا می‌روند که روی سیستم عصبی مرکزی تأثیرگذار است و در نتیجه ممکن است فرد به بیماری‌های ذهنی؛ مثل آلزایمر دچار شود.
در چنین شرایطی مصرف پروبیوتیک می‌تواند مؤثر باشد که البته همه چیز باید طبق تجویز پزشکی اتفاق بیفتد.
دستورالعمل‌های رژیمی ‌برای کاهش وزن
گاهی اوقات چاقی به خاطر عوامل ژنتیکی اتفاق می‌افتد و گاهی هم دلایل محیطی دارد. برای جلوگیری از چاقی و مشکلاتی که ایجاد می‌کند، بسیار مهم است که استراتژی‌هایی را در رژیم غذایی خود به کار بگیرید.
کیفیت غذایی‌تان را بالا ببرید تا کاهش وزن بیشتری را تجربه کنید.
بعضی از مکمل‌ها می‌توانند به فرایند کاهش وزن کمک کنند؛ مثلاً مصرف قهوه و چای یا اضافه کردن ادویه و طعم تندی می‌تواند کمک کننده باشد.
سبک زندگی ناسالم هم می‌تواند باعث تجمع چربی در بدن شود؛ به همین دلیل تغییر در رژیم غذایی و استفاده از یک روتین ورزشی مناسب می‌تواند نتایج رضایت بخشی را ایجاد کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی