[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

۹۵۰ زندانی مالی جرائم غیرعمد داریم ، روزنامه شیراز نوین

هم‌زمان با آخرین روزهای ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر، چشمان منتظر ۹۵۰ زندانی جرائم غیرعمد فارس به دست خیران نیک‌اندیش این دیار است تا در این ایام عید آنها از بند رها شده و به آغوش گرم خانواده بازگردند.
به گفته مسئولان قضایی استان فارس، در حال حاضر حدود ۹۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان در بند هستند و چشم‌انتظار خیران نیک‌اندیش‌اند تا از بند رها شوند.
پویش «سهم من ۴۰» در فارس
برای رها شدن این افراد از بند پویشی با عنوان «سهم من ۴۰» در فارس به راه افتاده است؛ به نحوی که اگر هریک از اهالی استان فارس مبلغ ۴۰هزار تومان به این پویش کمک کنند، تمام این زندانی‌های جرائم غیرعمد فارس از زندان آزاد خواهند شد.
مدیرکل زندان‌ها و رئیس ستاد دیه استان فارس در این‌باره به ایرنا گفت: اگر هرکدام از مردم شریف فارس، مبلغ ۴٠هزار تومان به ستاد دیه کمک کنند، تمام ۹۵٠ زندانی جرائم غیرعمد استان از زندان‌ها آزاد می‌شوند.
اسحاق ابراهیمی با آرزوی خیر و برکت و قبولی طاعات عبادات مردم در شب‌های قدر، با بیان اینکه برای دومین سال شاهد اجرای پوش سهم من ۴٠ در ماه مبارک رمضان هستیم، گفت: بیش از ۹۵۰ زندانی مالی جرائم غیرعمد در زندان‌های فارس نگهداری می‌شوند و میزان بدهی‌های این افراد بیش از ۲٠٠میلیارد تومان است.
رئیس ستاد دیه استان فارس گفت: طبق محاسبه، اگر ۲۰۰میلیارد تومان نقدینگی وجود داشته باشد، می‌توان تمام این افراد که در وقوع جرم انگیزه عمد نداشته‌اند را از زندان آزاد کرد و به این ترتیب به آنان و خانواده‌هایشان کمک کرد.
وی ادامه داد: با همراهی پرمهر رسانه‌ها شاهد تبلیغ و تبیین این پویش و برکات آن هستیم؛ به این ترتیب که استقبال مردم گران‌قدر را به دنبال داشته و تا ۱۹ رمضان جاری، بیش از سه‌هزار و ۱۵۰ تراکنش انجام شده و مجموعاً بیش از چهارمیلیارد و دویست‌میلیون تومان در قالب این پویش برای آزادی زندانیان کمک به حساب‌های اعلامی واریز شده است.
مدیرکل زندان‌های فارس ادامه داد: در استان بیش از ۵میلیون نفر جمعیت داریم. طبق محاسبات اگر هر فرد استان فارس، مبلغ ۴۰هزار تومان را به این امر اختصاص دهد، امکان آزادسازی ۹۵۳ نفر زندانی جرائم غیرعمد از زندان فراهم خواهد شد و این مددجویان می‌توانند به جامعه و کانون خانواده بازگردند.
رئیس ستاد دیه فارس اظهار داشت: علاوه بر این پویش بابرکت، ستاد دیه در استان مطابق سنت حسنه هرساله، جشن‌های گلریزان را برگزار می‌کند. در سال جاری هم جشن‌های گلریزان در شهرستان‌های جهرم، آباده و داراب در هجدهم فروردین‌ماه، لارستان در بیستم فروردین، شیراز و مابقی شهرستان‌ها نیز در تاریخ ۱۹ فروردین‌ماه مصادف با ۲۷ رمضان شاهد برگزاری جشن‌های گلریزان خواهند بود.
وی بیان کرد: امیدواریم همان‌گونه که مردم شریف و نوع‌دوست در سال‌های گذشته هم حامی و یاور ستاد دیه بوده‌اند و کمک‌های بی‌نظیری را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، پرداخت کرده‌اند، امسال هم در این جشن‌های گلریزان مشارکت مؤثر و پررنگی داشته باشند.
اهالی خطه فرهنگ‌پرور فارس می‌توانند از طریق واریز کمک‌های خود به شماره کارت: ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ و شماره حساب: ۱۱۹۹۱۱۹۹/۱٠ نزد بانک ملت شعبه امیرکبیر شیراز به نام ستاد دیه استان فارس، موجب آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و بازگرداندن شادی به خانواده‌های منتظر و خاموش این افراد شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی