[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تعبیر رؤیای خودکفایی صنعتی در پتروشیمی شیراز، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی: گروه خبر
صرفه‌جویی میلیون‌ها یورویی با بومی‌سازی دانش فنی در پتروشیمی شیراز محقق شد.
در اقدامی بزرگ و افتخارآمیز، متخصصان داخلی با اتکا به دانش و توانمندی خود، موفق به بومی‌سازی دانش فنی ساخت توری‌های کاتالیست پلاتین-رودیوم راکتور اکسیداسیون آمونیاک واحد اسید نیتریک شدند.
این دستاورد بزرگ که با همکاری شرکت دانش‌بنیان نانو پارس اسپادانا و حُسن تدبیر و اهتمام مدیریت عامل محترم شرکت پتروشیمی شیراز به ثمر رسیده است که نقطه‌عطفی در مسیر خودکفایی و قطع وابستگی به منابع خارجی در صنعت پتروشیمی کشور محسوب می‌شود.
براساس همین گزارش تولید معادل 1095 تن در روز اسید با غلظت متوسط 56.60/1 وزنی و با راندمان متوسط 89.5% ثبت و گزارش شده است.
مهندس حیدرنیا، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز ضمن ابراز خرسندی از این دستاورد بزرگ، اظهار داشت: بومی‌سازی توری‌های کاتالیست پلاتین-رودیوم، نقطه‌عطفی در مسیر خودکفایی صنعت پتروشیمی کشور و تحقق ایران قوی محسوب می‌شود. این دستاورد، نشان‌دهنده عزم و اراده متخصصان ایرانی در مسیر خودکفایی و قطع وابستگی به منابع خارجی است.
وی با اشاره به اهمیت این دستاورد در صنعت پتروشیمی کشور، گفت: اسید نیتریک به‌عنوان ماده اولیه در تولید نیترات آمونیوم، یک محصول کاملاً راهبردی در صنایع مختلف است. بومی‌سازی کاتالیست توری‌های پلاتین-رودیوم، استمرار تولید این محصول را تضمین و کشور را از وابستگی به منابع خارجی بی‌نیاز می‌کند.
مهندس حیدرنیا در ادامه به مزایای دیگر این دستاورد اشاره کرد و گفت: صرفه‌جویی ارزی قابل‌توجه در حدود میلیون‌ها یورو در سال، حمایت از تولید دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال از دیگر مزایای بومی‌سازی توری‌های کاتالیست پلاتین-رودیوم است.
وی در ادامه عنوان کرد: ما در نظر داریم با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مانند نانو پارس اسپادانا، زمینه را برای بومی‌سازی سایر محصولات راهبردی صنعت پتروشیمی فراهم کنیم. همچنین با استفاده ازتوانمندی‌های داخلی به دنبال قطع وابستگی به منابع خارجی در تأمین تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز خود هستیم.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز در پایان از تلاش‌های بی‌وقفه متخصصان داخلی در این پروژه قدردانی کرد و گفت: ما در پتروشیمی شیراز، عزم خود را جزم کرده‌ایم تا با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از توانمندی‌های داخلی، در مسیر خودکفایی صنعت پتروشیمی کشور گام برداریم.
وی ابراز امیدواری کرد که با تداوم تلاش‌های متخصصان داخلی، شاهد پیشرفت‌های روزافزون صنعت پتروشیمی کشور باشیم و به یاری خداوند متعال، ایران قوی در این عرصه مهم و راهبردی به منصه ظهور برسد.
براساس این گزارش شایان ذکر است شركت پتروشيمی شيراز به‌عنوان اولين واحد توليدی صنايع پتروشيمی ايران در سال 1342 به منظور توليد کودهای شيميايی ازته آغاز به فعاليت نمود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی