[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تحقق اقتصاد مشارکتی در ۲ پروژه مهم اصفهان ، روزنامه شیراز نوین

 علیرضا هژبری- گروه خبر- اصفهان 
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان با اشاره به روند احداث دو هتل «چهارباغ» و «جهان‌نما»، از این هتل‌ها به عنوان نمونه‌های موفقی از همکاری و مشارکت شهرداری اصفهان با سرمایه‌گذار بخش خصوصی نام 
برد.
مسعود حیدری با بیان اینکه شهرداری اصفهان تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شهر را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: از پروژه‌های شاخص مشارکتی در این زمینه، هتل پنج‌ستاره جهان‌نما با ۳۲هزار مترمربع زیربنا و 190 اتاق است که پس از گذشت یک سال از عقد قرارداد، بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
او هتل جهان‌نما را نمونه موفقی از سرمایه‌گذاری و مشارکت مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر با سرمایه‌گذار بخش خصوصی دانست و افزود: این پروژه در مرحله نما قرار دارد و امیدواریم تا دو سال آینده آماده بهره‌برداری شود.
او با بیان اینکه سهم شهرداری از سرمایه‌گذاری چهارهزار میلیارد تومانی در این پروژه بالغ بر هزار میلیارد تومان و سهم سرمایه‌گذار سه‌هزار میلیارد تومان است، گفت: این قرارداد به نسبت ۷۵ درصد برای سرمایه‌گذار و ۲۵ درصد برای شهرداری منعقد شده است.
تصویب بسته‌های تشویقی توسط شورای شهر برای مرمت خانه‌های تاریخی
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به تصویب بسته‌های تشویقی ازسوی شورای اسلامی شهر اصفهان برای مرمت خانه‌های تاریخی اظهار کرد: شهرداری برای تبدیل خانه‌های تاریخی به عرصه‌های اقامتی، گردشگری یا بوتیک‌هتل، تخفیف‌ها و بسته‌های تشویقی زیادی در نظر گرفته است. او با اشاره به تشکیل کارگروه خانه‌های تاریخی به‌عنوان زیرمجموعه کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، خاطرنشان کرد: تشکیل این کارگروه نیز از دیگر اقدامات مفید در زمینه مرمت خانه‌های تاریخی و بهره‌مندی مناسب از ظرفیت آن است. حیدری احداث هتل چهارباغ را نمونه دیگری از مشارکت شهرداری با بخش خصوصی در زمینه هتل‌سازی دانست و افزود: هتل دیگری نیز در خیابان باغ‌گلدسته در حال احداث است که از نمونه‌های مجلل روند هتل‌سازی در اصفهان به شمار می‌رود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی