[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مردم سهام‌دار تعاونی‌ها هستند، روزنامه شیراز نوین

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌ها راهکار تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم در بخش کشاورزی است.
سیدکاظم موسوی افزود: جهش تولید در بخش کشاورزی به دلیل تأمین امنیت غذایی مردم دارای اهمیت بالایی است. در این میان بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند در قالب تعاونی در راستای جهش تولید اقدامات اثربخشی صورت دهند.
وی ادامه داد: جهش تولید با مشارکت مردم می‌تواند سبب افزایش سرانه درآمد و توزیع عادلانه ثروت شود که این امر با تقویت تعاونی‌ها به عنوان یک بخش مهم اقتصادی که در سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی مقام معظم رهبری و مواد ۳ و ۴ قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران نیز مورد تأکید گرفته است، محقق می‌شود.
وی افزود: مهم‌ترین دلیل بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌ها را می‌توان سازوکار قانونی فعالیت آنها و وجود اهرم‌های نظارتی در تعاونی‌ها عنوان کرد؛ بنابراین مردم به عنوان سهام‌داران اصلی در تعاونی‌ها با هم‌افزایی می‌توانند برای تحقق جهش تولید گام بردارند. 
مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس اظهار داشت: این سازمان در راستای تحقق شعار سال توسعه زیرساخت‌های تعاونی‌ها به خصوص در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی، تأمین به موقع نهاده‌های موردنیاز کشاورزان از جمله بذر و کود و اجرای طرح‌های ارتقای بهره‌وری برای جهش تولید با مشارکت سهام‌داران تعاونی‌ها را در برنامه دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی