[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

فروش میلیونی «هوش پشه‌ای» تا آغاز «و تو هم برنگشتی»، روزنامه شیراز نوین

فروش بیش از ۱۲۹ میلیون تومانی «هوش پشه‌ای»، رونمایی از پوستر «طلوع‌ خونین‌»، استقرار دفتر دائمی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در تالار هنر و آغاز «و تو هم برنگشتی» از خبرهای امروز هنرهای نمایشی هستند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۱۷ فروردین‌ماه اعلام شد.
در تماشاخانه سنگلج، نمایش «مجلس بلبشو جور کردن» به کارگردانی فرشید قلی‌پور که از ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۲ به صحنه رفته است؛ روز جمعه ۱۷ فروردین‌‌ماه، چهاردهمین اجرای خود را پشت سر گذاشت و در مجموع، میزبان یک‌هزار و ۲۲ تماشاگر بوده است. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام‌بها، نیم‌بها، میهمان و تخفیف‌دار با بلیت ۸۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن ۲۳۶ نفری، مبلغ ۳۹ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان فروخته است.
همچنین نمایش «هوش پشه‌ای» به کارگردانی سامان کرمی که از سوم اسفندماه ۱۴۰۲ در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۲۴ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانسته یک‌هزار و ۵۷۶ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۱۲۹ میلیون و ۸۴۹ هزار تومان دست یابد.
مجموعه تئاترشهر، از ابتدای سال تا ۱۷ فروردین‌ماه هیچ اجرایی نداشته است.
رونمایی از پوسترهای نمایش «طلوع‌ خونین‌»
اجراهای نمایش «طلوع‌ خونین‌»، به نویسندگی و کارگردانی مسعود طیبی و تهیه‌کنندگی داوود زارع گاریزی از طرح نهایی، پوستر هنری و پوستر تجاری نمایش «طلوع‌ خونین‌» با طراحی هومان مهرآذین رونمایی شد.
این نمایش از ۲۰ فروردین تا ۲۱ اردیبهشت ساعت ۲۱ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه‌ ایرانشهر به روی صحنه می‌رود.
مسعود طیبی، کارگردان این اثر که تنها کارگردان ایرانی ثبت‌شده در آرشیو جهانی شکسپیر با نمایش‌های «اُفلیا»، «سندرم هملت» و «نفرین رزالین» است، در خلاصه‌ای از نمایش «طلوع خونین» این‌گونه بیان می‌کند: در روم باستان دو زن برای تصاحب قدرت با یکدیگر جدال می‌کنند و در این بین با دسیسه‌هایی که این دو زن می‌چینند، افرادی چون فرمانده‌ها و اعضایی از کاخ را برای رسیدن به هدف خود می‌کُشند. در بین این دسیسه‌ها، پادشاه روم باستان متوجه حیله آن دو زن شده و آن دو زن را به قتل می‌رساند و پس از به قتل رسیدن آنها خود نیز خودکشی می‌کند و قدرت پادشاهی وی به پسر کوچکتر آن می‌رسد.»
در این نمایش ۹۰ دقیقه‌ای بازیگرانی همچون علیرضا جلالی‌تبار، آرام نیک‌بین، صدف بهشتی، علی یعقوبی، کیوان بهرامی، محمدجواد بهروز، یگانه محمدی، نیکی نیکخواه، دیاکو افسر، محمد جواد شیخ، سارا رحمان‌پور، نیوشا جندقیان، هوتن میرزائی، صدرا عالیجاه، علی کاظمی، علیرضا ذوالفقاری، حسام قانونی، علی علمدارزاده، داود رازگردانی به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین عوامل نمایش «طلوع‌ خونین‌» بدین ترتیب هستند: مجریان طرح: ایمان یزدی، مهدیه عابدینی، آکادمی ‌هنرهای ‌نمایشی ‌میزانسن، مشاور کارگردان: بانوتیر-سمیه ‌طیبی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: یزدان ‌گرم‌آبی، منشی صحنه: آناهیتا آذری، دستیاران کارگردان: محمدمسعود ‌قلیچ‌خانی، ریحانه ‌چزانی، مهدی ‌اقبالی، طراح لباس: نسیم ‌ملکی، طراح نور: علی ‌کوزه‌گر، طراح صدا: عزیز ‌اکبری، طراح گریم: بتسابه نعیمایی، طراح دکور: مسعود ‌طیبی، محمدجواد ‌شیخ، طراح گرافیک: هومان مهرآذین، ساخت تیزر: سیاوش مهرآذین، عرفان مهرآذین، مدیر صحنه: محمد پورابراهیمی، دستیار صحنه: الهه ‌تیموری، دوخت لباس: سمیه ‌خواسته، ساخت دکور: یزدان ‌گرم‌آبی، عکاسان: رامتین ‌جهانبانی، آتناسادات ابریشمی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات: نوید ‌آغاز، مدیر امور رسانه: امیر ‌پارسائیان‌مهر و همکار روابط عمومی: پارسا اسماعیلی.
استقرار دفتر دائمی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در تالار هنر
دفتر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در روزهای آغازین سال، به تالار هنر انتقال یافت و این تالار به‌عنوان مکان دائمی این جشنواره تعیین شد. بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اسفندماه گذشته در شهر اردکان برگزار شد و با استقرار دفتر دائمی، فعالیت این جشنواره به سوی برگزاری دوره بیست‌و‌نهم آغاز شده است.
تالار هنر تنها سالن حرفه‌ای اداره کل هنرهای نمایشی است که به اجراهای ویژه گروه سنی کودک و نوجوان اختصاص دارد و پایگاه هنرمندان و دست‌اندرکاران این شاخه تخصصی به شمار می‌رود.
«و تو هم برنگشتی»؛ روایت یک عاشقانه متفاوت
اثر نمایشی موسیقایی «و تو هم برنگشتی» با روایت یک عاشقانه متفاوت به نویسندگی ساغر رجبی و کارگردانی و آهنگ‌سازی مهیار علیزاده در میان استقبال قابل‌توجه مخاطبان به میزبانی تماشاخانه ملک پیش روی مخاطبان قرار گرفت. این در حالی است که هم‌زمان با آغاز اجرای این پروژه از پوستر نمایش نیز رونمایی شد.
پروژه نمایشی موسیقایی «و تو هم برنگشتی» نخستین اثر مهیار علیزاده در عرصه کارگردانی است که پس از پروژه‌های متعدد خود در عرصه موسیقی فیلم، آلبوم و اجراهای زنده موسیقایی به صحنه رفته است. علیزاده درباره این پروژه نمایشی موسیقایی متفاوت نوشته است: «زمانی که همه‌چیز در حال نابودی است، گذشته به سمتت هجوم می آورد…
«و تو هم برنگشتی» درامی در ستایش زندگی و نشان‌دهنده نحوه تقابل انسان مدرن با گذشته، امروز و آینده خود است.»
محمد شمس لنگرودی، امیرحسین فتحی، فرزین محدث، یلدا عباسی، ساغر رجبی، مریم مشهور و آرش الیگودرزی(خواننده - بازیگر) و وصال علوی(خواننده - بازیگر) از هنرمندانی هستند که در این اثر حضور دارند. پروژه نمایشی موسیقایی «و توهم برنگشتی» تا ۳۱ فروردین‌ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تماشاخانه ملک تهران روی صحنه می‌رود.
مهیار علیزاده از جمله هنرمندان شاخص عرصه موسیقی است که طی سال‌های گذشته به‌عنوان آهنگ‌ساز در پروژه‌های «حریق خزان» به خوانندگی علیرضا قربانی، «در شعله با تو رقصان» با همکاری صابر ابر، «دخت پری وار» به خوانندگی علیرضا قربانی، «افسانه چشم هایت» به خوانندگی علیرضا قربانی و همایون شجریان، «صبر کن» به خوانندگی محمد معتمدی، «هفت الف» به خوانندگی پارسا خائف، «ایستگاه» به خوانندگی امید نعمتی و تعدادی از آثار دیگر حضور داشته است.
آهنگ‌سازی پروژه‌های سینمایی، تلویزیونی و نمایشی همچون «صبحانه با زرافه‌ها» به کارگردانی سروش صحت، «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی، «دورهمی» به کارگردانی مهران مدیری، «فرشته‌ها باهم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی، «پرده‌نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی، «زعفرانی» به کارگردانی حامد محمدی، «ملکاوان» به کارگردانی احمد معظمی، «نگاهمان می‌کنند» به کارگردانی محمدرضا اصلی و «درخت پرتقالی» به کارگردانی امیرهوشنگ معین هم بخش دیگری از فعالیت‌های علیزاده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی