[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

با هتل چرخ‌دار آشنا شوید!، روزنامه شیراز نوین

یک شرکت معماری آلمانی، طرح مفهومی ساخت نوعی وسیله نقلیه را ارائه داده است که می‌تواند امکان خوابیدن سرنشینان را هنگام سفر فراهم کند و غذا و نوشیدنی مورد نیاز را نیز ارائه دهد.
به گزارش ایسنا، ایده ساخت یک اتاق هتل روی چرخ ممکن است شبیه به فیلم‌های علمی تخیلی به نظر برسد، اما اگر جدیدترین مفهوم آن در دسترس قرار بگیرد، به زودی می‌تواند به واقعیت تبدیل شود.
به‌نقل از دیلی میل، هدف پژوهشگران شرکت معماری «Xoio» این است که با ایده «سوئیفت پاد»(Swift Pod)، سفرهای طولانی و خسته‌کننده با خودرو را کنار بگذارند.
این وسیله نقلیه مفهومی آینده‌نگر دارای یک اتاقک خواب بزرگ است که در آن دو مسافر می‌توانند هنگام رانندگی در سفر چرت بزنند. اگر کاربر به میان‌وعده نیمه‌شب نیاز داشته باشد، نیازی به توقف نیست زیرا سوئیفت پاد حتی تنقلات و نوشیدنی‌ها را نیز ارائه می‌دهد.
ایده سوئیفت پاد، پیمودن مسافت‌های طولانی با سرعت معقول هنگام خواب است. شرکت Xoio در یک پست وبلاگی توضیح داد: ما همیشه مجذوب قطارهای شبانه و جادوی نوستالژیک ایده بیدار شدن در مقصد بوده‌ایم.
این خودرو یک طراحی مثلثی دارد. گروه سازنده گفتند: ما تصمیم گرفتیم از شکل مثلث استفاده کنیم تا نشان دهیم که این شکل چقدر برای ساخت یک وسیله حمل‌ونقل پایدار برای مسافت‌های طولانی مناسب است.
دو تخت یک‌نفره، فضای خواب را برای دو مسافر فراهم می‌کنند؛ همچنین مسافران هنگام سفر می‌توانند بنشینند یا روی تخت دراز بکشند.
مسافران می‌توانند این وسیله نقلیه را به صورت آنلاین سفارش دهند و مقصد و زمان مورد نظر خود را وارد کنند. یک سیستم ناوبری، سرعت مورد نیاز را به طور خودکار برای رسیدن به هدف مورد نظر محاسبه می‌کند. شرکت Xoio نوشت: شگفت‌انگیز است که در طول شب بتوانید با سرعت‌های سازگار با محیط زیست سفر کنید؛ به ویژه زمانی که ترافیک کم است.
اگر زیاد عجله ندارید، می‌توانید توقف‌هایی را برای استراحت کردن داشته باشید. در ادامه توضیحات Xoio آمده است: سیستم سوئیفت پاد، مجموعه‌ای از مکان‌های جذاب را برای انتخاب کردن ارائه می‌دهد که همیشه به‌روزرسانی می‌شوند.
سوئیفت پاد هنوز در حد یک مفهوم است و مشخص نیست چه زمانی به واقعیت تبدیل شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی