[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

چگونه از بوی بد دهان خلاص شویم، روزنامه شیراز نوین

کارشناس سلامت دهان و دندان، در خصوص رفع بوی بد دهان، توضیحات و توصیه‌هایی داشت.
به گزارش خبرگزاری مهر، بهناز ولی‌زاده، با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان از روزه‌داران خواست در ماه رمضان به بهداشت دهان و دندان خود توجه بیشتری داشته باشند.
وی گفت: در هنگام روزه‌داری به دلیل اجتناب از خوردن و آشامیدن در ساعات طولانی، میزان بزاق به حداقل می‌رسد که این موضوع ممکن است باعث ایجاد بوی بد دهان شود.
به گفته ولی‌زاده، در برخی افراد نیز به علت گرسنگی و استفاده بدن از ذخایر چربی برای تأمین کالری مورد نیاز، بوی خاصی از دهان استشمام می‌شود که پس از صرف افطار خود به خود برطرف می‌شود.
این کارشناس دهان و دندان معاونت بهداشت، مسواک زدن دندان‌ها و زبان را یک راهکار ایده‌ال برای حفظ سلامت دهان و دندان‌ها و رهایی از بوی بد دهان برشمرد و تأکید کرد: روزه‌داران پس از صرف وعده سحری و افطار، حتماً دندان‌ها و فضاهای بین دندانی را به خوبی با استفاده از مسواک و نخ دندان تمیز کنند.
ولی‌زاده به افراد توصیه کرد: برای جلوگیری از بروز مشکلات دندانی که بر اثر خشکی دهان ایجاد می‌شود در طی روزه‌داری و در طول روز نیز شست‌وشوی دهان خود را انجام دهند.
وی با تأکید بر اهمیت مسواک زدن در روزه‌داری خاطر نشان کرد: مسواک زدن در هنگام روزه‌داری اگر با دقت کافی انجام شود سبب باطل شدن روزه نمی‌شود.
کارشناس سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت در ادامه به تأثیر مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها در افزایش تولید بزاق و جلوگیری از بوی بد دهان اشاره کرد و به روزه‌داران مصرف میوه و سبزی‌های تازه در وعده‌های سحری و افطاری را توصیه کرد.
به گفته وی، مصرف سیر و پیاز و غذاهای تند، چرب و حاوی مقدار زیاد ادویه موجب ایجاد بوی بد دهان در زمان روزه‌داری می‌شود؛ بنابراین باید از مصرف آنها خودداری کرد. ولی‌زاده مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند چای، قهوه و نوشابه را باعث کاهش مقدار آب بدن و خشکی دهان برشمرد و به روزه‌داران توصیه کرد مصرف این نوشیدنی‌ها را کاهش دهند. این کارشناس سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی ایران، با بیان اینکه استعمال سیگار در ایجاد بوی بد دهان تأثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد که ماه رمضان بهترین زمان برای ترک سیگار است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی