[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

فارس؛ پنجمین استان بازیکن‌ساز، روزنامه شیراز نوین

از 31 استان کشور ایران، 29 استان در لیگ‌برتر بازیکن دارند که در این بین سه استان مازندران، تهران و خوزستان بیش‌ترین بازیکن لیگ‌برتری را دارند و استان فارس نیز به رغم همه کمبودها در رتبه پنجم قرار دارد که با توجه به عدم حضور هیچ تیمی از این استان در لیگ‌برتر، این نکته جالب به نظر می‌رسد
به گزارش شیرازنوین و به نقل از  «ورزش سه»، فوتبال در سراسر این کره خاکی یک ورزش محبوب به شمار می‌رود و کودکان از همان 2 سالگی با شی خاصی به نام توپ فوتبال آشنا می‌شوند. این موضوع درباره کشورمان ایران هم درست است و در میان آن کودکان 2 ساله، بسیاری از آن‌ها با رویای فوتبالیست شدن بزرگ می‌شوند و اکنون این موضوع مورد توجه قرار گرفته است در کوچه، خیابان، فضای مجازی و تلویزیون فوتبال موضوع اول بحث مردم است ولی اکنون با بررسی ارزش بازیکنان هر استان، نگاهی داریم به فوتبال‌خیزترین استان‌های ایران که قابل توجه است از 31 استان، 30 استان در سطح اول فوتبال ایران نماینده دارند و استان سیستان و بلوچستان و ایلام تنها استانی هستند که بازیکنی در لیگ‌برتر ندارد!
استان مازندران «17.2 میلیون یورو» 63 بازیکن
استان مازندران در میان تمام استان‌ها صدرنشین است. این استان که اکنون در لیگ‌برتر نساجی مازندران را به عنوان نماینده باشگاهی خود را دارد، 63 بازیکن در تیم‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتور، سپاهان، گل‌گهر، ذوب آهن، ملوان، فولاد، نساجی، استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان، پیکان، آلومینیوم اراک، شمس آذر، مس رفسنجان و هوادار دارد و تنها استانی است که در تمامی تیم‌های لیگ‌برتری بازیکن دارد. سعید صادقی وینگر پرسپولیس با ارزش 850 هزار یورو با ارزش‌ترین بازیکن مازندرانی لیگ بیست و سوم است و پس از او هم دانیال اسماعیلی همبازی او با 800 هزار یورو در رده دوم است. البته این استان از لحاظ تعداد بازیکن در رده دوم قرار می‌گیرد اما از لحاظ ارزشمندی در رده نخست این لیست است.
استان تهران «16.8 میلیون یورو» 53 بازیکن
پایتخت ایران با 53 بازیکن اگر چه باز هم از لحاظ تعداد بازیکن، در رده نخست قرار ندارد اما این استان از لحاظ ارزش بازیکنان، در رده دوم جدول می‌ایستد. استقلال خوزستان تنها تیمی است که بازیکن تهرانی ندارد و از طرف دیگر با ارزش‌ترین بازیکن این استان، مهرداد محمدی مهاجم استقلال تهران است که با 1.6 میلیون یورو در رده نخست است.
استان خوزستان «15.34 میلیون یورو» 72 بازیکن
یک ششم بازیکنان لیگ‌برتر اصالتی خوزستانی دارند و این تیم در 15 باشگاه لیگ بازیکن دارد که البته با توجه به حضور سه تیم استقلال خوزستان، فولاد و صنعت نفت این اتفاق قابل پیش‌بینی بود. محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع پرسپولیس هم با ارزش 2 میلیون یورو گران‌ترین بازیکن خوزستانی لیگ به شمار می‌آید که البته او با این عدد، با ارزش ترین بازیکن شاغل در لیگ‌برتر ایران هم محسوب می‌شود.
استان گیلان «5.52 میلیون یورو» 31 بازیکن
بعد از این سه استان، گیلان با اختلاف فاحشی در رده چهارم قرار می‌گیرد که نشان می‌دهد اوضاع دیگر استان‌های ایران کاملاً متفاوت است. این استان در 14 تیم لیگ‌برتر به غیر از پرسپولیس و نساجی بازیکن دارد که باعث می‌شود شرایط قابل توجهی داشته باشد. مهدی‌هاشم‌نژاد بازیکن 22 ساله تراکتور در همین سن توانسته خودش را با 450 هزار یورو با ارزش‌ترین بازیکن استان گیلان معرفی کند که با توجه به توانمندی فنی او، این عدد در ادامه بیشتر هم می‌شود.
استان فارس «5.32 میلیون یورو» 23 بازیکن
بازیکنان استان فارس با اختلاف بسیار کمی رتبه چهارم را از دست داده‌اند که البته سه بازیکن این استان در سرخابی‌های پایتخت توپ می‌زنند که همین موضوع باعث شده تا این تیم شرایط خوبی داشته باشد. سیدحسین حسینی ملی پوش استقلال با 550 هزار یورو، سروش رفیعی با 400 هزار یورو و مسعود ریگی با 375 هزار یورو در سه رده نخست این استان قرار می‌گیرند.
استان گلستان «4.2 میلیون یورو» 12 بازیکن
رضا اسدی آقای گل سپاهانی لیگ‌برتر همراه با یاسین سلمانی از پرسپولیس و آرمین سهرابیان تأثیر به‌سزایی به ارزش بالای این استان داشته‌اند!
استان البرز «3.9 میلیون یورو» 15 بازیکن
مهدی ترابی با توجه به ارزش خودش شرایط متفاوتی برای این استان ایجاد کرده و با ارزش 1.300 میلیون یورو با ارزش‌ترین بازیکن استان البرز است.
استان اصفهان «3.8 میلیون یورو» 15 بازیکن
انتظارات از این استان با توجه به حضور دو تیم سپاهان و ذوب آهن بیشتر بود اما مشخصاً این تیم حالا در رده هشتم این لیست قرار دارد. البته قابل توجه است که سپاهان تنها یک بازیکن اصفهانی دارد و ذوب آهن نسبت به همشهری خود با داشتن 5 بازیکن اصفهانی شرایط بهتری دارد. میلاد سرلک بازیکن سرباز پرسپولیس که حالا در ملوان بازی می‌کند با 800 هزار یورو ارزشمندترین بازیکن این استان است و البته رتبه دوم هم متعلق به امیرمحمد ناصحی بازیکن کاشانی شمس آذر قزوین است که 400 هزار یورو ارزش دارد.
استان لرستان «3.37 میلیون یورو»  10 بازیکن
رده نهم این لیست مختص به استانی است که علیرضا بیرانوند سنگربان و شماره یک تیم ملی ایران و پرسپولیس در آن بازی می‌کند.
استان آذربایجان شرقی «3.32 میلیون یورو» 16 بازیکن
اگر چه این استان نسبت به 4 استان قبلی بازیکن بیشتری دارد اما از نظر قیمت گذاری ترنسفرمارکت در رده دهم قرار می‌گیرد. بر خلاف تصور با ارزش‌ترین بازیکن این استان در تراکتور بازی نمی‌کند و برای پیدا کردن آن باید به سراغ نماینده استان مرکزی یعنی آلومینیوم اراک رفت؛ علیرضا نقی‌زاده ‌هافبک تبریزی ایرالکو با 425 هزار یورو با ارزش‌ترین فوتبالیست شاغل این استان در لیگ‌برتر است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی