[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در فارس آغاز شد، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: اجرای مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ‌ الکترونیکی در استان از روز ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ آغاز شد.
وحید خداپرست دوشنبه در جمع خبرنگاران، آغاز این طرح را با هدف حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های اول تا هفتم اعلام کرد و افزود: این دهک‌ها مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالا می‌شوند.
او به این نکته اشاره کرد که اعتبار جدید ۲۲۰ هزار تومانی علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی فعلی بوده و خانوار مشمول طرح به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت می‌کنند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس یادآور شد که مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.
به گفته خداپرست، خانوارهای مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را در یک ماه و متناسب با نیاز خود خریداری کنند و اجباری در خرید همه اقلام به صورت یک جا وجود ندارد. او اعلام کرد که در طرح فجرانه یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد، منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.
خداپرست توضیح داد: خانوارها می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند و امکان جابه‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست؛ به ‌عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد و فقط برای گروه لبنیات امکان‌پذیر است و یارانه هر قلم غذایی به ‌صورت مجزا پرداخت خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به این نکته اشاره کرد که 11 قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است.
خداپرست با بیان اینکه طرح فجرانه در بستر شبکه ملی اعتبار (شما) با عاملیت شرکت مجری طرح (فارا) و همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی خواهد شد، عنوان کرد که یارانه‌بگیران متقاضی باید توجه داشته باشند قیمت روز این اقلام بر اساس کالاهای مرجع بوده و در خصوص کالاهایی با قیمت بالاتر مابه‌التفاوت را از محل حساب خود پرداخت خواهند کرد. او توضیح داد که متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار (فروشگاه خُرد عضو طرح و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق ‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام 
کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی