[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

خرس قهوه‌ای در دهستان خنجشت اقلید مشاهده شد، روزنامه شیراز نوین

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید گفت: یک خرس قهوه‌ای در اطراف دهستان خنجشت مشاهده شد که احتمالاً برای تأمین آب شرب و غذا در این منطقه حضور یافته بود.
علی بخش نجاتی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه خرس قهوه‌ای گونه‌ای تحت مراقبت است، افزود: این خرس قهوه‌ای بعد از حضور در بخش مرکزی شهرستان به سمت کوه‌های خنجشت حرکت کرد و به زیستگاه خود بازگشت. نجاتی افزود: کوه‌های خنجشت تحت مراقبت و پایش مأموران یگان محیط زیست اقلید است تا آسیبی به این گونه جانوری حمایت شده وارد نشود. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید از اعضای جوامع محلی روستای خنجشت و سمن‌های محیط زیستی خواست،‌ همکاری بیشتری با یگان محیط زیست شهرستان اقلید داشته باشند و برای حفاظت از این گونه جانوری حمایت شده بیشتر تلاش کنند.
وی گفت: مشاهده این خرس قهوه‌ای، بار دیگر اهمیت حفاظت از زیستگاه‌های حیات وحش را به ما یادآوری می‌کند که نقشی کلیدی در جلوگیری از بروز تعارض بین انسان و حیات وحش دارد. این مسئول افزود: رها کردن زباله در طبیعت و مدیریت ناصحیح پسماند شهری و روستایی به ویژه در مناطق نزدیک به زیستگاه‌های حیات وحش موجب جذب حیوانات وحشی مانند خرس‌ها به سکونتگاه‌های انسانی می‌شود که این امر نه تنها می‌تواند سلامتی حیوانات را به خطر اندازد، بلکه امنیت انسان‌ها را نیز تهدید می‌کند.
وی گفت: همچنین با توجه به افزایش حضور انسان در طبیعت، احتمال مواجهه مردم با حیوانات وحشی افزایش یافته که لازم است در صورت مشاهده حیوانات وحشی به هیچ عنوان به آنها نزدیک نشوند و فضای کافی را برای عبور و مرور آنها فراهم کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید گفت: از عموم مردم تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی یا موارد مربوط به تعارض با حیات وحش مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی