[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

نانوپوشش‌های ضدخزه وارد بازار جهانی می‌شوند، روزنامه شیراز نوین

شرکت برزیلی وگ کوتینگز(WEG Coatings) با شرکت کانادایی جی‌آی‌تی کوتینگز(GIT Coatings)، توافق‌نامه‌ای برای تقویت عرضه محصولات حوزه نانوپوشش با قابلیت استفاده در بخش دریایی امضا کردند؛ این قرارداد برای عرضه این محصولات در بازارهای بین‌المللی به امضا رسیده است.
به گزارش ایسنا، مشارکت بین GIT و WEG براساس یک چشم‌انداز مشترک نوآوری است که کارایی حمل‌ونقل دریایی را افزایش داده و در عین حال هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. هر دو شرکت از نقاط قوت و تخصص یکدیگر برای ارتقای محصول و ارائه راه‌حل‌های متناسب با مشتریان خود استفاده می‌کنند. این همکاری رشد تصاعدی GIT را به‌عنوان ارائه‌دهنده راه ‌حل‌های مبتنی بر گرافن نشان می‌دهد که به مالکان کشتی کمک می‌کند تا هزینه‌های سوخت خود را کاهش دهند و ردپای کربن خود را کم کنند.
مو آلگرموزی، مدیر عامل GIT در مورد این همکاری جدید می‌گوید: امروز همکاری رسمی با شرکت وگ‌کوتینگز را اعلام می‌کنیم؛ این همکاری مشترک صنعت کشتی‌رانی را به سوی آینده‌ای سازگارتر با محیط زیست برده و ما همچنان به ارائه پایدارترین و مؤثرترین راه ‌حل‌های مربوط به پوشش ادامه می‌دهیم. چشم‌انداز مشترک ما، تقویت عرضه محصولات در بازارهای جهانی را به واقعیت تبدیل می‌کند.
رافائل تورزان، مدیرعامل WEG، در مورد نیاز به نوآوری و همکاری با شرکای مانند GIT می‌گوید: همکاری‌های راهبردی برای ارتقای نوآوری و پیشرفت فناورانه نقش کلیدی برای WEG دارد. مشارکت ما با GIT برای ارائه راه‌ حل‌های پوشش‌دهی بسیار کارآمدتر و پایدارتر به بازار دریایی جهانی بسیار مفید خواهد بود.
به‌نقل از ستاد نانو، فناوری گرافن XGIT-Prop Git که توسط GIT ساخته شده است، این پتانسیل را دارد که مصرف سوخت را کاهش داده و باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتری شود. XGIT-Prop Git یک روکش سخت است که سطح اصطکاک فوق‌العاده کمی را برای افزایش عملکرد کشتی ایجاد می‌کند؛ این کار بدون استفاده از بیوسیدها، روغن‌های سیلیکون یا ترکیبات سمی انجام می‌شود. پیش‌بینی می‌شود این پوشش با کاهش اصطکاک بین بدنه کشتی و آب و از بین بردن رشد خزه‌های دریایی در هنگام سفر کشتی، بین پنج تا هفت درصد صرفه‌جویی در مصرف سوخت را فراهم کند. XGIT-Prop Git یک روکش مبتنی بر گرافن است که برای آزاد کردن رسوبات رشد کرده روی پروانه‌های کشتی و کاهش تعداد دفعات پولیش یا تمیز کردن پروانه طراحی شده است. همچنین راندمان پیش‌راننده پروانه را حفظ می‌کند، آسیب ناشی از کاویتاسیون را کاهش می‌دهد و در نتیجه باعث کاهش انتشار سر و صدا می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی