[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

مقاومت شیرازی‌ها برای ماندن، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی- گروه ورزش
امروز سومین نبرد بین تیم شایسته بسکتبال شیراز و قهرمان سه دوره اخیر لیگ برتر برگزار می‌شود؛ دیداری که ممکن است پرونده به شکست قطعی تیم شیرازی و صعود نماینده گرگان منجر شود، اما ممکن هم هست شرایط طور دیگری رقم خورده و نتیجه کار به دورهای بعدی کشیده شود.
در مرحله حذفی لیگ برتر بسکتبال تیم‌ها براساس رتبه مرحله گروهی با یکدیگر رقابت می‌کنند. تیم‌های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم، ابتدا دوبار متوالی در زمین تیمی که رتبه بالاتری را در مرحله گروهی داشته به مصاف هم می‌روند و سپس یک دیدار را در زمین دیگر تیم برگزار خواهند کرد. در صورتی که یکی از تیم‌ها بتواند هر سه بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد، راهی مرحله بعد خواهد شد، اما در غیر این‌صورت، کار به نبردهای بعدی کشیده خواهد شد و هر تیم توانست تعداد پیروزی‌های خود را به عدد ۳ برساند به مرحله بعد صعود خواهد کرد.
نبرد اول بین لیموندیس شیراز و شهرداری گرگان روز یکشنبه هفته قبل با پیروزی قاطع تیم گرگانی همراه بود؛ در آن دیدار که در حضور ۲ هزار تماشاگر در سالن امام خمینی(ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار شد، ‌ شهردای‌چی‌های گرگان هر چهار کوارتر بازی را به سود خود به پایان رساندند.
شاگردان سید مصطفی هاشمی در تیم شهرداری گرگان که کوارتر اول را با ترکیب اولیه محمدسینا واحدی، ویلیام چری، نوید رضایی‌فر، ارسلان کاظمی و سالار منجی در مقابل ترکیب اولیه لیموندیس فارس با حضور جان بردلی، وحید دلیرزهان، محمدامین خسروی، سید مهدی جعفری و محمد خالقی‌فر با هدایت محمدرضا اسلامی قرار گرفتند، توانستند با حساب ۲۸ بر ۲۳ به پیروزی برسند.
در کوارتر دوم شاگردان هاشمی اختلاف امتیاز را بیشتر کردند و توانستند با نتیجه ۲۶ به ۱۳ پیروز شوند و نتیجه نیمه اول را ۵۴ به ۳۶ به سود خود به پایان رساندند.
تیم گرگان در کوارتر سوم با تغییراتی که سرمربی تیم ایجاد کرد و بازیکنان جوان را به میدان فرستاد، ۲۷ بر ۲۰ پیروز شد.
در کوارتر چهارم و پایانی که پنج دقیقه آخر آن را در تیم گرگان، بیشتر بازیکنان بومی و جوان بودند، باز هم شهرداری ۲۱ بر ۱۵ به سود خود به پایان رساند تا در نیمه دوم هم به برتری ۴۸ بر ۳۵ دست یابد.
در آن مسابقه جان بردلی، بازیکن تیم لیموندیس فارس با ۲۰ امتیاز و ارسلان کاظمی، بازیکن تیم شهرداری گرگان با اثرگذاری ۲۸، امتیازآورترین و مؤثرترین بازیکنان میدان به لحاظ آمار شناخته شدند.
در دیدار دوم هم که سه‌شنبه شب در حضور سه هزار تماشاگر و در همان سالن برگزار شد، گرگانی‌ها در کوارترهای اول و چهارم به پیروزی رسیدند، اما در کوارترهای دوم و سوم بازی را واگذار کردند.
شاگردان سید مصطفی هاشمی در تیم شهرداری گرگان که کوارتر اول را با ترکیب اولیه محمدسینا واحدی، مبین شیخی، امیرحسین آذری، ارسلان کاظمی و سالار منجی در مقابل ترکیب اولیه لیموندیس فارس با حضور جان بردلی، وحید اسلامی‌علی‌آبادی، وحید دلیرزهان، سید مهدی جعفری و محمد خالقی‌فر با هدایت محمدرضا اسلامی قرار گرفتند، توانستند با حساب ۲۶ بر ۲۱ به پیروزی برسند.
در کوارتر دوم شاگردان هاشمی، نتوانستند برتری کوارتر اول را حفظ کنند و با نتیجه ۱۶ به ۱۹ مغلوب مهمان خود شدند، اما در مجموع ۲ کوارتر با نتیجه ۴۲ بر ۴۰ پیروز شده و به رخت‌کن رفتند.
شهرداری‌چی‌های گرگان در کوارتر سوم، باز هم نتوانستند پیروز شوند و با نتیجه ۱۹ به ۲۲ شکست خوردند.
در کوارتر چهارم و پایانی بازیکنان شهرداری ۲۸ بر ۱۵ پیروز شدند تا در نیمه دوم هم به برتری ۴۷ بر ۳۷ دست یابند.
در مسابقه دوم، محمدسینا واحدی، بازیکن تیم شهرداری گرگان با ۲۶ امتیاز و وحید دلیرزهان، بازیکن تیم لیموندیس با اثرگذاری ۲۹، امتیازآورترین و مؤثرترین بازیکنان میدان به لحاظ آمار شناخته شدند.
همچنین وحید دلیرزهان، بازیکن لیموندیس با ۲۳ امتیاز و ۱۰ ریباند و ارسلان کاظمی، بازیکن تیم شهرداری با ۱۲ امتیاز و ۱۲ ریباند به‌عنوان بازیکن «دبل دبل» شناخته شدند.
سرمربی تیم لیموندیس شیراز در خصوص این شکست‌ها به شیرازنوین گفت: بازیکنان ما حدود یک ماه بود که دور از جریان مسابقه بودند؛ در حالی‌که تیم شهرداری گرگان به تازگی از مسابقات غرب آسیا آمده بود و در آمادگی کامل قرار داشت.
محمدرضا اسلامی افزود: در بازی اول حریف از همان ابتدا سوار بر بازی شد، اما بازی برای ما خوب پیش نرفت؛ البته از تلاش بچه‌ها راضی هستم، اما پرتاب‌های ما به بار ننشست. حریف رؤیایی بازی کرد.
وی با اشاره به اینکه بازی در گرگان برای هر تیمی بسیار دشوار است، گفت: بخشی از بازیکنان ما برای بار اول بود که جو سالن گرگان را تجربه می‌کردند؛ تماشاگرانی پرشور با سر و صدای فراوان. حتی برای این وضعیت سعی کردیم فضایی تقریباً مشابه را در شیراز با استفاده از تجهیزات صوتی ایجاد و بازیکنان را از نظر ذهنی آماده کنیم، اما در نهایت نبرد سختی برایمان رقم خورد و بازنده شدیم.
اسلامی عملکرد تیمش در بازی دوم را به مراتب بهتر از بازی اول عنوان کرد و گفت: در بازی دوم بچه‌ها بهتر با جو ورزشگاه خو گرفته بودند و با آنالیز خوبی هم که از حریف داشتیم، بهتر از قبل ظاهر شدیم، اما در نهایت آنچه که واقعیت است، بار فنی بالا و تجربیات گران‌بهای بازیکنان گرگانی بود که به کمکشان آمد.
سرمربی لیموندیس شیراز ابراز امیدواری کرد که تیمش بتواند در نبرد سوم که امروز شنبه در شیراز برگزار خواهد شد، این شکست سنگین را جبران کرده و کار را به نبرد چهارم بکشاند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی