[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مصرف این خوراکی‌ها پوست را جوان نگه می‌دارد، روزنامه شیراز نوین

پوست شما به عنوان بزرگ‌ترین اندام شما به‌طور مکرر در معرض تشعشعات و آلودگی‌های مضر قرار دارد. بنابراین نیاز به توجه زیادی دارد. داشتن یک رژیم غذایی سالم یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به سلامت پوست ما کمک زیادی کند.
به گزارش بهداشت نیوز، تغذیه نقش مهمی در سلامت ما دارد؛ به‌اندازه‌ای که حتی در ظاهر ما نیز تأثیر گذار خواهد بود. زنان می‌توانند با کنار گذاشتن سه ماده غذایی که می‌توانند باعث پیری پوست شوند ظاهری جوان داشته باشند.
در واقع جوان ماندن دغدغه بسیاری افراد به ویژه زنان است. آن‌ها برای جوان‌تر به نظر رسیدن گزینه‌های زیادی دارند؛ از اصلاح کمد لباس و لوازم آرایش گرفته تا تغییر شکل موها و استفاده از بسیاری چیزهایی که به نوعی از جمله مواد ضدپیری به حساب می‌آیند.
رژیم غذایی
پزشکان معتقدند رژیم غذایی می‌تواند نقش کلیدی در جوان یا پیر به نظر رسیدن ما داشته باشد. زنانی که تلاش می‌کنند ظاهری جوان داشته باشند حتماً باید به تغذیه خود توجه زیادی داشته باشند. مثلاًً آن‌ها برای حفظ جوانی خود باید از مصرف چیپس، شکر سفید و مارگارین خودداری کنند.
نوشیدن آب
آب ساده بهترین دوست پوست شماست. چون پوست در درجه نخست از آب تشکیل شده است و نوشیدن آن در طول روز به پوست کمک می‌کند تا رطوبت خود را حفظ کند. اگر به این کار عادت ندارید می‌توانید آن را با کمی لیمو، مزه‌دار کنید. بنابراین شما می‌توانید کمی آب‌لیمو یا لیموترش را در آن بفشارید. این کار باعث می‌شود پوست شما از مقداری ویتامین C هم برخوردار شود.
مولکول‌های ناپایدار به نام رادیکال‌های آزاد یکی از دلایل شایع تیرگی پوست، لکه‌های پیری، خطوط ریز و افتادگی پوست هستند. در صورتی که آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و به جلوگیری از آسیب‌هایی که می‌توانند ایجاد کنند کمک می‌کنند. میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ مملو از رادیکال‌های آزاد هستند؛ به خصوص آن‌هایی که حاوی رنگ‌دانه‌های عمیق (مانند توت سیاه، هویج و فلفل دلمه‌ای قرمز) و ویتامین C (مانند مرکبات و گوجه‌فرنگی) هستند.
ارتباط سیب‌زمینی سرخ‌کرده با جوانی پوست شما
دکتر جانین، پزشک متخصص طب طبیعی می‌گوید: آنچه می‌خورید به طور مستقیم با ظاهر شما ارتباط دارد. او می‌گوید بعضی مواد غذایی می‌توانند شما را پیرتر نشان دهند. مثلاًً شاید سیب‌زمینی سرخ‌کرده یا چیپس و پفک خیلی خوشمزه به نظر برسند. اما نمی‌توانند کمکی به جوان ماندن ظاهر شما کنند.
به عقیده او چربی‌های بد موجود در چیپس و آنچه در آن سرخ می‌شود می‌تواند برای بدن التهاب‌زا باشد. وقتی هم پوست ملتهب شود می‌تواند به صورت قرمزی، حساسیت، آکنه همراه شود و مشکلات زیادی به دنبال داشته باشد. چون در واقع التهاب می‌تواند پوست ما را پیرتر از آنچه هست نشان دهد.
به گفته دکتر جانین، سیب‌زمینی (چیپس) همچنین حاوی گلایفوسیت و احتمالاً دوتریوم است. دوتریوم هیدروژن سنگینی است که میتوکندری بدن و توانایی آن‌ها برای تولید انرژی را کند می‌کند.
بنابراین زنانی که می‌خواهند جوان‌تر به نظر برسند، علاوه بر چیپس، باید از شکر سفید هم پرهیز کنند چون دوتریوم بالایی نیز دارد.
کاهش التهاب
علاوه بر اجتناب از غذاهای التهاب‌زا، کارهای زیادی وجود دارد که زنان می‌توانند برای کاهش التهاب در بدن انجام دهند. داشتن یک رژیم غذایی سالم و سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین بدون چربی، میوه‌ها و سبزیجات بسیار مهم است. همچنین داشتن فعالیت، پیاده‌روی و ورزش هم تأثیر زیادی در شادابی و طراوت پوست دارد.
خداحافظی با سیگار و استرس
در واقع زنان باید سعی کنند با ورزش و تمرین تمرکز حواس تا حد ممکن از استرس که باعث التهاب می‌شود دوری کنند.
به گفته کارشناسان زیبایی صورت، در نهایت آن‌ها می‌توانند با اجتناب از سیگار و آلودگی هوا و انتخاب محصولات مناسب سن و پوست خود با رادیکال‌های آزاد مبارزه کنند.
چربی
استفاده از مواد غذایی چرب هم می‌تواند باعث التهاب شود. به این ترتیب زنانی که می‌خواهند ظاهری جوان داشته باشند، بهتر است مصرف مارگارین را کاهش دهند.
مارگارین پر از چربی‌های ترانس است که مانع از عملکرد صحیح غشای سلولی می‌شود. در واقع انتخاب صحیح مواد غذایی می‌تواند زنان را جوان‌تر نشان دهد و به کاهش وزن آن‌ها نیز کمک کند. بنابراین زنان ۴۰ تا ۵۰ ساله می‌توانند با اجتناب از مصرف کربوهیدرات وزن کم کنند و جوان‌تر هم به نظر برسند.
رتینول
زنان به ویژه زنان بالای ۵۰ سال می‌توانند با محصولات مراقبت از پوست جوان‌تر به نظر برسند. اما باید محصولات مناسبی را انتخاب و آن‌ها را به طور منظم مصرف کنند. مصرف رتینول گزینه مناسبی است که نباید آن را فراموش کنید. چون نقش مهمی در پر کردن چین و چروک‌ها دارد. رتینول از مشتقات ویتامین A است که به عنوان عنصر ضدپیری در بیشتر محصولات مراقب از پوست یافت می‌شود که متابولیسم سلول‌های پوست را بیشتر و درنتیجه تولید کلاژن را تقویت می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی