[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

دلار سیاسی گران نمی‌ماند، روزنامه شیراز نوین

یک کارشناس بازار ارز و طلا گفت: بعد از پاسخ مقتدرانه ایران به رژیم صهیونیستی، قیمت‌ها در بازار دچار نوسانات یک‌باره‌ای شد که کاملاً هیجانی و کاذب بود؛ به نحوی که در حال حاضر شاهد عقب‌گرد نرخ دلار هستیم و قطعاً با آرام شدن فضای سیاسی‌امنیتی بازار بیش‌از این تعدیل خواهد شد؛ چراکه هیچ‌گاه نوسانات ناشی از مسائل غیراقتصادی پایدار نبوده است. محمد قزلباش، کارشناس بازار ارز و طلا با اشاره به روند صعودی بازار طلای داخلی طی هفته‌های اخیر اظهار کرد: بازار طلای داخلی نوساناتی دارد که مهم‌ترین دلیل این موضوع جهش بی‌سابقه قیمت اونس جهانی است. وی تصریح کرد: اونس جهانی به دلیل افزایش ریسک‌های سیاسی دنیا در حال رکوردزنی است. این موضوع موجب شده تا توجه سرمایه‌گذاران جهان به این فلز ارزشمند بیشتر 
شود. 
ایسنا نوشت، این کارشناس بازار ارز و طلا تأکید کرد: مهم‌ترین دلیل افزایش ریسک‌های سیاسی، تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است؛ به عبارت دیگر افزایش ریسک‌های خاورمیانه موجب رکوردشکنی قیمت طلای جهانی شده است؛ در نتیجه با افزایش قیمت اونس جهانی، در روزهای گذشته قیمت انواع طلا در داخل کشور با روند صعودی مواجه شده است.
دلایل داخلی و خارجی برای افزایش قیمت طلا
این کارشناس بازارهای مالی بیان داشت: همچنین تشدید تنش‌ها در خاورمیانه تأثیر خود را در بازار ارز داخل کشور گذاشته؛ به طوری که در داخل کشور با افزایش نرخ ارز نسبت به ابتدای سال مواجه شده‌ایم. بنابراین افزایش تنش‌های خاورمیانه از دو بعد موجب افزایش قیمت طلا در داخل کشور شده که بعد اول افزایش قیمت اونس و بعد دوم افزایش نرخ ارز در داخل کشور است.
نقش سفته‌بازی در افزایش قیمت طلا
قزلباش در پایان تأکید کرد: یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت طلا در داخل کشور رشد سفته بازی است؛ به طوری که در روزهای اخیر شاهد فعالیت بیشتر سفته‌بازها در بازار طلا هستیم. این موضوع موجب شده حباب طلا بیشتر شود؛ چون زمانی که وضعیت بازار مبهم باشد، سفته‌بازان راحت‌تر می‌توانند قیمت‌ها را افزایش دهند.
بازار به تعادل خواهد رسید
به گفته وی، بعداز پاسخ مقتدرانه ایران به رژیم صهیونیستی، قیمت‌ها در بازار دچار نوسانات یک‌باره‌ای شد که کاملاً هیجانی و کاذب بود؛ به نحوی که در حال حاضر شاهد عقب‌گرد نرخ دلار هستیم و قطعاً با آرام شدن فضای سیاسی‌امنیتی بازار بیش ‌از این تعدیل خواهد شد؛ چراکه هیچ‌گاه نوسانات ناشی از مسائل غیراقتصادی پایدار نبوده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی