[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

محدودشدن دسترسی هشت‌هزار شرکت و مؤسسه به سامانه ثبت شرکت‌ها ، روزنامه شیراز نوین

 مریم کشاورز
دسترسی نزدیک به هشت‌هزار شرکت و مؤسسه‌ فعال، نیمه‌فعال و غیرفعال به سامانه ثبت شرکت‌های کشور محدود گردید.
در پی تصمیم اداره‌کل اطلاعات پایگاه اشخاص حقوقی در کشور از اسفندماه سال گذشته تاکنون، سامانه این پایگاه به نشانی www.irsherkat.ssaa.ir  به روی برخی شرکت‌ها و مؤسسات انتفاعی و غیرانتفاعی بسته شده است.
معاون اداره ثبت شرکت‌های فارس ضمن اطلاع‌رسانی این موضوع، توضیح داد: علت قفل شدن سامانه ثبت شرکت‌ها برای مؤسسات مذکور، تغییر آدرس آن مؤسسات بوده است؛ به نحوی که آدرس‌های درج شده در صورت‌جلسه‌های مجامع موسسات مورد اشاره با نشانی ثبت شده در سامانه ثبت شرکت‌ها مغایرت دارد. به همین دلیل تا زمان تغییر نشانی و ثبت محل جدید فعالیت شرکت‌های ذکر شده، امکان ثبت هیچ‌گونه تغییراتی وجود ندارد. بدین ترتیب و با توجه به قفل شدن خودکار سایت، این شرکت‌ها قادر به تغییر ترکیب هیئت‌مدیره، میزان سهم شرکا، امضا و سایر تغییرات نبوده و تنها مجاز به تغییر نشانی محل فعالیت فعلی خود 
هستند.
راضیه موسوی توضیح داد: نحوه ثبت تغییرات محل فعالیت شرکت‌ها و مؤسسات نیز بستگی به مفاد اساسنامه آنها دارد و باید بررسی گردد که در اساسنامه، چه شرایطی برای تغییر نشانی مدنظر قرار گرفته است. اگر تغییر محل فعالیت بر اساس تصمیم هیئت‌مدیره صورت گیرد، تشکیل جلسه داخلی و تنظیم صورت‌جلسه‌ای که به امضای موافقان رسیده باشد، کافی است؛ اما اگر مبنای تغییر محل فعالیت بر اساس اجماع نظر یا پذیرش اکثریت سهام‌داران یا هر تناسب دیگری باشد، بایستی مجمع فوق‌العاده تشکیل گردد و پس از دریافت تأییدیه از اعضای حاضر در مجمع و تکمیل سایر مدارک موردنیاز، مستندات برای اداره ثبت شرکت‌ها ارسال گردد تا ضمن بررسی کارشناسی و در صورت لزوم اصلاح نواقص و نارسایی‌ها، نسبت به ثبت تغییرات محل فعالیت در سایت اقدام شده و قفل خودکار بازگردد. لازم به یادآوری است، نمونه صورت‌جلسه و سایر مدارک مورد نیاز برای تغییر نشانی در سامانه ثبت شرکت‌ها ارائه گردیده است. 
 وی در پایان گفت‌وگوی خود افزود: حتماً ارائه آدرس دقیق و کدپستی در صورت‌جلسه تنظیمی به همراه تأییدیه کدپستی محل الزامی است. ضمناً از نمایندگان یا وکلای معرفی شده از سوی شرکت‌ها و مؤسسات خواستاریم با توجه به اینکه فرایند مذکور و سایر فعالیت‌های مرتبط با ثبت شرکت‌ها به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می‌گردد، از مراجعه مستقیم و حضوری به اداره ثبت شرکت‌ها خودداری نمایند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی