[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

جدال ما با سایر مدعیان نابرابر بود، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
بازیکن تیم شهید شاملی کازرون، جدال تیمش با تیم‌های متمول کشور را نابرابر می‌داند. محمد صفری بازیکن باتجربه و 33ساله تیم شهید شاملی کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار شیرازنوین در خصوص رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر هندبال مردان کشور اظهار کرد: شرایط ما با تیم‌هایی مثل مس کرمان، سپاهان اصفهان و زغال سنگ طبس قابل مقایسه نیست. وی افزود: این تیم‌ها اصلاً مشکل مالی ندارند و باید بگویم دم غیرت بچه‌های ما گرم که این‌چنین نتیجه گرفتند و جایگاه تیم را در بالای جدول حفظ کردند.
این هندبالیست کازرونی همچنین به تقدیر و تشکر از مالک باشگاه شهید شاملی پرداخت و گفت: وضعیت تیم ما در ابتدای فصل کاملاً نامشخص بود. مالک باشگاه از لحاظ مالی شرایط مساعدی برای تیم‌داری نداشت، اما با قول‌هایی که به  او دادند، مجاب شد تا امسال هم در مسابقات شرکت کند. اما او تک و تنهاست و با این شرایط، ادامه کار چندان ساده نیست.
صفری ادامه داد: امیدواریم برای فصل آینده شرایطی وجود داشته باشد که بتوانیم بهتر در مسابقات حاضر شویم؛ مسئولان استان باید به مالک باشگاه ما دلگرمی بدهند. باید از کسی که چند سال است یک‌تنه جور این تیم را کشیده تا پرچم ورزش فارس را در عرصه رقابت‌های گروهی کشور بالا نگه دارد، حمایت کنند.
او همچنین از فرماندهی نیروی زمینی ارتش که امکاناتی را در اختیار این باشگاه قرار می دهد تشکر کرد و گفت: نیروی زمینی برای کمک مالی دستش بسته است، اما از لحاظ امکاناتی کمک‌های بسیار خوبی به تیم شهید شاملی کرده است. 
صفری با بیان اینکه بازیکنان شهید شاملی کازرون امسال بیش از توانشان برای این تیم زحمت کشیده‌اند، ادامه داد: کسی در کازرون توقع نداشت تیم ما این‌طور نتیجه بگیرد، اما به لطف خدا و تلاش بچه‌ها، توانستیم سربلند شویم. صفری در پاسخ به این سؤال که چرا کازرون از قدیم قطب هندبال بوده است، گفت: فکر می‌کنم دلیل اصلی این بوده که از قدیم؛ یعنی از دو نسل قبل از ما، هندبال در مدارس کازرون خیلی جدی گرفته می‌شد. شما تصور کنید، الآن در فارس مسابقات هندبال بین دبیرستان‌ها برگزار می‌شود و تنها پنج یا شش تیم در آن شرکت می‌کنند، اما در کازرون، جام هندبال به‌عنوان ورزش اول در مدارس و با حضور تعداد زیادی تیم برگزار می‌شد. همین باعث ازدیاد هندبالیست‌ها و پیشرفت هندبال آن شهرستان شد. آن زمان که سالن هم نبوده و همه روی آسفالت بازی می‌کردند؛ برای همین مردم خیلی خوب شرایط سخت آن زمان در خاطرشان هست.
وی با بیان اینکه، در ایران به استعدادیابی کمتر توجه شده است، افزود: فرد استعدادیاب خیلی مهم و تأثیرگذار است. این نسل آخر ما که در هندبال پیشرفت کردند، همگی دست‌پرورده یک مربی به نام آقای «مرتجز» بوده‌اند. معلم ورزش ما که در استعدادیابی تبحر خاصی دارد، اما متأسفانه از زمانی که بازنشسته شد، کسی نرفت دنبالش تا او را به ورزش برگرداند. دلگرمی به وی داده نشد و به همین دلیل بعد از نسل ما، دیگر هندبال کازرون به قدرت سابق بازنگشت. هندبال پایه هم پس‌رفت کرد. از سال گذشته دوباره استارت استعدادیابی در کازرون زده شده، اما به نتیجه رسیدن این کار، پروسه‌ای زمان‌بر است و چند سال طول می‌کشد.
صفری در خصوص اینکه آیا از انتخاب این رشته ورزشی راضی‌است یا نه هم گفت: از این نظر که سال‌ها در شهر خودم بازی کرده‌ام راضی هستم، اما از لحاظ مالی خیلی وضعیت خوبی نبود. فقط در همین چند سال اخیر بود که باشگاه یک مالک خوب داشت. قبل از آن اصلاً اسپانسری پیدا نمی‌شد و تیم به سختی اداره می شد، اما هندبال را دوست دارم و از اینکه هندبالیست هستم، راضی‌ام. 
به گزارش شیرازنوین، تیم هندبال شهید شاملی کازرون در پایان هفته هفدهم لیگ برتر، با 25 امتیاز در رتبه سوم قرار دارد.
این تیم باید در هفته هجدهم، روز پنجشنبه همین هفته در خرم آباد به مصاف پلیمر این شهر برود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی