[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تجلیل از قهرمانان ، مربیان و پیشکسوتان هیئت ورزش‌های آبی استان فارس، روزنامه شیراز نوین

در آیینی با حضور رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی(شنا، شیرجه و واترپلو)، مدیرکل گردشگری استانداری فارس و سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس از قهرمانان، مربیان، پیشکسوتان و رؤسای هیئت‌های شهرستانی ورزش‌های آبی استان فارس تجلیل شد.
به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش، در آیینی با حضور رضوانی، رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی(شنا، شیرجه و واترپلو)، علوی، مدیرکل گردشگری استانداری فارس و خداجو، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس از قهرمانان، مربیان، پیشکسوتان و رؤسای هیئت‌های شهرستانی ورزش‌های آبی استان فارس تجلیل شد. محسن رضوانی، رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی در این آیین تجلیل با اشاره به موفقیت ورزشکاران در سال 1402 گفت: تیم واترپلو جوانان ایران در حالی به عنوان نایب‌قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا دست یافت که در گروه B مرحله مقدماتی مسابقات با غلبه بر قزاقستان، سریلانکا، مالزی و سنگاپور صدرنشین شد و به‌عنوان تیم اول گروه راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. در این مرحله تیم ایران برابر چین پیروز شد و این‌گونه بدون شکست فینالیست شد و در آخر نایب‌قهرمان مسابقات قهرمانی آسیا شد.
رضوانی ادامه داد: از بزرگترین دغدغه‌های من حضور تیم واترپلو در فینال مسابقات واترپلو بازی‌های آسیایی دوره بعدی است. وی اضافه کرد: ملی‌پوشان شنای ایران نیز در یازدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا فیلیپین خوش درخشیدند و موفق به کسب یک مدال طلا، چهار مدال نقره و هفت مدال برنز شدند و رکورد مدال‌آوری در این مسابقات را شکستند. تیم ملی شنا ایران با ۱۴ شناگر راهی این مسابقات شد و علاوه بر کسب مجموع ۱۲ مدال، شناگران ملی‌پوش کشور توانستند ۳ بار رکورد ملی و ۱۱ بار رکورد رده‌های سنی را جابه‌جا کنند.
رضوانی گفت: در تأیید سخنان مدیرکل ورزش و جوانان فارس کسب موفقیت‌ها در رده‌بندی مسابقات المپیک و جهانی و کسب مدال در رشته شنا می‌تواند باعث جابه‌جایی رتبه‌بندی جدولی کشورها شود و اعتقاد راسخ داریم در رده‌های پایه، یادگیری تکنیک و اصول پایه بسیار مهم‌تر از مدال‌آوری است. رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ادامه داد: امیدورام شاهد این باشیم که در المپیک داری نماینده باشیم و این اتفاق می‌تواند انقلابی در ورزش شنا کشور باشد. وی استخرها را ابزار اصلی فعالیت رشته شنا دانشت و گفت: رشته شنا و استخرها برای بخش خصوصی جذاب است و تلاش ما این است با نگاه ویژه وزیر ورزش استخرها در اختیار هیئت‌ها قرار گیرد؛ عزم کلی می‌طلبد تا در شنا به مدال برسیم و ما برای پیشرفت شنا به ظرفیت آموزش‌و‌پرورش نیز نیاز داریم.
عبدالرحیم خداجو، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در این جلسه با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی، پایه توسعه ورزش قهرمانی است، اظهار داشت: در توسعه رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو باید با برنامه‌ریزی جلو رفت تا به کسب مدال‌های رنگارنگ و ارزشمند دست یافت. 
وی با بیان اینکه رشته شنا در آموزه‌های اسلامی بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، افزود: توسعه این رشته در جامعه موجب توسعه ورزش قهرمانی می‌شود و صرفه‌جویی اقتصادی در ابعاد بهداشتی و درمانی شهروندان را در پی خواهد داشت.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در پایان تأکید کرد: مدال‌های بسیاری در رشته‌های آبی توزیع می‌شود و در رقابت‌های المپیک و جهانی رتبه تیمی کشورها با مدال‌های این رشته جابه‌جا شده است.
در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایا از قهرمانان، مربیان و پیشکسوتان هیئت ورزش‌های آبی استان فارس تجیل شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی