[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تب‌وتاب گروه‌های تئاتر در شهر هنردوست اردکان، روزنامه شیراز نوین

شهرستان اردکان پس از میزبانی از جشنواه بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره ملی تئاتر ایثار در سال گذشته، این روزها شاهد تب داغ نمایش و اجرای چهار تئاتر با موضوعات مختلف اعم از درام، طنز، کمدی و کودک بر روی صحنه سالن‌های نمایشی خود است.
به گزارش ایسنا، «علی زمانیان»، رئیس انجمن نمایشی شهرستان اردکان ضمن اشاره به این مطلب، اعلام کرد: استقبال خیره‌کننده مردم اردکان در این سال‌ها، گروه‌های مختلف هنرهای نمایشی را بر آن داشته که تقریباً تمامی فصول را به ساخت و اجرای نمایش تئاتر اختصاص دهند.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با آغاز سال جدید نیز چهار نمایش تئاتر در ژانرهای مختلف بر روی صحنه سالن‌های نمایشی اردکان جلوه نمایی می‌کند.
زمانیان گفت: نمایش طنز «اوسعلی می‌میرد» به کارگردانی «علی هاتفی اردکانی» با نگاه به موضوعات شهرستان اردکان، تئاتر «جنگ و صلح روبینسون و کروزو» با موضوع درام کمدی به کارگردانی هنرمند بین‌المللی کشور «علیرضا کوشک جلالی» که برای ساخت آن از آلمان به ایران سفر کرده است، نمایش «سوگولی» با موضوع درام به کارگردانی «رسول شجاعی» و نمایش «هیولا» با موضوع کودک به کارگردانی «امین دلپذیر» هر شب در سالن‌های تالار هنر، فرهنگسرا، موزه فرش و سالن پلاتو اردکان به روی صحنه می‌روند.
رئیس اسبق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان یادآور شد: این نمایش‌های صحنه‌ای با استقبال گسترده مردم هنردوست این منطقه نیز روبه‌رو شده؛ تا جایی که اکثر کارها با تمدید چند اره همراه است.
زمانیان با بیان این که چند نمایش نیز در حال آماده‌سازی برای اجرا در نیمه دوم فصل بهار است، افزود: امیدواریم هنرمندان عزیز، توجه و هنردوستی مردم را به‌عنوان مسببان این اتفاقات ارزشمند فرهنگ‌ساز با جدیت بیشتری مورد توجه قرار دهند و با ساخت کارهایی با کیفیت و اثرگذار، نقش مهم خود در این برهه از تاریخ را به درستی بازی و به سرانجام رسانند.
گفتنی است، شهرستان اردکان طی سال گذشته شاهد برگزاری دو رویداد ملی و بین‌اللملی تئاتر بود که این موضوع در رونق گرفتن گروه‌های هنری نمایش‌های صحنه‌ای تأثیرگذار بوده است و امیدواریم زیرساخت‌های مورد نیاز این آثار هنری که بیشتر کمبود سالن و تجهیزات آن احساس می‌شود، از سوی مسئولان امر به ویژه دست‌اندرکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فراهم آید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی