[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

اثرگذاری ترابی روی ۱۰۰ گل لیگ برتر، روزنامه شیراز نوین

مهدی ترابی با پاس گلی که در بازی صنعت نفت داد، خود را به‌عنوان مؤثرترین بازیکن حال حاضر لیگ برتر ایران معرفی کرد. به گزارش ورزش سه، او همان ستاره‌ با موهای مجعد در تیم سایپاست که در لیگ چهاردهم و پانزدهم به‌عنوان یک پدیده معرفی شد، بازیکنی که مدعیان قهرمانی خواهان امضای قرارداد با او بودند و آینده‌اش در دربی پایتخت تصور می‌شد؛ آبی یا قرمز. این پرسپولیس بود که گوی سبقت را از حریف ربود و او را به خدمت گرفت.
از روزی که مدیرعامل پرسپولیس، ترابی را با امضای رضا درویش، مدیرعامل وقت سایپا، پرسپولیسی کرد تا حالا شش سال می‌گذرد و تقریباً همه اذعان دارند که او بهترین خرید سال‌های اخیر سرخ‌پوشان پایتخت بوده است.
او در تیم برانکو و کالدرون و یحیی یک ستاره واقعی بود و حالا در تیم اوسمار ویه‌را نیز خوش می‌درخشد؛ مؤید این ادعا پاسی است که در بازی قبل در عمق دفاع صنعت نفت ارسال کرد تا عیسی آل‌کثیر آن را به ثمر بنشاند و رکوردی ویژه را به ستاره پرسپولیس بدهد.
مهدی ترابی در بازی با صنعت ‌نفت که شماره بازی‌های لیگ برتری‌اش که به عدد ۲۴۵ رسید، با پاس گلی که به عیسی آل‌کثیر داد، تعداد گلی که در تاریخ لیگ برتر روی آن تأثیرگذار بوده را به عدد ۱۰۰ رساند. مهدی ترابی در بازی با صنعت ‌نفت به آمار ۵۰ پاس گل در لیگ برتر رسید.
این بازیکن بین بازیکنان حاضر در این فصل لیگ، بهترین آمار را در ادوار مسابقات دارد و پس از محمدرضا خلعتبری، احسان حاج‌صفی، خسرو حیدری و مهدی رجب‌زاده در رده پنجم بهترین پاسورهای تاریخ لیگ برتر جای دارد. ترابی علاوه بر خلق موقعیت در گل‌زنی و کسب پنالتی هم خود را بازیکن موفقی نشان داده است.
ترابی ۴۵ گل زده و ۷ پنالتی گرفته که از این تعداد پنالتی، ۵ پنالتی تبدیل به گل شده تا به این شکل این بازیکن روی ۱۰۰ گل در تاریخ لیگ برتر مؤثر باشد.
ترابی اکنون همانند امید عالیشاه، دیگر هم تیمی خود ۵ پاس گل ثبت کرده و این در شرایطی است که دانیال اسماعیلی‌فر با ۶ پاس گل برترین گل‌ساز فصل پرسپولیس بوده و احتمالاً این رقابت جذاب درون‌تیمی تا پایان فصل ادامه خواهد داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی