[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

تحول بنیادی در اختصاص اعتبار برای ادای دین به سعدی، روزنامه شیراز نوین

شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: تحول بنیادی در اختصاص اعتبار و امکانات لازم برای ادای‌ دین نسبت به شیخ اجل سعدی شیرازی ایجاد شود. به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در آیین یادروز سعدی اظهار کرد: بنا به آمارهای اعلامی، گردش‌پذیری آرامگاه سعدی در ایام نوروز در رتبه دوم قرار گرفته و این رتبه مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص گردشگری بیان کرد: باید به میزان تأثیرگذاری این شاعر والامقام در مواردی نظیر سجایای اخلاقی اهمیت دهیم.
اسدی با بیان اینکه مدیریت شهری شیراز برای معرفی سعدی به جهانیان تلاش می‌کند، از نصب سردیس سعدی در محل سفارت جمهوری اسلامی در تاشکند و پارک بین‌المللی دوستی شهر نانجینگ چین خبر داد.
عضو هیئت‌مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان گفت: سال گذشته نیز نمایشگاه عکس جاذبه‌های شیراز را در شهرهای سئول و پچ در کشورهای کره‌جنوبی و مجارستان برگزار کردیم.
وی همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی خواست تا تحول بنیادی در اختصاص اعتبار و امکانات لازم برای ادای‌ دین نسبت به این شاعر بلند آوازه ایجاد شود.
اسدی بیان کرد: باید وظیفه خود را نسبت به شعرا، ادبا و مشاهیر شهر شیراز ادا کنیم که البته این مهم نیازمند اعتبار است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی