[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۱۵۵
  • دوره جدید

این ۴ خوراکی را هرگز در خانه نگهداری نکنید، روزنامه شیراز نوین

هنگامی که ماده‌ای غذایی را در خانه‌ءتان نگهداری می‌کنید نادیده گرفتن میل به خوردن آن غیرممکن است؛ به همین خاطر یک استاد راهنما می‌گوید که چهار ماده غذایی وجود دارند که بهتر است اصلاً اجازه ندهید در خانه‌تان وجود داشه باشند!
به گزارش بهداشت نیوز، «دن بوتنر»، نویسنده و همکار نشنال جئوگرافیک که سالیان زیادی برای شناسایی مناطقی در دنیای که در افراد در ان بیش‌ترین طول عمر را دارند و سالم‌ترین افراد جهان هستند به سفر و پژوهش پرداخته توصیه‌هایی را در این‌باره ارائه می‌کند. او اصطلاح مناطق آبی یا مناطقی که به طور معمول افراد در آنجا تا سن ۱۰۰ سالگی عمر می‌کنند را مورد بررسی قرار داده است.
بوتنر پس از بررسی جمعیت‌های اوکیناوا، ساردینیا، نیکویا، ایکاریا و لوما لیندا و یافتن عادات غذایی که می‌توانند باعث طولانی‌تر شدن عمر افراد ساکن در آن مناطق شوند به چهار خوراکی که نباید در خانه‌تان داشته باشید اشاره می‌کند:
۱- نوشیدنی‌های قندی
ممکن است نوشیدنی‌های گازدار را در دسته بیسکویت، کیک یا بستنی قرار ندهید؛ با این‌وجود، به نظر بوتنر نوشیدنی‌های قندی از نظر ضرر رسانی تفاوتی با بستنی یا کیک ندارند. نوشیدنی‌های شیرین حاوی شکر تصفیه‌شده هستند؛ مقادیر زیاد قند می‌تواند انواع عوارض جانبی ناخوشایند را برای سلامتی شما داشته باشند؛ از دامن زدن به افزایش وزن و التهاب گرفته تا افزایش خطر دیابت و فشارخون بالا. به گفته دکتر «فرانک هو»، استاد تغذیه در دانشگاه هاروارد تمام این موارد با افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی مرتبط هستند؛ با این‌وجود، این بدان معنا نیست که شما اصلاً نباید شکر مصرف کنید. این بدان معناست که از شیرینی‌ها و کیک‌ها صرفاً برای مناسبت‌های خاص استفاده نمایید.
۲- کالباس و سوسیس
گوشت‌های فرآوری‌شده یعنی هر آنچه از طریق پختن، نمک زدن، دود کردن، خشک کردن یا کنسرو کردن حفظ شده باشد نیز در فهرست شیطانی بوتنر قرار دارند. 
این مواد غذایی بیکن و سوسیس را شامل می‌شوند؛ همچنین، ژامبون و سالامی را نیز می‌توان به این فهرست افزود. بوتنر می‌گوید این نوع از گوشت‌ها سرطان‌زا هستند؛ بدان معنا که خوردن آنها با ابتلا به سرطان مرتبط است. او تنها کسی نیست که نسبت به این موضوع هشدار می‌دهد، بلکه نتایج مطالعات ارتباطی میان خوردن گوشت فرآوری‌شده و خطر ابتلا به سرطان روده را یافته‌اند. در همین حال، دانشمندان دانشگاه برگن در نروژ دریافتند حذف بیکن و نوشابه‌های گازدار می‌تواند یک دهه به طول عمر شما بیفزاید.
۳- شیرینی‌های بسته‌بندی‌شده
بوتنر اشاره می‌کند که شیرینی‌های بسته‌بندی‌شده اغلب بسیار فرآوری‌شده هستند؛ بدان معنا که مملو از چربی و شکر می‌باشند. غذاهای فوق فرآوری‌شده با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌هایی از جمله چاقی، حملات قلبی، سکته مغزی، سرطان، دیابت نوع ۲ و زوال عقل مرتبط هستند.
۴- چیپس و تنقلات شور
میان‌وعده‌های نمکی بیشترین ارتباط با چاقی دارند. 
مطالعات نشان داده‌اند که مقادیر بالای نمک در رژیم غذایی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و همچنین فشارخون بالا را افزایش دهد. اگر به دنبال مصرف میان‌وعده‌ای هستید که افرادی که تا صد سال عمر کرده‌اند مصرف نموده‌اند آجیل بهترین میان‌وعده است. به سراغ ترکیبی از بادام، بادام زمینی، بادام هندی و گردو بروید و صرفاً دو مُشت کوچک در روز از آن مصرف کنید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی