[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

دو جایزه از هند و برزیل برای سینمای ایران، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایرنا- فیلم کوتاه «پارادوپینگ» جایزه بهترین فیلم را از جشنواره برزیل دریافت کرد. «اقیانوس پشت پنجره» نیز بهترین فیلم کودک و نوجوان جشنواره لاکنو هند شد.
به گزارش ایرنا- دو فیلم از سینمای ایران در جشنواره‌های هند و برزیل جایزه دریافت کردند. همچنین یک نمایش ایرانی به جشنواره انیمیشن ورونژ روسیه راه‌یافت.
«پارادوپینگ»؛ برنده جایزه بهترین فیلم در سائوپائولو برزیل
«پارادوپینگ» به کارگردانی محمدرضا حسنی‌رنجبر و نویسندگی رضا فهیمی که چندی پیش نیز جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره بین المللی اصفهان کسب کرده بود، این‌بار با‌حضور در جشنواره Cine Minhocão کشور برزیل، با رأی هیات داوران موفق به کسب عنوان بهترین فیلم شد. 
در این جشنواره که از ۱۳ آوریل الی ۲۱ آوریل در شهر سائوپائولو برزیل برگزار شد بیش از ۳۴۰۰ فیلم از سراسر جهان مورد بررسی قرار‌گرفت که در پایان به اعلام هیئت داوران « اختلافات مربوط به وجود دوران کودکی در روایت های قدرت، به قلدری، ظلم ناشی از تفاوت‌های بدنی، قدرت ورزشی توجه می‌کند و راهبردهای پسر مظلومی را در دفاع هوشمندانه خود آشکار می‌کند.» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم شد.
محمد رویگر، هادی بمانادی، فاطمه‌ رادمنش، محمدرضاقدس ولی، احمد دهقان‌رحیمی، احمد سلطانی، امیرعلی زبردست، سیدحمید سجادی، امیرحسین شریف، محمدعرفان صادقی و امیرطاها پور اسماعیل‌زاده گروه بازیگران این اثر را تشکیل داده‌اند.
همچنین سایر عوامل فیلم کوتاه داستانی «پارادوپینگ» عبارتند از:
نویسنده و مشاور کارگردان: رضا فهیمی، مدیر فیلم‌برداری: حامد بقائیان، 
تدوین: علیرضا احمدی‌طیفکانی، طراح صحنه و لباس: الهام خدابنده‌لو، مدیرصدابرداری: وحید رضویان، طراحی و ترکیب صدا: محمدمهدی جواهری‌زاده، آهنگساز: بهنیا یوسفی و میلاد اعتماد، مدیر تولید: احمد دهقان‌رحیمی، بازیگردان: رضا فهیمی، پخش بین‌الملل: امیر کرمی «فریم فیلم»، دستیار اول فیلم‌بردار: یوسف صفایی، تصحیح رنگ: مهران جبلی، دستیار کارگردان: آیلین نوشاد، منشی صحنه: میترا قلندری، طراح لوگو و پوستر: متین خیبلی، عکاس: نادر زینلی تهیه‌کننده: انجمن‌ سینمای‌ جوانان ایران و محمدرضا حسنی‌رنجبر.
«اقیانوس پشت پنجره» باز‌ هم جایزه گرفت
جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان جشنواره «لاکنو» هند به «اقیانوس پشت پنجره» 
به کارگردانی بابک نبی‌زاده از ایران رسید.
این فیلم داستان کودکان بومی و نیازمند جزیره‌ای زیبا و کوچک را روایت می‌کند که می‌خواهند با کارناوالی که تدارک دیده‌اند، با موسیقی سنتی و رقص و نمایش‌های آیینی، جزیره خود را به توریست‌های خارجی معرفی کنند و از این طریق درآمدی داشته باشند.
فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» که در بخش مسابقه فستیوال «CMS»، در کشور هندوستان که با فیلم‌هایی از کشورهای اسپانیا، انگلیس، چین، کانادا، هند، سوئیس، پاکستان، آلمان و اندونزی رقابت می‌کرد، موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان در بخش «سینمای آینده» این جشنواره شد.
در این جشنواره فیلم‌هایی به رقابت می‌پردازند که موضوعاتی چون وحدت، یا صلح جهانی را محور اصلی فیلم‌نامه‌های خود قرار داده‌اند؛ آثاری که راهکارهایی برای کودکان و نوجوانان و رسیدن به امنیت و آینده‌ای مطمئن برای الهام بخشیدن به نسل‌های مختلف آنان ارائه می‌دهند.
فیلم‌هایی که تنها به بازار فروش و سرگرم کردن کودکان نمی‌اندیشند و با دیدگاهی جهانی، به ارزش‌های اخلاقی و تأثیرگذار بر آینده کودکان و نوجوانان نیز توجه دارند.
هیأت مؤسس و دبیر جشنواره در سال ۲۰۲۴، با شعار «درود بر جهان»، اندیشه و آموزه های اخلاق‌شناس و حقوقدان بزرگ هند، مهاتما گاندی را سرلوحه اهداف این جشنواره قرار داده‌اند.
محمد آزادی، حدیثه کرمی، جعفر قاسمی، ایوب رحیمی، مهران مظفری، غلام رنجبر، سید‌طاهر عزیزپور و بهرام کمیجانی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.
سایر عوامل این فیلم عبارت‌اند از: نویسنده و کارگردان: بابک نبی زاده، تهیه کننده: سید‌جلال چاوشیان، مجری طرح: محمدرضا کریمی‌صارمی، مدیر فیلم‌برداری: حمید مهرافروز، آهنگ‌ساز: محمد فرشته‌نژاد، طراح صحنه و، لباس: مجید‌علی اسلام‌، تدوین: کاوه ایمانی، مدیر تولید: مهدی مددکار، پشتیبانی تولید: محمد حبیبی، صدابردار: جعفر علیان، عکس: مصطفی مهدوی و علی اکبر اسماعیلی، صداگذار: مهزیار یزدانی‌نیا، برنامه‌ریز: محمد حمیدی، دستیار اول کارگردان: حامد نوبری، منشی صحنه: نرگس مولوی، تصحیح رنگ و نور: علی شهریاری، گریم: داریوش صالحیان و هاشم جوری، پخش بین الملل: فاطمه محسنی و مدیر روابط عمومی: حمید حسین‌زاده.
جشنواره بین‌المللی کودکان سینه مونته سوری( CMS)، از ۱۵ تا ۲۱ آپریل ۲۰۲۴ 
(۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) در شهر لاکنو هند برگزار گردید.
نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
انیمیشن کوتاه «ملودی» به کارگردانی احمد عربانی، از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و انیمیشن به بخش مسابقه فیلم‌های انیمیشن دومین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «ورونژ» در روسیه راه‌یافت.
«ملودی» ماجرای دو کودک خردسال را روایت می‌کند که در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنند. یکی از این دو ملودی نام دارد و دیگری پسر بچه‌ای است که روزی هنگام بازی دچار سانحه شده و ویلچیرنشین می‌شود. پخش «ملودی» بر‌عهده واحد بین‌الملل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.
جشنواره انیمیشن «ورونژ» از ۱۰ تا ۱۳ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی