[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۱۶۴
  • دوره جدید

روش تدریس تام ‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است، روزنامه شیراز نوین

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌های ۲» و «روز واقعه» می‌گوید: روشی که تام کروز در فیلم سینمایی «تاپ‌گان-ماوریک» برای خلبان‌های آمریکایی تدریس می‌کند، متعلق به یک خلبان ایرانی است.
به گزارش ایرنا، سیروس کهوری‌نژاد اظهار داشت: در ساخت فیلم سینمایی تاپ‌گان-ماوریک (Top Gun: Maverick) از عملیات‌های ما استفاده شده است؛ صورت عملیات‌های هوایی ما در جایی که حتی تام کروز برای خلبان‌های آمریکایی تدریس می‌کند، عملیات‌های خلبان‌های ایرانی است. این عملیات‌ها نام و متد دارد و این هم متد یک خلبان ایرانی بوده، اما هیچ اسمی از آن برده نمی‌شود.
وی افزود: در ساخت آثاری چون تاپ‌گان خیلی فنی روی نیازهای مخاطبان به ویژه مخاطبان ایرانی مطالعه کردند و کاری می‌سازند که وقتی نام جنگ می‌آید رعب و وحشت در دل ما ایجاد می‌شود. این یک ابزار بسیار قدرتمند در سینماست، اما ما هنوز به خوبی متوجه قدرت آن نشده‌ایم و نیاز است که نهادهای دفاعی و امنیتی در ساخت چنین آثاری در داخل کشور بیشتر همکاری کنند.
آثار ما با آثار هالیوود و بالیوود مقایسه می‌شود
کهوری‌نژاد با تأکید بر ضرورت توجه به نیاز و ذائقه مخاطبان گفت: هر کاری که می‌سازیم بی برو برگرد توسط مخاطبان با خیلی از کارهای دیگر در هالیوود، بالیوود و سینمای ترکیه مقایسه می‌شود و در میان بازار وسیع ایده‌هاست که دست به انتخاب می‌زنند. مخاطبان کاری که خیلی خوب ساخته شده و جلوه‌های ویژه خوبی داشته باشد را نگاه می‌کنند و تشخیص می دهند.
بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها مشغول تمرین برای یک کار نمایشی با عنوان «رز نفرین» به نویسندگی و بازی ایوب آقاخانی و نقش‌آفرینی بازیگران دیگری چون سیروس همتی و انوش معظمی است، خاطر نشان کرد: رز نفرین که براساس داستان مباهله حضرت رسول(ص) در تقابل با نجرانی‌هاست، از ۲۵ خرداد به مدت ۲۰ تا ۲۵ روز در تالار وحدت توسط گروه سایه به روی صحنه می‌رود.
جای خالی فیلم‌های دینی با جشنواره رضوان پر می‌شود
کهوری‌نژاد درباره نخستین جشنواره فیلم دینی(رضوان) و تأثیرات آن در ساخت و رونق تولیدات دینی، مذهبی‌تاریخی، جای این‌گونه آثار در کشور را خیلی خالی دانست و گفت: با توجه به وجود هجمه‌های مختلف عقیدتی نه تنها در ایران که در سطح جهان، شاید باورهای جدیدی پیش می‌آید و جای تولیدات مختلف در زمینه ایدئولوژی خیلی خالی است و باید به گونه‌ای مابه‌ازای روز کار کرد؛ به همین سبب، در نمایش رز نفرین(با نام پیشین مباهله) تلاش کردیم مابه‌ازاهای روز را قرار دهیم.
بازیگر اخراجی‌ها همچنین درباره این‌که چرا به کارهای سینمایی و تلویزیونی دعوت نمی‌شود نیز گفت: خودم هم دلیلش را نمی‌دانم؛ از یک‌سو پیشنهادی نمی‌شود و از سوی دیگر به دلیل فضایی است که در سینما و تلویزیون به وجود آمده است؛ سینما هم باندبازی خودش را دارد و هر کسی اطرافیان خود را سر کار می‌برد.
وی تأکید کرد: با وجود توانایی‌های مختلفی که نه تنها خود من که خیلی از بازیگران پیشکسوت دارند و مقابل دوربین می‌توانند خیلی خوب ظاهر شوند و به جایی رسیده‌اند که اکنون دیگر با آن تجربیات خیلی کارهای خوب و شاخصی می‌شود انجام داد، اما سینمای ما یک حالت جوان‌پسند شده است. یعنی انگار که چون بیشتر قشر جوان بلیط برای سینما خریداری می‌کنند باید برای ذائقه آنها کار کرد.
چشم مردم به آثار فاخر در سینمای داخلی است
کهوری‌نژاد خاطر نشان کرد: وقتی یک اثر فقط تاریخی باشد، مخاطب حساب خود را جدا می‌کند؛ اگرچه سریال‌های خیلی خوبی داشتیم، اما با توجه به ارتباطی که با مخاطبان خارج از سینما دارم، چشمشان به کارهای فاخر در سینمای داخلی است که ضرورت دارد بیشتر بسازیم و دامنه چنین تولیداتی را گسترده‌تر کنیم. جای چنین آثاری در سینمای ما خالی است.
بازیگر مجموعه‌های «مختارنامه» و «یوسف پیامبر» گفت: از آنجایی که کتاب حسن صباح را خوانده و روی آن تحقیقات انجام داده بودم، اکنون که این سریال را می‌بینم خیلی ضعیف ساخته شده است؛ اگرچه سینمای مصر این کار را انجام داده، اما از حیث متنی، تحقیقات و نیز ساخت سینمایی فقیر است. در آثاری که درباره خیام، حسن صباح و یا نظام‌الملک ساخته می‌شود خیلی سطحی نشان داده می‌شوند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی