[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۴۲۷
  • دوره جدید

بلیت مترو گران شد، روزنامه شیراز نوین

شیرازنوین - پیمان کشاورز
 قیمت بلیت مترو افزایش یافت. روز گذشته در جلسه علنی شورای شهر شیراز لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی‌بر افزایش قیمت بلیت مترو به شور گذاشته شد که با اکثریت آرا‌ تصویب شد. به موجب این مصوبه قیمت بلیت‌های تک‌سفر با کارت از مبلغ 500‌تومان به 700ریال و قیمت بلیت تک‌سفر بدون کارت از 600تومان به 1000تومان افزایش می‌یابد. در این جلسه اسدالله حاج زمانی، مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز افزایش مسافت حرکت مترو و ترویج استفاده از کارت بلیط توسط همشهریان از دلایل افزایش قیمت کارت بلیت دانست و گفت: قیمت بلیط مترو شیراز در سه سال گذشته ثابت بوده و پیشنهاد این سازمان برای تهیه بلیط 750‌تومان بود که در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر به 700‌تومان کاهش یافت. سینا بنی‌زمانی، عضو شورا به‌عنوان یکی از موافقان افزایش قیمت بلیط مترو تصریح کرد: اگر نرخ بلیط را افزایش ندهیم باید برای جبران هزینه‌ها، بیشتر شهرفروشی کنیم چراکه در غیر این صورت برای جبران کسری‌ها شهرداری ناچار است تا شهرفروشی بیشتر را در دستور کار خود قرار دهد. حال باید ببینیم کدام یک به نفع شهروندان است؟ افزایش شهرفروشی یا اضافه کردن مبلغ مصوب به قیمت بلیت مترو؟ لیلا دودمان نیز به‌عنوان مخالف صحبت کرد و گفت: افزایش قیمت می‌بایست در چارچوب سیاست‌های عمومی دولت باشد و درنظر داشت که افزایش قیمت موجب کاهش انگیزه برای سفر با مترو می‌شود. رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا نیز قیمت تمام‌شده بلیت مترو برای هرنفر را 4000تومان اعلام کرد و گفت: افزایش نرخ بلیط مترو جایگزین بخشی از هزینه‌های بهره‌برداری مترو شیراز است. در پایان این نشست لایحه افزایش قیمت مترو در شیراز بااکثریت آرا تصویب شد.
نواب قائدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورا در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با شیراز‌نوین گفت: قیمت پیشنهادی سازمان مترو 750‌تومان برای دارندگان کارت بلیت بوده که کمیسیون با مبلغ 700تومان موافقت کرد. این عضو شورا پیرامون موارد موجود در لایحه در مورد تخفیفات درنظر گرفته شده برای معلولان و جانبازان گفت: بنا شد تا لایحه‌ای جداگانه برای این امر ظرف مدت سه ماه آماده شود تا هم افراد هدف به‌طور دقیق مشخص شوند و هم میزان استفاده از سفر رایگان در طول یک روز برای این افراد تعیین شود که دستورالعمل این لایحه با همکاری بهزیستی و سایر نهادهای ذی‌ربط تنظیم می‌شود. قائدی همچنین در زمینه راه‌اندازی خط سه مترو گفت: بودجه اولیه برای این خط درنظر گرفته شده تا کار شروع شود و سپس در ادامه قطعاً از اعتبار فاینانس برای پروژه استفاده خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی