آخرین کتاب «استیون ‌هاوکینگ» منتشر شد، روزنامه شیراز نوین

«پاسخ‌هایی کوتاه به پرسش‌هایی بزرگ» آخرین اثر «استیون‌ هاوکین» در ماه اکتبر منتشر می‌شود. به گزارش ایسنا به نقل از بوک‌سلر، «پاسخ‌هایی کوتاه به پرسش‌‌هایی بزرگ» آخرین اثر «استیون ‌هاوکینگ» فیزیک‌دان و نظریه‌پرداز برجسته جهان پیش از مرگ است که حالا قرار است از طریق انتشارات «جان مورای» در فصل پاییز (ماه اکتبر) به چاپ برسد. این کتاب که در واقع پاسخ‌های این دانشمند سرشناس به مهم‌ترین سوال‌های زمان ماست، به عنوان منتخبی از عمیق‌ترین، دردسترس‌ترین و بهنگام‌ترین تأملات «هاوکنیگ» و برگرفته از آرشیو شخصی او توصیف شده است و به موضوعات گوناگونی از ایجاد جهان، سیاه‌چاله‌ها، هوش بیگانگان، اهمیت فضا و مخاطرات و نویدهای هوش مصنوعی و... می‌پردازد. حق انتشار این کتاب در بریتانیا و کشورهای مشترک‌المنافع را انتشارات انگلیسی «جان مورای» بر عهده دارد و انتشارات «بانتام» که حق نشر کتاب‌های «هاوکینگ» را از دیرباز در آمریکای شمالی بر عهده دارد این کتاب جدید را نیز در آمریکا منتشر می‌کند. انتشارات «جن مورای» اعلام کرد کتاب «پاسخ‌هایی کوتاه به پرسش‌هایی بزرگ» در چهار بخش تنظیم شده است: چرا ما این‌جا هستیم؟ آیا زنده می‌مانیم؟ آیا تکنولوژی ما را نجات می‌دهد یا نابود می‌کند؟ چگونه می‌توانیم پیشرفت کنیم؟ «هاوکینگ» به مدت ۳۰سال یعنی از سال ۱۹۷۹ تا یکم اکتبر ۲۰۰۹، دارنده کرسی ریاضیات لوکاس بود. وی به خاطر فعالیت در زمینه کیهان‌شناسی و جاذبه کوانتوم به‌ویژه در زمینه سیاه‌چاله شناخته شده‌ است. کتاب «تاریخچه زمان» او که با رکوردی ۲۳۷هفته‌ای به عنوان پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا باقی‌ماند باعث شهرتش شد.