[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اطلس سرمایه‌گذاری در حوزه گیاهان دارویی فارس تدوین شود، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر تشویق و ترغیب سرمایه گذاری در حوزه گیاهان دارویی چندان نظام‌مند نیست، گفت: به همین منظور اطلس سرمایه گذاری در حوزه گیاهان دارویی این استان می‌بایست تدوین شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در نشست ستاد گیاهان دارویی که صبح دیروز برگزار شد، تصریح کرد: بر اساس اطلس سرمایه گذاری، می‌توانیم به سرمایه‌گذار مشخصاً بگوییم در چه منطقه ای، چه نوع و به چه میزان سرمایه‌گذاری کند، نرخ بازگشت سرمایه چقدر است، ارزآوری برای کشور چگونه است و چه فرصت‌های بازاریابی پیش روی او وجود دارد.
به گفته وی، تدوین اطلس سرمایه‌گذاری موضوعی است که باید فرادستگاهی دنبال شود و سازمان‌های مرتبط و دخیل در آن با هم تعامل کنند تا به یک ادبیات مشترک دست یابند.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه پیش از این نگاه‌ها به حوزه گیاهان دارویی بیشتر نگاه تولیدی بوده است، به این معنا که به دنبال سطح زیر کشت و میزان تولید این محصولات بوده ایم، اظهار کرد: می‌بایست تمام عوامل مترتب بر زنجیره تولید مدنظر و موردتوجه باشد تا توسعه متوازنی حاصل شود. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه بایست نقاط ضعفمان را بپذیریم و در جهت تقویت آن بکوشیم، ابراز کرد: فرصت‌هایی که در حوزه گیاهان دارویی در استان‌های دیگر کشور پیش آمده، باید ارزیابی شوند تا به منظور الگوبرداری و پیاده‌سازی در استان فارس موردتوجه قرار گیرند. 
دهقان پور با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری معطوف به دو بخش سرمایه‌گذاری‌های کلان و سرمایه‌گذاری جوامع محلی می‌شود، افزود: صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی می‌توانند در حوزه گیاهان دارویی ورود کنند. 
به گفته او، صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی بیش از 20 سال سابقه دارند؛ زنان عضو این صندوق‌ها یکدست‌تر و مسئولیت‌پذیرتر بوده، نگاه تیمی منسجم‌تری دارند و به دنبال تأمین معیشت خود هستند و می‌توانند به عنوان جوامع محلی در حوزه گیاهان دارویی به خوبی عمل کنند. او با تأکید بر اینکه سیاست‌گذاری‌های حوزه گیاهان دارویی باید با ثبات بیش از پیش اتخاذ شود، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید متولی باشند و به ایفای نقش خویش بپردازند. باید به یک صدای واحد برسیم تا نتیجه بخش باشد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی