[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۱۳۶
  • دوره جدید

فواید فراوان تخم هندوانه؛ از سلامت استخوان‌ها تا کاهش وزن، روزنامه شیراز نوین

تخم هندوانه سرشار از منیزیم است که برای سلامت استخوان بسیار مفید می‌باشد.
به گزارش بهداشت نیوز، فصل گرما با میوه‌های تازه، عجیب و غریب و آبدار می‌رسد که به شما کمک می‌کند هیدراته بمانید و برگرما غلبه کنید. یکی از میوه‌های مورد علاقه بسیاری از افراد هندوانه است. هندوانه خنک، شیرین و با طراوت دارای فواید بی‌شماری برای سلامتی است. بااین‌حال، دانه‌های آن معمولاً دور ریخته می‌شود و نادیده گرفته می‌شود، اما آن‌ها نیز طیف گسترده‌ای از مزایای سلامتی را ارائه می‌دهند.

۱. ارزش غذایی بالا
با توجه به مطالعه انجام شده مؤسسه ملی سلامت تخمه‌های هندوانه با پروتئین، چربی و سطوح متوسط آهن و روی غنی شده است. آن‌ها به‌خصوص سرشار از منیزیم هستند که برای بسیاری از فرآیندهای بدن ازجمله تنظیم عملکرد عضلانی و عصبی، سطح قندخون و فشارخون و ساخت پروتئین، استخوان و DNA بسیار مهم است.

۲. سلامت قلب
دانه‌های هندوانه منبع خوبی از اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع هستند که می‌توانند سلامت قلب شما را ازطرق مختلف تقویت کنند. چربی‌های خوب نیز در محافظت از قلب شما در برابر حمله قلبی و سکته نقش دارند. محتوای منیزیم و پتاسیم موجود در تخمه هندوانه نیز به حمایت از سلامت قلب کمک می‌کند. این مواد معدنی به تنظیم فشارخون و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می‌کنند.

۳. سلامت گوارش
محتوای فیبر غذایی موجود در هندوانه به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند. فیبر به افزایش حرکات منظم روده کمک می‌کند و همچنین می‌تواند از یبوست جلوگیری کند.
۴. تقویت سیستم ایمنی
تخمه هندوانه حاوی لیکوپن، یک آنتی اکسیدان قوی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های ما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. تخمه هندوانه همچنین سرشار از ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

۵. مدیریت وزن
محتوای پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم در دانه‌های هندوانه می‌تواند به شما کمک کند احساس سیری و رضایت بیشتری کنید که به نوبه خود باعث می‌شود آن‌هایک میان وعده عالی برای افرادی باشند که به دنبال کاهش وزن هستند.

۶. سلامت پوست و مو
آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب ضروری موجود در تخمه هندوانه می‌توانند به سلامت پوست و مو کمک کنند. روغن هسته هندوانه به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و ضد پیری در محصولات مراقبت از پوست نیز استفاده می‌شود.

۷. سلامت استخوان
منیزیم و فسفر موجود در دانه‌های هندوانه برای حفظ استخوان‌های قوی و سالم مهم هستند. این مواد معدنی برای 
تشکیل و تراکم استخوان ضروری می‌باشند.

۸. بهبود خلق و خو
دانه‌های هندوانه حاوی تریپتوفان هستند، اسید آمینه‌ای که برای تولید سروتونین ضروری است؛ سروتونین نیز یک انتقال دهنده عصبی است که به تنظیم خلق و خو و خواب کمک می‌کند.

چطور تخم هندوانه بخوریم؟
علیرغم این فواید، برخی از افراد ممکن است به دلیل نگرانی در مورد هضم یا طعم هندوانه همچنان در خوردن تخمه هندوانه احتیاط کنند. با این حال، دانه‌های هندوانه بی خطر هستند و زمانی که به‌درستی آماده شوند می‌توانند بسیار لذت بخش باشند. یکی از روش‌های رایج این است که دانه‌ها را با کمی نمک برای یک میان وعده ترد برشته کنید. همچنین می‌توان آن‌هارا به صورت پودر درآورد و به اسموتی‌ یا سالاد برای تقویت ارزش غذایی اضافه کنید.

در آخر
تخمه هندوانه قسمتی مغذی و خوشمزه از میوه است که نباید از آن غافل شد. چه آن‌هارا کامل بخورید، چه بو داده یا آسیاب شده نوش جان کنید، استفاده از تخم‌های هندوانه در رژیم غذایی می‌تواند طیف وسیعی از فواید سلامتی را ارائه دهد که از بهزیستی کلی حمایت می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی