[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رئیس هیئت اسکواش فارس: معضل بزرگ ما نداشتن زیرساخت در شهرستان‌هاست، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
مسئول اسکواش استان فارس درباره مسائل مختلف مربوط به‌این رشته ورزشی صحبت کرد و از بزرگ‌ترین مشکل ‌این رشته در استان فارس سخن گفت.
محمدرضا میرحسینی گفت: بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور که در مردادماه برگزار شد و انعکاس خیلی خوبی هم در رسانه‌ها داشت، طبق برنامه‌ریزی که در نیمه دوم امسال داشتیم، چند برنامه را اجرا کردیم و در حال تدارک چند برنامه دیگر نیز هستیم.
وی افزود: برنامه‌هایی که در هفته تربیت بدنی داشتیم، برگزاری دو مسابقه رده‌های سنی در دو قسمت دختران و پسران بود که قهرمان هر کدام از رده‌های سنی مشخص شدند. همچنین مسابقات قهرمانی آقایان را داشتیم که در رده بزرگ‌سالان با نظم خاص و خوبی برگزار شد و یکی از موارد مهم در ‌این مسابقات، تعداد زیاد شرکت کنندگان بود که افزایش چشمگیری نسبت به قبل داشت و خیلی خوشحالیم از ‌این بابت که به هرحال ورزشکاران خودشان را در یک حدی می‌دانند که می‌خواهند در شرایط مسابقه و رقابت قرار گرفته و قابلیت‌های خود را به منصه ظهور برسانند.
متولی اسکواش استان گفت: به مناسبت روز جهانی اسکواش و روز کودک که از نظر بازه زمانی به یکدیگر نزدیک بود، یک برنامه فرهنگی خیلی خوب برگزار کردیم و اعضای هیئت اسکواش، مربیان و بازیکنان از بیمارستان امیر بازدید کردند که عیادت از کودکان مبتلا به سرطان، اتفاق خوبی بود. برنامه‌های شاد و مهیجی هم تدارک دیده بودیم که در کنار آن، بچه‌ها و پرسنل بیمارستان نیز با ورزش اسکواش آشنا شدند. در مجموع هدف ما ‌این بود که کودکان در بستر بیماری کمی ‌از نظر روحی شرایط‌شان بهتر شود، ضمن ‌اینکه روحیه خود اعضای هیئت هم دچار دگرگونی شد و از برنامه‌هایی بود که خود من خیلی آن را دوست داشتم. باید همین جا مجدداً تشکر کنم از کادر زحمت کش بیمارستان امیر که ‌این شرایط را برای ‌این دیدار فراهم کردند.
وی درباره تعامل هیئت اسکواش با اداره آموزش و پرورش جهت ترویج‌ این رشته در مدارس گفت: ما با ‌این اداره تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌ایم که دبیران ورزش به صورت رایگان بتوانند از مراکز تمرین اسکواش استفاده کنند و مربیان ما نیز ‌این عزیزان را به صورت رایگان آموزش دهند. هدف ما‌ این است که مربیان ورزش هر چه بیشتر با ‌این رشته آشنا شوند و بتوانند در ادامه، مُبَلّغ خوبی برای اسکواش در سطح مدارس باشند و به سرعت دانش آموزان هم به‌ این رشته وارد شوند.
میرحسینی درباره وضعیت المپیکی شدن اسکواش گفت: متأسفانه رشته اسکواش مقداری از نظر پوشش رسانه‌ای ضعیف است و جایی هم که پوشش رسانه‌ای کم باشد، نمی‌تواند شرایط حرفه‌ای را به دست بیاورد. فدراسیون جهانی اسکواش همچنان در حال رایزنی است ولی خبر موثق و قطعی درباره المپیکی شدن‌ این رشته به گوش ما نرسیده است. شرایط خاص ‌این رشته باعث بروز محدودیت شده است.
وی درباره برنامه‌های پیش روی هیئت اظهار داشت: یکی از اولویت‌های ما، کشاندن اسکواش به شهرستان‌هاست. یکی از بزرگ‌ترین معضلات ما ‌این است که در هیچ شهرستانی، زیرساخت اسکواش وجود ندارد اما داریم صحبت می‌کنیم که امکاناتی حداقلی در برخی شهرستان‌ها ‌ایجاد شود. ما انتظار ساخت تجهیزات خیلی مدرن و زمین‌های مجهز آنچنانی نداریم. اگر مساحت استاندارد هم وجود نداشته باشد، ‌این ورزش قابل اجراست. بحث همگانی کردن اسکواش را به طور جدی دنبال می‌کنیم و همین که بتوانیم سه دیواره در یک زمین قرار دهیم، می‌توانیم به توسعه اسکواش کمک کنیم.
رئیس هیئت اسکواش فارس در خصوص تیم‌های لیگی و ملی پوشان فارس نیز گفت: ما در لیگ سال گذشته در هر دو بخش آقایان و بانوان تیم‌های خیلی خوبی داشتیم و نتایج خوبی هم کسب کردیم. بازیکنانی که در تیم‌های دختران و پسران ما بازی کردند، علاوه بر نمایش خیره کننده، همگی هم بومی ‌و جوان بودند. ‌این برای ما خیلی ارزشمند بود که یک بازیکن 18 ساله ما مقابل یک بازیکن ملی پوش، عملکردی پایاپای و هیجان انگیز داشته باشد. ما در رده جوانان چند بازیکن ملی پوش مثل ثمین حسن پور، بهار قائدی و سهیل سلطانی داریم که پشتوانه تیم ملی بزرگ‌سالان و آینده اسکواش فارس هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی