سفر به آینده در حوزه ساختمان، روزنامه شیراز نوین
مدیر شرکت ساختمانی «دیساتک» از موفقیتهای خود میگوید. وی بر لزوم استفاده از علم روز دنیا در ساختمانسازی تأکید کرد.
علی محسنی، جوان موفقی که در زمینه فعالیت اقتصادی خود توانسته است توانمندی خود را به منصه ظهور برساند، متولد 74 است و تاکنون توانسته 12 پروژه موفق ساختمانی را احداث کند و تحویل مردم دهد.
مدیر شرکت ساختمانی دیساتک میگوید: من تمام تلاش خود را میکنم که به جوانان ارائه طریق کرده تا آنان نیز بتوانند زندگی خوبی داشته باشند. من هم مثل بسیاری از جوانان بدون هیچ پشتوانهای کار خود از صفر را آغاز کردم و هیچ تحریم و مشکل اقتصادی نتوانسته سد راه من شود. وی میافزاید: باید با نیازسنجی بازار و ظرفیتسنجی و ارائه توانمندی خود در هر زمینهای که میتوانیم در کشور مفید واقع شویم، قدم برداریم.
محسنی میگوید: استفاده از ظرفیتهای خود و ثبت شرکت ساختمانسازی و چشمانداز شرکت هر خانواده ایرانی یک واحد آپارتمان باکیفیت، امن و راحت باید داشته باشد.
وی درباره راهکارهای ایجاد بیزنس موفق هم میگوید: با همه وجودم تلاش میکنم که راهکارهای موفقیت خودم را در اختیار جوانان همسنوسال خودم قرار دهم که با رعایت اصول آن میتوانند کسب و کار موفقی را پیشه کنند. درست است که در تحریمها و مشکلات اقتصادی بسیاری هستیم، اما با انتخاب مسیر درست و پشتکار و تلاش میتوان به اهداف بزرگ خود، جامعه و کشور رسید. محسنی میافزاید: اینکه جوانان از شرایط بد اقتصادی، مشکلات تحریمها و نبود امکانات گله میکنند، همه اینها را بهانهای برای درجا زدن در مسیر موفقیت میدانم. من به نوبه خودم به عنوان فردی که سالها سختی زیادی را تحمل کرده و پشت سر گذاشتم و بدون هیچ پشتیبانی و حمایت مالی از صفر کار خود را شروع کردم، این را به عینه شاهد بودم.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما پیرامون چگونگی ورود به این عرصه، گفت: من در املاک کار میکردم و بعد از سالها کسب تجربه، با سنجش ظرفیتهای بازار و نیازهای بازار و توانمندی خود در ارائه خدمات در این زمینه، تصمیم به ثبت شرکت گرفتم.
محسنی در پاسخ سؤال ما درباره نام شرکت میگوید: «دیسا» در زبان هخامنشی به معنی بنا و معمار است؛ «تِک (TECH)» هم به معنی نوآوری و تکنولوژی مدرن است که کلمه مرکب «دیساتک» را تشکیل میدهد و ما حتی برای انتخاب نام شرکت به همه مسائل توجه کردیم. محسنی میافزاید: چشمانداز شرکت را بر پایه ین شعار قرار دادهایم که هر خانواده ایرانی یک خانه باکیفیت امن و راحت داشته باشد. رویکرد دوم ما این است که چگونه میشود با یکمیلیارد هم صاحبخانه شویم.
مدیرعامل شرکت «دیساتک» میگوید: یکی دیگر از رویدادها و رویکردهای شرکت تبدیل سرمایه یکمیلیاردی جوانان به ۱۰میلیارد در شرکت دیساتک بوده است و در پیج اینستاگرامی شرکت تمام کارهایی را که خودم انجام دادم و نتیجه مطلوب از آنها داشتم را در اختیار هموطنانم در سراسر کشور قرار دادهام.
وی درباره شعار نظاممند و ساختارمند شرکت و ارزشمندسازی هم میافزاید: با توجه به این شعار ارزشمند بودن خود را ثابت کردیم. ما با رویکرد اول کشورم، دوم شهرم و سوم شرکتم که همه آنها در نهایت به خود انسان و شخص خواهد رسید، کار را آغاز کردیم.
محسنی میگوید: حضور در نمایشگاههای بینالمللی در راستای دریافت اطلاعات روز دنیا، خدمات رساندن بهتر و استفاده از راهنمایی اساتید برجسته در پیشبرد اهداف شرکت دیساتک بسیار قابل اهمیت بوده است.
محسنی میگوید: حضور در نمایشگاههای بینالمللی با هدف استفاده از ظرفیتهایی که در جهان وجود داشت و در پیشبرد عملکرد سریع و سرعت در روند پیشرفت ساخت سازهها نقش مؤثری داشت را در دستور کار خود قرار دادیم و برای بهروز بودن فناوریهای ساختمانی در جدیدترین نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۲ دبی، نمایشگاه «بیگفایو» دبی و نمایشگاه ساختمانسازی و معماری عمان حضور داشتیم.
وی حضور در نمایشگاههای بینالمللی را سفر به آینده میداند و میگوید: خواستیم نتیجه سفر به آینده را در پیشبرد و تقویت زیرساختهای ساختمانسازی کشور اجرایی کنیم و سبکسازی ارائه تجدیدپذیری دستاوردهای مهم ما از نمایشگاههای بینالمللی در کشورهای مختلف جهان بود.
محسنی میگوید: جهان به سمت سبکسازی حرکت کرده است و حضور جوانان باانگیزه که برای عمران و آبادانی کشور تلاش میکنند، در این نمایشگاه بسیار دیده شد؛ به عنوان مثال در این نمایشگاه میلگردهایی را مشاهده کردیم که مقاومت آنها ۲ برابر از فولاد بیشتر و وزن آن یکدهم میلگردهای حال حاضر بود.
مدیرعامل شرکت ساختمانی «دیساتک» میگوید: در این نمایشگاه از بتنی که در یک مترمکعب وزن آن بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم بود، استفاده شد و این در مقایسه با بتنهای ما که در هر مترمکعب بالغ بر ۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد، بسیار قابلتوجه است و در واقع استفاده از این بتنها وزن ساختمان را تا یکدهم کاهش میدهد و ۲۰ درصد کاهش استفاده از میلگرد را به دنبال خواهد داشت.
محسنی میگوید: در ادامه همین بازدیدها، ساخت و سازهای روز در اروپا را شاهد بودیم که در حال شکلگیری است. کاهش ۵۰ درصدی وزن ساختمان و کاهش ۵۰ درصدی خواب سرمایه مشتری یا کاهش ۵۰ درصدی زمان تحویل به مشتری را شاهد خواهیم بود. وی میگوید: جهان در حال پیشرفت است و اگر ما از ظرفیتها، استعدادها، شایستگیها و توانمندیهای جوانان نخبه خود به نحو احسن استفاده کنیم، میتوانیم همگام با جهان یا حداقل دنبالهرو تحول و انقلابی عظیم در صنعت ساختمانسازی باشیم. محسنی با اشاره به اینکه جهان برای ارائه زیبا و مشتریمداری و جذب هزینههای زیادی انجام داده است، میگوید: نکته قابلملاحظه دیگر در این نمایشگاه ارائه یا جذب بود. ارائه در نمایشگاه و غرفههای آسیا و اروپا دارای تفاوت بسیار قابلتأملی بود و در غرفههای اروپا، صندلیها برای سرمایهگذاران و دریافتکننده خدمات بود و تمام ارائهدهندهها از تکنولوژی و مانیتورینگ روز دنیا استفاده میکردند؛ در صورتی که در غرفههای آسیا این موضوع به صورت بالعکس بود و ارائهدهنده در جایگاه ویژه قرار داشت و دریافتکننده خدمات به صورت ایستاده دریافت اطلاعات میکرد و از کاتالوگهای چاپی استفاده میشد که این خود باعث استقبال از غرفه شرکتهای اروپایی میشد و این در صورتی بود که شاید خدمات و کیفیتهای آسیاییها حتی میتوانست با محصولات اروپایی برابری کند و اهمیت ندادن مدیران و نبود نگاه ویژه به موضوع ارائه، یکی از دلایل نداشتن بازار توسعه
میشود. وی درباره تأثیر حضور در نمایشگاه میگوید: با بهرهگیری از دستاوردهای این نمایشگاه همه تلاشمان را کردیم و به جرئت میبتوانیم بگوییم که کیفیت در ساخت و استحکامبخشی واحدها را در بالاترین سطح استان در اختیار داریم و در بحث افزایش سرعت هم مؤثر عمل کرده و خواب سرمایه را به حداقل رساندیم؛ به طور مثال پروژهای ۱۸واحدی که در اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز به کار کردیم، در کمتر از 11 ماه در مرحله پایانی و تحویل قرار دارد که این دلیل تمایز ما و انتخاب هوشمندانه سرمایهگذاران است.
محسنی میافزاید: اکنون این شرکت ساختمانی برای ساخت واحدهای خود از «هبلکس» که یک نوع از مصالح روز دنیا به شمار میرود استفاده میکند. «بلوک سبک دیواری (aac)» عایق صوتی و حرارتی است؛ بهنحوی که برای همسایگان هیچ مزاحمتی ایجاد نمیشود.
مدیرعامل شرکت ساختمانی «دیساتک» در پاسخ به سؤال خبرنگار ما پیرامون موضوع توجه به محیطزیست و کاشت درخت در پروژههای احداثشده، میگوید: شعار ما «مشتری برنده، فروشنده برنده، فضای سبز برنده» است و اعتقاد دارم که باید به فضای سبز هم توجه ویژهای داشت و هوای خوب امروز حاصل درختکاری گذشتگان ماست و ما هم برای نسل بعدی باید راه درختکاری را ادامه دهیم و در هر پروژه ما به فضای سبز هم توجه شده است.
محسنی میگوید: جهان به سمت و سویی در حال حرکت است که در حال استفاده و ساخت مصالح تجدیدپذیر است؛ به طور مثال اجزای سازنده پلاستیکی که در ساختمان استفاده میشود، بعد از چندده سال استفاده و پایان عمر آن به چرخه بازیافت برمیگردد و در حال بررسی اجرای این نوع تجزیهپذیری در بتن بودند که ما با بهرهگیری از این تکنولوژیها میتوانیم کمک بزرگ و شایانی به عمران و آبادسازی کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و نگهدار ایران برای آیندگان خودمان باشیم؛ چراکه حفظ فضای سبز، جزئی از اولویتهای زندگی انسانها به حساب میآید.
مدیرعامل شرکت ساختمانی «دیساتک» میافزاید: با توجه به دستاوردهای ما از نمایشگاهها و رویکرد شرکت دیساتک، نگاه عمیق به آینده و نسل آینده و اهمیت دادن به محیطزیست در تمام پروژههای خود هستیم و در تمام 12 پروژه «دیساتک» تلاش شده طراحی فضای سبز به طور ویژه صورت گیرد؛ حتی در انتخاب مکان برای ایجاد پروژه دقت نظر ویژه داریم و در جایی که فضایی مهیا برای کاشت درختان وجود داشته باشد.
محسنی میگوید: یک کار زیبا که توسط شرکت دیساتک انجام میشود، در اسفند ماه هر سال به تعداد واحدهای مسکونی ساختهشده، از ساکنان برای کاشت نهال در فضاهای مختلف دعوت میشود. وی میگوید: دیساتیک به عنوان شرکت خلاق و پیشتاز و جوان با بهرهگیری از تجارب دنیا شرایطی را فراهم کرده که سرمایهگذار حتی در زمان رکود متضرر نشود و سوددهی داشته باشد. این یکی از ویژگیهای مهم و اعتماد مردم به شرکت دیساتک است.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین