[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

میوه‌هایی برای فصول سرد ، روزنامه شیراز نوین

خراسان/ گیاهان نه تنها مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی بلکه دارای مواد مغذی مانند فیتوکمیکال‌هایی هستند که به سلامت قلب شما کمک می‌کنند. انار، کدو حلوایی، سیب زمینی و ... جزو ‌‌این میوه‌های مغذی و مفید به شمار می‌آیند
 میوه‌ها و سبزیجات زیادی هستند که برای قلب شما مفیدند. به‌گزارش Everyday Health؛ گیاهان نه تنها مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی بلکه دارای مواد مغذی مانند فیتوکمیکال‌‌هایی هستند که خواص ضد‌التهابی و کاهش‌دهنده کلسترول دارند. به گفته دانشمندان هیچ زمانی بهتر از فصل پاییز برای خرید مواد غذایی رنگارنگ و مغذی برای قلب نیست.
کلم بروکسل
کلم بروکسل یک سبزی چلیپایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله گلوکوزینولات است که بدن در روند هضم، آن را به‌‌ایزوتیوسیانات (ترکیبات مفید برای قلب) تبدیل می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند. به‌عنوان‌مثال، بر اساس مطالعه‌ای که در ماه می‌۲۰۲۲ در Food Chemistry منتشر شد، مصرف سبزیجات چلیپایی سرشار از‌‌ایزوتیوسیانات‌ها، مانند کلم بروکسل  با کاهش ۱۰ درصدی خطر مرگ‌و‌میر ناشی از همه علل مرتبط است. کلم بروکسل منبع خوبی از فیبر است. طبق گفته کلینیک مایو، غذاهای غنی از فیبر می‌توانند به کنترل قند خون و وزن کمک کنند که هر دو خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهند.
کدو حلوایی
آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام کاروتنوئیدها رنگ قرمز، نارنجی و زرد به کدو حلوایی می‌دهند. بتاکاروتن، آلفاکاروتن، لوتئین و زاگزانتین همگی در‌‌این گروه از ترکیبات قرار دارند. یک متاآنالیز که در آوریل ۲۰۲۲ در مجله Frontiers in Nutrition منتشر شد، نشان داد ‌‌این ترکیبات ممکن است به مبارزه با استرس  که با التهاب و چندین بیماری مزمن، از جمله بیماری‌های قلبی‌عروقی، دیابت نوع ۲، بیماری‌های عصبی و برخی سرطان‌ها مرتبط است، کمک کند. نصف فنجان کدو حلوایی ۲۲درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین A را تأمین می‌کند. ویتامین A دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که از بیماری قلبی پیشگیری می‌کند.
سیب‌زمینی
سیب‌زمینی، مانند کدو حلوایی سرشار از بتاکاروتن برای سلامت قلب است. بر اساس مطالعه‌ای که در آگوست ۲۰۲۲ در مجله Antioxidants منتشر شد، سیب‌زمینی دارای اسپورامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌های قوی منحصر‌به‌فرد است که برای تأثیر مثبت‌شان بر سرطان روده بزرگ بررسی شده اند. سیب‌زمینی‌ها مملو از فیبر هستند. حتی اگر دیابت نوع ۲ دارید، می‌توانید سیب‌زمینی شیرین بخورید چون شاخص گلیسمی ‌پایینی دارد، به ‌این ‌معنی که قند خون را حتی در افراد مبتلا به دیابت افزایش نمی‌دهد.
چغندر
به‌عنوان منبع طبیعی نیترات شناخته می‌شود که بدن آن را به نیتریت تبدیل می‌کند تا شریان‌های شما را سالم نگه دارد. آب چغندر می‌تواند به مدیریت فشار خون بالا کمک کند. با ‌‌‌این‌ حال، اگر بعد از خوردن چغندر ادرارتان صورتی یا مدفوع قرمز شد، نگران نباشید.
انار
اسید الاژیک موجود در ‌‌این میوه ممکن است به جلوگیری از تجمع کلسترول در شریان‌ها کمک کند. انار منبع خوبی از پتاسیم و برای کنترل فشار خون بالا مفید است. سعی کنید از دانه‌های انار در بلغور جو، ماست، غلات و سالاد استفاده کنید.
لوبیا سبز
لوبیا و حبوبات یکی از اصلی‌ترین غذاهایی هستند که برای سلامت قلب توصیه می‌شوند. آن‌ها سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی بدون چربی اشباع هستند. لوبیا سبز همچنین منبع خوبی از فیبر و ویتامین B6 است که به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی