[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۸۰۴
  • دوره جدید

حرف نو، روزنامه شیراز نوین

شهرداری و تسریع اجرای پروژه‌های عمرانی

 

شیرازنوین- سید محی الدین حسینی ارسنجانی

Arsanjani.moiin@gmail.com

شواهد موجود حکایت از اجرای حداقل ۲۰پروژه طرح عمرانی بزرگ و کوچک در شیراز توسط شهرداری این کلان‌شهر دارد. پروژه‌هایی زمان‌بر و هزینه‌بر که در نهایت به بهبود رفاه شهروندان و عوض شدن چهره شهر و رونق تردد و توسعه امور شهری منجر خواهد شد. باید یک خدا قوت جانانه و خسته نباشید اساسی به دست‌اندرکاران و به‌ویژه مدیران شهرداری خصوصاً شهردار شیراز و شهرداران مناطق یازده‌گانه این شهر، پیمانکاران و مهندسان و کارگران این پروژه‌ها گفت و دست آنان را در اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر و البته فنی‌تر این پروژه‌ها به گرمی ‌فشرد و همراهیشان کرد. اما یکی‌ازجمله مطالبات جدی مردم و خصوصاً ساکنان اطراف این پروژه‌ها تسریع در اجرا و تکمیل شدن آنان است. آنگونه که دکتر دستغیب، ریاست شورای شهر شیراز نیز در حاشیه بازدید از تقاطع سه سطحی امیرکبیر اظهار داشت با وجود کمبود نقدینگی، رکود ساخت و ساز و کاهش درآمد، شهرداری شیراز هفته‌ای دو میلیارد تومان را به طرح‌های عمرانی تزریق می‌کند تا سرعت تکمیل طرح‌ها افزایش یابد، مردم امید به اجرای سریعتر و زودتر از موعد طرح‌های شهرداری دارند تا مبادا پروژه‌ها به درازا انجامد و می‌خواهند زودتر نتایج تلاش‌های خادمان خود در شهرداری را ببینند. به‌عنوان نمونه همین پروژه مهم تقاطع سه سطحی امیرکبیر، مطهری، رحمت که از طرح‌های شاخص شهرداری شیراز است و تاکنون۷۰‌درصد پیشرفت فیزیکی نیز داشته مدتی متوقف ماند اما پس از رفع مشکل تملک املاکی که در مسیر این طرح قرار داشتند، این پروژه با شتاب بیشتری درحال اجراست. به نظر می‌رسد تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام مدیریت قبلی شهرداری باید در اولویت کاری شهردار فعلی و شورای پنجم شهر باشد و ساخت پروژه‌های جدید از دستور کار خارج شود مگر آنکه توجیه اقتصادی و عملیاتی شدن طرح و پروژه جدید، پروژه‌های فعلی و در حال ساخت را با مشکل روبرو نسازد. قطعاً افتتاح پروژه سه سطحی امیرکبیر، مطهری، رحمت می‌تواند تحول بزرگی در بازگشایی و تسهیل ترافیک ورودی شهر شیراز، بلوار امیرکبیر و بلوار رحمت ایجاد کند. پروژه‌ای پروانه‌ای‌شکل با هفت پل، به طول پنج کیلومتر که در حال حاضر از جمله بزرگترین طرح‌های عمرانی شهر شیراز است و از نظر ابعادی ۶برابر تقاطع بصیرت (پل معالی‌آباد) و ۲ برابر تقاطع میدان معلم است و با هدف تکمیل یکی از شریان‌‌های اصلی رینگ درون‌شهری شیراز، روان‌سازی ترافیک، افزایش ایمنی تردد در کمربندی و کاهش زمان سفرهای درون‌شهری درحال ساخت است. 
 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی