[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

قدردان مجاهدت‌های کادر درمان هستیم، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی: گروه خبر
به همت مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان فارس، جشن بزرگ روز پرستار هم‌زمان با میلاد فرخنده حضرت زینب کبری «س» برگزار شد. این مراسم با حضور مدیران ارشد تأمین اجتماعی استان فارس، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، دبیرخانه کارگر استان فارس، رئیس اتحادیه زنان کارگر خانه کارگر تشکیلات استان فارس، مدیریت بانک رفاه کارگران استان فارس، مدیرکل بیمه سلامت استان فارس و جمعی دیگر از مقامات مسئول با همراهی گسترده جمعی از کارکنان حوزه درمان تأمین اجتماعی استان فارس برگزار شد.
 اهمیت قدردانی از جانفشانی‌های پرستاران
مدیردرمان تأمین اجتماعی استان فارس در این مراسم گفت: ایثارگری و مجاهدت‌های کادر درمان و به ویژه پرستاران برای همیشه در حافظه تاریخی مردم به یادگار می‌ماند.
دکتر جلال شجاعت با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار به خاطرات روزهای اولیه شیوع بیماری کووید-19 اشاره کرد و اظهار داشت: در اواخر سال 98 بود که اعلام شد بیماری کرونا در حال فراگیر شدن است. در آن زمان ریاست بیمارستانی را برعهده داشتم و بلافاصله با تشکیل جلسه با ریاست دانشگاه علوم پزشکی اقداماتی برای رویارویی با این بحران در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: در آن دوران تمامی ‌اقشار جامعه متحمل استرس زیادی شدند و این کادر درمان بود که با ایثارگری، فداکاری و حفظ روحیه در جبهه سلامت با قدرت ایستادگی کرد و با توسل به پروردگار متعال و دانش رفیع خود در عرصه سلامت کارنامه درخشانی بر جای گذاشت.
این مقام ارشد تأمین اجتماعی استان فارس با اشاره به دشواری‌هایی که پرستاران با آن‌ها روبه‌رو هستند، گفت: در نظر داشته باشیم که رسالت کادر درمان در حالت عادی سخت و پرمشغله است و در شرایط اضطراری مانند کرونا بار مضاعفی بر دوش آن‌ها گذاشته شد که البته از آن سرفراز بیرون آمدند.
دکتر شجاعت پاسداشت مقام شهدای عرصه سلامت را پراهمیت ارزیابی کرد و افزود: تقریباً تمامی‌کادر درمان برای یک یا چندبار به بیماری کووید-19 مبتلا شدند و متأسفانه تعدادی از بهترین و سختکوش‌ترین نیروهای درمانی در جبهه مبارزه با کرونا و برای حفظ سلامت جامعه به شهادت رسیدند. وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: میلاد پرسعادت زینب کبری(س) از اعیاد مهم مسلمانان است و نام‌گذاری این عید خجسته به نام پرستاران بر اهمیت آن می‌افزاید. در حقیقت روز پرستار فرصت مناسبی برای یادآوری مجاهدت‌های کادر درمان است که همیشه در بزنگاه‌های تاریخی و مهم به شایستگی رسالت خود را انجام داده و برای رضایت خداوند و بهبودی مردم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیستند. وی با تأکید بر این موضوع که با تمامی‌ امکاناتی که در اختیار داریم زحمات پرستاران را پاس می‌داریم، اظهار داشت: مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان فارس به عنوان خدمتگزار بیمه شدگان، این روز فرخنده را به کادر سختکوش درمان تبریک عرض کرده و برای پرستاران از پروردگار متعال آرزوی بهروزی و تندرستی دارد.
دکتر شجاعت در بخش پایانی سخنانش بیان کرد: امیدواریم کادر درمان تأمین اجتماعی استان فارس لحظات شادی را در این جشن که متعلق به پرستاران است، سپری کند.
 در ستایش شأن فاخر پرستاران
در ادامه این مراسم مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: شغل و حرفه ارزشمند پرستاری برای جامعه بسیار حیاتی و پراهمیت است.
سید حسین حقایقی با یادآوری حماسه‌های کادر درمان در کشاکش بیماری کرونا گفت: عموم جامعه طی سال‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا ایام سخت و جانفرسایی را پشت سرگذاشته و با ایستادگی‌های کادر درمان بود که بسیاری از بیماران از بستر بیماری با عنایت پروردگار متعال برخاستند. او با اشاره به این شعر پرمعنای شیخ اجل که می‌گوید «عبادت به جز خدمت خلق نیست»، خاطرنشان کرد: پروردگار متعال با آفرینش انسان عبارت « فَتَبارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ» را جاری ساخت و جامعه فرهیخته و زحمتکش پرستاری در پرتو دانش رفیع خود این فرصت را می‌یابند که به انسان به عنوان اشرف مخلوقات خدمت کرده و با معجزه خداوند در بدن ابناء بشر آشنایی بیشتری یابند.این مقام مسئول با تقدیر از تلاش‌های مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان فارس در راستای برپایی این جشن پرنشاط گفت: شأن و جایگاه پرستاری یادآور نقش ارزنده حضرت زینب کبری(س) در قیام جاودانه کربلا است و پیامبران الهی، ائمه اطهار و بزرگان معاصر اسلامی ‌نظیر علامه طباطبایی و استاد مطهری نیز به جایگاه ارزشمند پرستاران اشارات فراوانی داشته‌اند. او با اشاره به تاب آوری رفیع بانوی کربلا در صحرای محشر گفت: حضرت زینب کبری(س) در واقعه عاشورا شاهد شهادت جگرگوشه‌های خود بودند و وقتی که از ایشان پیرامون عاشورا و تاسوعای حسینی پرسیدند می‌فرماید که «به‌جز زیبایی چیزی ندیدم» و به راستی که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب(س)نبود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس افزود: پس از واقعه کربلا نیز حضرت زینب کبری(س) با بیانی شیوا اقدام به روشنگری کرد و این در حالی بود که رسالت پرستاری را به شایستگی به‌جا آوردند. این شأن فاخر پرستاران است که با وجود همه مشکلاتی که پیش رو دارند از خدمت خسته نمی‌شوند و به درستی که جامعه بدون پرستار نشانی از زندگی و حیات نخواهد داشت.
حقایقی از صفت کبر و غرور به عنوان یکی از غبارهای روح و روان انسان یاد کرد و افزود: همه افراد در دوران بیماری از نخوت و غرور فاصله گرفته و خاکی و متواضع می‌شوند. در این هنگامه سخت است که پرستاران با جانفشانی به یاری آن‌ها آمده و برای بازیابی سلامت انسان تلاش می‌کنند. او تصریح کرد: پرستاران به جامعه بشریت به عنوان اشرف مخلوقات خدمت می‌کنند و این توفیق را دارند که سلامتی و نشاط را در پرتو الطاف ایزدمنان برای دردمندان به ارمغان بیاورند. این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش از دغدغه‌های استاندار مردمی ‌فارس نسبت به حوزه سلامت خبر داد و افزود: فرصت خدمتگزاری به مردم کوتاه است و باید از این فرصت ارزنده در راستای بهبود سطح کیفی زندگی مردم و تعالی جامعه بهره برد.او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دشواری‌های زندگی‌های آپارتمانی گفت: انس با طبیعت در وجود اهالی استان فارس و شهر شیراز نهادینه شده و از فرصتی برای در کنار هم بودن و برخورداری از طبیعت زیبای این دیار بهره می‌برند. در اشعار گرانمایه حافظ نیز علاقه به طبیعت چشم نواز شیراز مشهود است و وصف شهرراز به کرات در ابیات او دیده می‌شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در همین رابطه بیان داشت: شیراز اوج تمدن و زیبایی‌های ایران را به‌صورت یک جا در خود گردآورده و تلفیق مبانی ایرانی و اسلامی ‌در مردمان این دیار موج می‌زند. ما از یک سو با آثار باستانی و نشانه‌های تمدنی در تخت جمشید در مجاورت شیراز روبه‌رو هستیم و کمی‌که به شهرراز نزدیک‌تر شویم با عبور از دروازه قرآن که نشانه دینداری و خدامحوری اهالی این شهر است به سومین حرم اهل بیت(ع) و محضر نورانی شاهچراغ(ع) قدم می‌گذاریم.
حقایقی در پایان خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران کارنامه درخشانی در مهربانی دارد و دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه و دشمنی در میان جامعه با هوشمندی و درایت مردم شکست خواهد خورد.
 فراگیری روش زندگی از بزرگان دینی
در ادامه این مراسم، دبیرخانه کارگر استان فارس گفت: استقلال سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران از خطوط قرمز طبقه کارگری است، زیرا این دو مجموعه کلان از آورده‌های طبقه کارگری محسوب می‌شوند.
علی راستگو با اشاره به این موضوع که بیش از نیمی ‌از جمعیت کشور تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند، اظهار داشت: صیانت از صندوق تأمین اجتماعی یکی از رسالت‌های مهم مدیران این حوزه است. وی حضور در جشن پرفروغ حضرت زینب کبری (س) را سعادت گرانمایه‌ای ارزیابی کرد و افزود: سیره زندگی ایشان به عنوان یک الگوی متعالی باید مورد توجه همه اقشار جامعه قرار گیرد.
این فعال حوزه کارگری از حضرت زینب کبری(س) به عنوان پرچمدار نهضت حسینی یاد کرد و افزود: برپایی این جشن پرنشاط که به همت مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان فارس انجام شد نشان از تعهد به حوزه‌های دینی و پاسداشت مقام شامخ کادر درمان و به ویژه پرستاران دارد که شایسته قدردانی است. راستگو با اشاره به برخی از فرازهای شخصیتی حضرت زینب کبری(س) گفت: ما باید درس‌های زندگی و معرفتی را از ایثار، اقتدار، گذشت، اعتقاد و همه مؤلفه‌هایی که در بن مایه‌های وجودی این بانوی بزرگوار اسلام جمع شده فرا بگیریم. دبیر خانه کارگر استان فارس از اخلاق حضرت زینب کبری(س) به عنوان راهی برای تعالی نام برد و اظهار داشت: پیاده سازی سیره بزرگان دینی به رشد و تعالی همه جانبه تمامی ‌اقشار جامعه خواهد انجامید و دور شدن از این مبانی ارزشی پیامدهای ناگواری را به دنبال خواهد داشت.
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان فارس با تقدیر از حمایت‌های ویژه استاندار فارس از طبقه کارگری گفت: استاد ایمانیه از خانواده‌های با اصالت این دیار است که به مشکلات آگاهی داشته و در تلاش است تا با صداقت و یک رنگی به حل و فصل امور بپردازد.
راستگو با اشاره به راه اندازی طرح مهم و تأثیرگذار پزشک خانواده توسط دکتر ایمانیه در استان فارس گفت: استاندار مردمی ‌فارس همواره گوش شنوایی برای شنیدن نظرات همه اقشار جامعه برای پیشبرد بهینه امور دارد که این امر در بهبود وضعیت استان نقش مهمی ‌ایفا می‌کند. او خواستار گسترش چتر حمایتی تأمین اجتماعی برای اقشار سالمند شد و اظهار داشت: امیدواریم با پیگیری‌های استانداری و مساعدت‌های تأمین اجتماعی دغدغه درمان افراد بالای 65 سال کاهش یابد.
بر اساس این گزارش، شایان ذکر است در پایان این مراسم از پرستاران نمونه تأمین اجتماعی استان فارس تجلیل به عمل آمد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی