[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۷۲۹
  • دوره جدید

پارکینگ‌ها ظرفیت تخلف ندارند، روزنامه شیراز نوین

شیرازنوین - پیمان کشاورز
ظرفیت پارکینگ‌های توقیفی در سطح شهر گنجایش پذیرش موتورسیکلت‌ها را ندارد درحالی که هم‌اکنون روزانه 40 تا 50 دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر شیراز توقیف می‌شود. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شیراز روز گذشته در حاشیه مراسم اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در شیراز با اعلام خبر فوق گفت: از 5000 برگ جریمه صادره در طول شبانه روز در شیراز دست کم 1000 برگ آن متعلق به موتور سیکلت‌هاست که در واقع بین 20 تا 25 درصد جرایم رانندگی در شیراز را شامل می‌شود. 
سرهنگ فرج الله موسوی با بیان این که جریمه عدم استفاده از کلاه ایمنی مبلغ 60 هزار تومان تعیین شده است گفت: از آمار تصادفات منجر به فوت در سال 95 حدوداً 25درصد، در سال 96 نیز26 درصد و در همین دوماهه سال 97 حدود 32 درصد از تصادفات فوتی در سطح شهر شیراز را موتورسواران رقم زدند و توصیه و تأکید ما نیز استفاده از کلاه ایمنی در هر زمان همچون کمربند ایمنی است. وی افزود: مأموران راهنمایی و رانندگی با هیچ‌کدام از راکبانی که کلاه ایمنی ندارند مماشات نخواهند کرد و قطعاً هم دستگاه موتور سیکلت آنان توقیف و هم اعمال قانون خواهند شد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شیراز در ادامه عمده تخلفات صورت‌گرفته ازسوی موتورسواران را تغییر مسیر ناگهانی، نداشتن پلاک، نداشتن کلاه ایمنی، نداشتن معاینه فنی و تعرض به مسیر تردد عابرین پیاده عنوان کرد و گفت: هر نوع تخلفی توسط دوربین‌های مستقر در ابتدای خطوط ویژه ثبت می‌شود و برای پیاده‌روها نیز طرح‌های ویژه‌ای داریم و هرماه حداقل دو مورد از طرح‌ها را اجرا می‌کنیم و در مسیرهایی همچون بلوار رحمت نیز درصدد هستیم که علاوه بر سرعت غیر مجاز سایر تخلف‌ها را نیز مشمول جرایم و اعمال قانون کنیم. سرهنگ موسوی حمل بار غیر مجاز توسط موتورسیکلت‌ها را یکی دیگر از جرایم معمول عنوان کرد و افزود: هر نوع باری که از چارچوب موتورسیکلت خارج بوده و یا دید راننده را کور کند، ارتفاع آن بالا باشد، حجم غیر متعارف داشته باشد حتی اگر وزنش هم پایین باشد مشمول محمولات غیر مجاز است.
وی همچنین نقص در قوانین بالادستی در زمینه واگذاری موتورسیکلت و عرضه آن را یکی از زمینه‌های بروز تخلفات بعدی ذکر کرد و گفت: تجزیه و تحلیل‌هایی در مورد زمینه‌های بروز تخلفات داشتیم که نحوه عرضه موتورسیکلت بدون ضوابط در سطح شهر یکی از همین زمینه‌هاست و قوانین بالادستی درحال حاضر نواقصی دارد که این نواقص باعث می‌شود تا دستگاه‌های موتور سیکلت در اختیار افرادی قرار گیرد که فاقد مدارک مربوطه از جمله گواهینامه هستند و در این راستا اجرای قوانین و مقررات توسط یک نهاد و یا ارگان قطعاً مؤثر نخواهد بود و نیازمند همکاری تمام ارگان‌ها از جمله سازمان صنعت و معدن و نهادهای فرهنگی و اقتصادی هستیم. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شیراز در پایان با اشاره به معضل موتورسیکلت‌های توقیفی بلاتکلیف گفت: تا وقتی که مالک موتورسیکلت مراجعه نکند نمی‌توانیم وسیله نقلیه مورد نظر را به جای دیگری تحویل دهیم اما در عین حال موتور سیکلت‌های بلاتکلیف نیز پس از مدتی که قانون تعیین کرده در صورت عدم اقدام لازم از سوی مالک یا مالکان، جمع‌آوری شده و تحویل حساب 100 امام می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی